Gå til innhold

Dusjforheng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker man egentlig dusjforheng? :sjenert:

Det er et sånt litt tykt plastheng, ikke sånne tynne gardinaktige..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt spørsmål, men har du sett om det står vaskeanvisning på ;) ? Jeg hadde ett i litt "tykt vannavstøtende gardinmateriale" og det gikk fint i maskin på 30-40 grader - på finvask.

Skrevet

:ler: Det er ingen vaskeanvisning som henger på!

Hadde dere trykk på deres? Vil jo ikke at trykket skal vasket av, eller skrapes opp av vaskemaskinen!

Blir jo så glad hver gang jeg ser "Hello Kitty" fly rundt i englevingene sine når jeg dusjer! :grine2:

Skrevet

Måtte bare spørre - jeg overser sånt stadig vekk ;) . Mitt var offwhite så om noe trykk ville overlevd kan jeg ikke si.

Skrevet

Jeg har hevet plastforheng i vaskemaskinen. Det har gått helt fint det. Nå var dte riktignok IKEA, og dermed ingen krise om det skulle slites av litt trykk hr og der, men det gikk greit.

Og joda, det var vaskeanvisning på dem også.

Ellers får du legge det utover gulvet, spraye på jif baderom og skrubbe med en svamp.

Skrevet

Vårt går i vaskemaskina, men det har vaskeanvisning, og er kke så tykt (også påstår vaskeanvisninga at et skal vaskes i maskin en gang i måneden... as if. Men jeg putter det uinn der av og til...)

Men om du er redd det ikke skal tåle maskinen er det vel håndvask da. HVa me å legge det utover gulvet, spraye med noe vaskegreier, gnikke med en svamp, og skylle med dusjen? (antakeig i flere omganger, ettersom i alle fall ikke ejg har stort nok badegulv til å få plass til hele på en gang...)

Skrevet

Det går rett i vaskemaskina. Har vasket mitt(med trykk) noen ganger nå, og det er fremdeles like fint.

Gjest gjest1
Skrevet

Dette har jeg også lurt på - mitt forheng bør vel snart vaskes... Men det er av tykk, gjennomsiktig plast med store røde flammer som kommer opp fra bunnen (sånn hot-rod-retro-stil) og jeg tør aldri i livet sende det i vaskemaskina...

Blir vel gnikking med svamp, da! ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hiver vårt i maskina på femti grader rett som det er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...