Gjest Miss.Chanel Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 har en islandsk fårehundjente som det nesten støver av her! jeg blir gal! hår overalt! er det noe å få for slikt??? råd???
Gjest camillo Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Børst ofte! Det er det beste tipset jeg har. Det går over.
Jaya Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Det er røyteperiode nå vet du. Vinterpelsen skal av, og det er det nok ingenting å gjøre noe med. Jeg børster min ofte for å få tatt det verste før det havner rundt omkring i huset, og når jeg støvsuger drar jeg over bikkja litt i samme slengen. Vet ikke om akkurat det hjelper så mye da, men.
14062003 Skrevet 18. april 2006 #4 Skrevet 18. april 2006 Børst flere ganger for dag. Vask et par ganger i uka. Begge deler SKIKKELIG. Og så bruker du balsam under vaskingen. Da slippes pelsen pronte her i hus. Ligger svære hauger med pels rundtom den uka vi tar denne kuren, men så er mye over. Bare obs, om du skal dette er en rase som ikke skal ha balsamert pels er ikke dette lurt å gjøre rett før en utstilling (done that). Labradoren skal være litt stri, litt, ikke nyvasket og nybalsamert, nei...
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #5 Skrevet 19. april 2006 I tillegg til å børste, så kjøp en kam som har store tagger. Det får du kjøpt på parfymeri osv. Det tar litt tid, og du må kamme hver cm av bikkja, men da får du med deg det meste i den verste røyteperioden.
Floja Felíz Skrevet 19. april 2006 #6 Skrevet 19. april 2006 Det er røyteperiode nå vet du. Vinterpelsen skal av, og det er det nok ingenting å gjøre noe med. Jeg børster min ofte for å få tatt det verste før det havner rundt omkring i huset, og når jeg støvsuger drar jeg over bikkja litt i samme slengen. Vet ikke om akkurat det hjelper så mye da, men. ← Det gjør vi også. Hunden elsker det! Er enig i rådene her, men for min hund funker det ikke å vaske henne med så korte mellomrom. Da får hun tørr pels og begynner å flasse veldig fort. Men det er jo forskjellig fra hund til hund, så prøv deg frem og se hva som funker for dere. Litt hvetekimolje eller engelsk ølgjær er bra for pelsen ifølge dyrlegen vår, men man må jo uansett gjennom røyteperioden, så det er bare å holde ut.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 19. april 2006 #7 Skrevet 19. april 2006 takk for svar! men hva kan det komme av at den klør seg så ofte?
Ugla Skrevet 19. april 2006 #8 Skrevet 19. april 2006 Ja, man merker godt at det er røyteperiode nå. Har ikke annet råd enn børsting...
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #10 Skrevet 19. april 2006 Ja, vår setter røyter som bare det n hun og. Men andre ganger har vi byttet for, med stort hell
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2006 #12 Skrevet 20. april 2006 Hvis hunden klør seg ofte eller har flass og du gir den omega-fettsyrer, så bad den og bruk ren grønnsåpe som du får kjøpt på apoteket. Husk å skylle godt av så såperestene forsvinner. Det er mye bedre å bruke atopisk grønnsåpe enn hundeshampo i de fleste tilfeller.
Floja Felíz Skrevet 21. april 2006 #13 Skrevet 21. april 2006 Hvis hunden får for mye protein i foret kan det resultere i kløing, men det behøver jo ikke å være derfor. Har den klødd seg lenge da, og i så fall: Har du sjekket for lus eller eksem? Det er også viktig å ikke bade hunden for ofte, mange hunder reagerer negativt på det og får hudirritasjoner. Hvis det fortsetter ville jeg nok hørt med dyrlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå