Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #1 Del Skrevet 18. april 2006 Kan jeg flytte rosebusken min?? Vi skal bygge ut og har endel flotte rosebusker jeg ønsker å beholde, men vil de overleve flytting til et annet bed????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #2 Del Skrevet 18. april 2006 Ja, du kan flytte buskene dine, men gjør det så snart som mulig! Først beskjærer du godt. Prøv å få med så stor rotklump som mulig når du flytter busken! Plant i nytt hull der du gjødsler og vanner godt. Rosene vil kanskje sture første sesongen, men passer du på vil det nok gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #3 Del Skrevet 18. april 2006 OBS: Pass på at planta blir stående like dypt i jorda som før du flytter den. Det er ofte også en fordel om den sida som vender mot sør nå også vender mot sør etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #4 Del Skrevet 18. april 2006 Man bør ikke gjødsle godt rett etter omplanting, da vil du svi alle røtter som ble skadet ved oppgraving. Drøy gjødslingen til utpå sommeren. Ellers enig i rådene ovenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå