flowergirl Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Er det noen som er med i en lesesirkel eller som har startet en lesesirkel? Hva er din erfaringer? Jeg kan selv tenke meg å begynne en og vil gjerne vite hvordan jeg skal sette det i gang. Hanneke
Gjest Sesselja Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Jeg startet en lesesirkel sammen med ei venninne for et halvt år siden. Vi har ikke felles venninner, så vi sendte en SMS til hver vår vennegjeng og spurte om noen ville være med på en lesesirkel og fikk åtte interesserte. Vi møtes hver 6. uke, og leser en bok til hver gang som vi så diskuterer. Noen ganger blir det heftige diskusjoner, andre ganger sukker vi mest henført over fortellingen. Vi velger bøker etter forslag og diskusjon i sirkelen. På den måten får vi også mange flere boktips enn akkurat den boken vi velger å lese. Vi har valgt å møtes hjemme hos hverandre for å få litt mer ro enn på kafeer, men jeg har gjort det også i en annen lesesirkel jeg startet. Da var kafeen med på å arrangere det, og dempet musikken de timene sirkelen møttes.
Gjest Sesselja Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 PS: Hvis du ikke kjenner noen i området, kan du spørre en kafé du tror vil passe til en boksirkel-arena om de vil være med på moroa. Da kan du henge opp lapper i kafeen og eventuelt legge ut flyers der. Du får treffe nye folk som også liker bøker, og kafeen får salg på kaffe eller mat. Det krever litt mer nerver, for hva om ingen møter opp og hva om det bare er trehodete troll som dukker opp, men det er også veldig spennende å diskutere bøker med folk med helt annen litterær smak enn deg også. Og en fin måte å bli introdusert til litteratur du ellers ikke ville lest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå