Gå til innhold

Bordplassering! Hjelp!

syttifire

Anbefalte innlegg

Skal ha borda i ein U, men lurer på kor eg skal plassere dattera vår.

Skal ha meg og typen på midten, så mi mor ved mi side, og så besteforeldre. Typen skal ha si mor og far ved sida. Så kjem onkler og tanter. Inni U-en, skal forlovarar, søsken med følge og ei venninne.

Ønsker å ha ho ganske nær, men veit ikkje kor...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

En liten bemerkning bare: Typen = min tilkommende. Synes det hørtes ut som en "hvilken som helst person". Er det ikke din elskede du snakker om da??? icon_confused.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha barna nærmest oss, det er det som er det beste for oss. Det er jo de som er aller nærmest oss i slekt synes jeg. Sønnen ved siden av mor og datteren ved siden av far. Så kommer foreldrene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er sagt, viss du ikkje har noko positivt å sei, så la heller vere å sei noko.. (til Anonym)...

Typen min er: min kjæreste, min elskede, min samboer, og min fremtidige ektemann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår skal sitte nær oss.Jeg sitter jo mellom min bedre halvdel og pappa´n min.Så sitter sønnen vår mellom pappa´n og mamma´n min.Vil ha han så nær oss som mulig,det føles mest rett for oss.

Kan du ikke plassere dattera deres mellom besteforeldrene dine f.eks? Eller mellom moren din og besteforeldrene dine?Eller mellom foreldrene til mannen din?Du finner nok ut av det,Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha barna langt vekk fra oss. Det er fordi de er ganske små. Nå får de sitte nærme døren, slik at de kan gå fra bordet når de vil . Dessuten vil jeg gjerne spise i fred og får hørt talene osv. Spiser kald mat de fleste andre dager, så i bryllupet ønsker jeg å få den i meg mens den er varm, og det er umulig om jeg må ta meg av barna samtidig! Men som sagt, våre er små. Det spørs hvor gamle dine er.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kommer vel litt an på hvor gammel hun er, eller mer nøyaktig; hvor mye oppmerksomhet hun vil kreve under middagen. Hvis du tror hun ikke vil forstyrre f.eks. talene deres, kan hun vel få sitte ved siden av deg eller typen din ( icon_lol.gif ). Et annet valg er å plassere henne etter brud eller brudgoms foreldre.

Plasser henne med noen som hun stoler på og som kan ta vare på henne slik at dere får feire dagen deres i fred. Unger kjeder seg jo lett i slike selskap, særlig når foreldrene er opptatt. Det vil dere jo i stor grad være i deres eget bryllup.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det samme problemet, bare at det er ikke våre barn det er snakk om. jeg har to nieser og to nevøer. Den yngste niesen er 3 år. Deres foreldre skal sitte nære oss. Vi har foreslått å ha alle barna nederst på bordet sammen med en av foreldrene. Dette falt ikke i god jord hos foreldrene som vil ha barna oppe på bordet sammen med seg. Vi ønsker ikke å ha barna så nære oss. Er vi egoistiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sidene dittbryllup.no finer du "riktig" bordsetting etter tradisjoner som går langt tilbake. Dette hjelpte oss mye. Jeg kan nevne ett par grunnregler. Damer alltid til høgre. Mor til brud og far til brudgom til høgre for brud. Mor til brudgom og far til brud til venstre for brudgom. Også videre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen..

Trur vi kanskje gjer slik:

mi bestemor, min bestefar, Datter,min mor, meg, min mann, hans mor, hans far..

Eller å sette datter mellom meg og min mor..Min far er ikkje innvitert

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal sitte 6 stk. på øverste bordet av U'en. Diskuterer for tiden med svigermor om ungene skal være med på festen eller ikke.

Hvis de skal det regner jeg med å sette en mellom min mor og hans far, og en mellom min far og hans mor. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...