trifolii Skrevet 27. november 2002 #1 Skrevet 27. november 2002 Hei! Maser litt med dette "langt-fram-i-tid" bryllupet mitt jeg da :oops: Allerede for lenge lenge siden prata vi sammen (typen og jeg), og ble enige om at skal vi først gifte oss,så skal vi gjøre det skikkelig. Og skikkelig for oss, det betyr bryllup i kirka hjemme, middag med mange gjester og sanger og taler, kaffe med enda flere gjester og taler og sanger(det er helt vanlig der vi kommer fra å dele opp gjestene på denne måten) og fest til langt på natt. Nå skal ikke vi gifte oss før i 2004 da, men da skal vi gifte oss midt i høysessongen. Siden vi nå har planene nokså klare allerede, så har vi jo sjansen til å være ute i GOD TID med å bestille kirke og hus. Regner med at vi kan velge og vrake i tidspunkt for vielse enda, og spørsmålet mitt blir da. Hvilket tidspunkt skal vi velge når vi ønsker en feiring av denne typen? Det er sikkert noen av dere her inne som har hatt liknende dager. Når hadde dere vielsen, og hva synes dere om det tidspunktet? Veldig takknemlig for svar altså. Kanskje vi kan bestille kirke når vi er hjemme på juleferie *gleder meg, gleder meg* Klem fra Trifolii :D
Karoline Skrevet 27. november 2002 #2 Skrevet 27. november 2002 Vielse to eller tre, sånn at middagen er igang senest fem, er nok ganske aktuelt i den typen bryllup. Tidspunktene er jo selvfølgelig litt avhengig av om det er langt mellom kirken og festlokalet, om dere skal til fotografen før eller etter vielsen osv.
Juli-79 Skrevet 27. november 2002 #3 Skrevet 27. november 2002 Vi var i kirken 1400, så fotograf etterpå om middag ca 1700. Dette syntes vi var helt greit. Vi måtte være ute av lokalet til 0200, derfor valgte vi å ta vielsen såpass tidlig, slik at vi skulle få ha en skikkelig fest etter middagen. Og det ble det virkelig, en fantasisk dag, gled deg og kos deg med forberedelsene Lykke til
meta Skrevet 28. november 2002 #4 Skrevet 28. november 2002 Vi skal ha vielsen klokka 16 og middag (velkomst) kl 17 (middagen begynner 1730, men vi skal ikke ha noen kaffegjester). Fotograferingen tar vi oss av før vielsen når sminken er nylagt og klærne nystrøket. Da slipper alle gjestene våre å vente på oss. Vi har mange tilreisende og lokalet ligger litt vanskelig til for de, så vi må arrangere buss fra kirken til lokalet.
monja Skrevet 28. november 2002 #5 Skrevet 28. november 2002 Vi skal ha vielsen klokka 13.00, middag klokka 15.00 og kaffegjestene kommer klokka 17.00...Så gjenstår det å se om det hele blir hesblesende...
Tvilling76 Skrevet 28. november 2002 #6 Skrevet 28. november 2002 Vielsen kl 14:30 og middag kl 18:00 (da setter vi oss til bords). Litt over 8 mnd igjen...
Badu Skrevet 28. november 2002 #7 Skrevet 28. november 2002 Vi gifter oss klokka 13.00. Vet ikke helt når vi skal starte middagen enda, men vi må være ute kl 1-2 på natta, og da er det greit og ha litt tid slik at ikke festen blir så kort..
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2002 #8 Skrevet 28. november 2002 vi skal gifte oss kl 16 og har tenkt til å ha middag kl 1900! (Det samme som Marta og Ari:))
Bonzo Skrevet 29. november 2002 #9 Skrevet 29. november 2002 Jeg ville anbefale kl. 13.00 eller 14.00 dersom dere skal til fotograf etter vielsen. Dersom dere tar fotografen før vielsen ville jeg valgt 15.00. Med kl. 16.00 som vielsestidspunkt, kommer dere sikkert ikke i gang med middagen før nærmere 17.30 (forutsatt at fotograf er før vielse) og jeg syntes personlig at det er for sent. Men dette kommer jo ann på om man ønsker en lang fest. Da vi giftet oss i august var vielsen kl. 13.00 og middagen begynte 16.30. Var vel ferdig med middagen ca. 20.15, og da begynte festen som varte til ca. 02.30. Vi hadde storband til å spille for oss, så det hadde vært synd om vi nesten ikke hadde fått danset etter den fine musikken.
Augustbrud02 Skrevet 2. desember 2002 #10 Skrevet 2. desember 2002 Vi hadde vielsen vår klokken 11.30 vi og det synes vi var helt topp! Man våkner tidlig på morgenen denne dagen uansett og vi synes begge det var kjempedeilig å slippe å vente halve dagen på at vi liksom skulle sette i gang. Mange synes nok det er veldig tidlig, men for oss som hadde mange gjester som overnattet i nærheten var det også veldig ålreit. Da slapp de mye dødtid alene. Etter vielsen var vi hos fotografen og middagen startet 15.00 (selvom det godt kunne ha staret 30 min tidligere).
trifolii Skrevet 2. desember 2002 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2002 Takk for svar, alle sammen. Nå har jeg fått litt å jobbe ut ifra. Trifolii
diddi Skrevet 3. desember 2002 #12 Skrevet 3. desember 2002 Vi hadde vielse kl 14, og middag 17.30 (det ble ikke før 18). Middagen varte i 4 timer, og vi hadde alle gjestene med hele kvelden. Søsteren min hadde vielse kl 13, middag kl 16, og kaffegjester kl 20. Da var akkurat middagen ferdig. Og toastmaster var nervøs da jeg skulle begynne min sang (M/bildefremvisning på lerret) og klokka var 19.50. Men vi rakk det!! :D I begge disse middagene var det lagt inn 15 min. røykepause. Og det var "passe antall" taler, som ikke var særlig lange. Jeg synes nesten at tiden rundt bordet gikk litt fort. Det kommer vel også av at jeg hadde det så hyggelig (i begge bryllupene). Nå brukte vi 1 time (minst) hos fotografen. Tror faktisk at det ble nærmere 1 1/2. Men vi slapp å stresse. Og jeg er glad for at vi valgte kl 14. For tiden hos frisør/make up og kle på seg gikk fortere enn jeg trodde.
Imax Skrevet 4. desember 2002 #13 Skrevet 4. desember 2002 vi vurderte alt fra 13 til 15, og endte på 14. Har vært i bryllup kl. 16, og da begynner middagen så sent, og UANSETT hva man planlegger tar middagen lenger tid!!! Synes det er fint å ha litt tid til fest etter middagen, for kaffe kl. 24 synes jeg er litt sent hvis man slutter 02 (jeg er dessuten A-menneske) PS! Monja: Tidsskjemaet ditt kommer til å ryke - HELT KLART!!!!
Augustbrud02 Skrevet 5. desember 2002 #14 Skrevet 5. desember 2002 vi vurderte alt fra 13 til 15, og endte på 14. Har vært i bryllup kl. 16, og da begynner middagen så sent, og UANSETT hva man planlegger tar middagen lenger tid!!! PS! Monja: Tidsskjemaet ditt kommer til å ryke - HELT KLART!!!! Vår middag varte faktisk litt kortere enn det vi trodde - utrolig nok! Det er bedre å sette av litt ekstra tid uansett. Og jeg må også si at det tidsskjemaet til monja høres litt vel stramt ut ja. (Mens som konstruktiv kritikk!)
Gjest Abelone Petrine Skrevet 8. desember 2002 #15 Skrevet 8. desember 2002 Hei! Jeg hadde gått for tidlig mulig vielse!! Dagen går nemlig forferdelig fort...... :D
june2002 Skrevet 10. desember 2002 #16 Skrevet 10. desember 2002 Jeg sil anbefale å ha vielsen kl. 13.00. Da får både dere og gjestene mest ut av dagen. For dagen går som Abelone Petrine sier foooort! :o :D Men; så må en også tenke litt på gjestene kanskje? Vi hadde en del tilreisende, så vi valgte kl. 15.00. Dette fordi at de som måtte reise langt, ikke behøvde å ligge over mer enn en natt. Vi hadde ikke rom for alle, og da blir det hotell og pensjonat o.l. Og det er jo ikke billig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå