Gjest Ingvild2 Skrevet 27. november 2002 #1 Del Skrevet 27. november 2002 jeg er 24 år Kort fortalt: uken før jeg skulle gifte meg bestemte jeg meg for å smake på "livet" før jeg gikk inn ektestanden. Jeg hadde sex med en mann jeg hadde et godt øye til (tenkte jeg skulle ha litt moro før jeg ble gift). Problemet er det at jeg nå er gravid, og muligens med denne mannen hva skal jeg gjøre ? trenger råd ? abort er utelukket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #2 Del Skrevet 27. november 2002 Du skriver deg jo selv! Du bestemte deg for å gjøre det. Vet du hva? Da synes jeg det er til pass for deg!! Hadde dette vært en feiltagelse at det bare skjedde og at du viste bittelitte grann tegn til anger, men neeeiiida...Du synes ikke bry deg det minste om at du faktisk har vært UTRO!! Ikke bare det, men med full hensikt. Med andre ord, du har med full hensikt valgt å såre din mann.... Tror du ikke han en gang kommer til å finne ut av det? Åjoda, det gjør han...garanter! Ville vært ærlig fra begynnelsen av jeg, men det er kanskje litt vanskelig siden dette var en veldig bevisst handlig. Håper for din del at dette barnet ligner på din mann! Hva vil du ha råd om? Vil du ha trøst? Utelukket! Du fortjener ikke trøst. Du bør tenke litt mer på andre og ikke være så egoistisk. "Ha litt moro før jeg ble gift" ? jadda, nå blir det gøy....Moroet førte jammen et barn med seg. Tenk deg om før du handler!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 27. november 2002 #3 Del Skrevet 27. november 2002 :o sitter å spør meg selv hvordan dette i det hele tatt er mulig jeg så jeg er desverre ikke i stand til å gi særlig råd akkurat nå Verden er gal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klatremus Skrevet 27. november 2002 #4 Del Skrevet 27. november 2002 Hvorfor i all verden giftet du deg ???? Når du har et godt øye til en annen....???? Ingen sympati fra meg...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 27. november 2002 #5 Del Skrevet 27. november 2002 Du har jo planlagt å være utro, jente! Og uten prevansjon!?! Du trenger råd, skriver du, og vet ikke hva du skal gjøre. Hva trenger du råd til? Du vil jo ikke ta abort, så da er det vel ikke mer å snakke om?? Lurer på om din mann, din elsker og barnet synes denne moroa di er noe å skryte av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 27. november 2002 #6 Del Skrevet 27. november 2002 Skjønner delvis tanken bak det du gjorde - hvis jeg hadde vært 24 og iferd med å gifte meg kunne jeg kanskje kommet til å gjort det samme... (ihvertfall hvis jeg skulle giftet meg med han jeg var sammen med da) Men hvorfor i alle verdens dager sørget du ikke for beskyttelse, når det høres ut som om sidespranget var planlagt? Hele opplegget med bryllup/sidesprang virker ikke spesielt lurt, du har så definitivt satt det selv i en vanskelig situasjon. Den vil jeg tro det blir vanskelig å komme seg ut av uten å såre noen (mannen din) ganske kraftig. Du må ganske enkelt, finne ut hva slags løsning du vil klare å leve med. Hva du sier til mannen din, og hvor mye. Kan være det blir et kort ekteskap - eller det kan hende dere klarer å jobbe dere igjennom saken. Uansett må du regne med endel ekstra jobbing med forholdet framover! Hva sier forresten "sidespranget" ditt? Vet han noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 27. november 2002 #7 Del Skrevet 27. november 2002 stakkas mannen din sier jeg bare :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thia Skrevet 27. november 2002 #8 Del Skrevet 27. november 2002 ÅJ!!!!! Hvis jeg som du skulle PLANLEGGE å være utro før jeg gifter meg, da tror jeg bryllupet hadde blitt VELDIG avlyst!!! Eier du ikke respekt for mannen din? Trodde ikke folk som elsket hverandre planla svik mot hverandre! Så for deg var bryllupsløftet å "Elske og ære... fra.... NÅH!!!"????? THIA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutti Skrevet 28. november 2002 #9 Del Skrevet 28. november 2002 :x Stakkars mannen din!!!! Så ung og naiv, og UTEN respekt for han du gifta deg med!!! Forkastelig! Gode råd? Sorry, har ingen! Stakkars barnet ditt og mannen din, får håpe for barnets skyld at det er mannen din som er faren! Dette var blant 'verstingene' av innlegg om utroskap her inne spør du meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2002 #10 Del Skrevet 28. november 2002 Når du først skulle gjøre noe så forkastelig, hvorfor ikke bruke prevensjon????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. november 2002 #11 Del Skrevet 28. november 2002 Dette var blant 'verstingene' av innlegg om utroskap her inne spør du meg!! Du får absolutt null sympati og forståelse fra meg. Din oppførsel er skammelig og jeg håper at du virkelig får lide for det du har gjort. Jeg må også nevne at jeg er usikker på om dette er ett seriøst innlegg for når du skriver "hva skal jeg gjøre" og "abort er utelukket" så har du jo utelukket den eneste utgangen på dette problemet som kan redde ditt ekteskap. Forventer du at vi på KG skal komme opp med en "mirakel løsning"?! Er planen din og late som ingenting og oppfostre barnet sammen med din mann som om ingenting har hendt? Du skjønner at dette er ikke en såpeopera. Før eller siden vil sannheten komme fram. Slik jeg ser det så har du kun to valg: 1. Ta abort i stillhet. 2. Fortelle mannen din sannheten og forberede deg på tilværelsen som skilt alenemor. Noe mer er det ikke å si om denne saken. Skam deg! Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moniq Skrevet 28. november 2002 #12 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg er i grunnen enig i at du har to valg, som Milla sier. Kan ikke helt forstå hva annet du kan gjøre, eller har du tenkt til å late som om din mann er far til barnet? Det er i tilfelle ikke særlig lurt sannheten vil mest sannsynlig komme frem en eller annen gang. Jeg lurer også på hvorfor du følte det nødvendig å ha det litt moro før du giftet deg, hva er da vitsen med giftemålet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. november 2002 #13 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg tolker en slik atferd som om at du er for umoden og ung til å gifte deg. Smake på livet en uke før du er gift??? Det høres litt dumt ut, det er så dumt at jeg nesten tror at dette kunne være / er et tulleinnlegg. Sorry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kine Skrevet 28. november 2002 #14 Del Skrevet 28. november 2002 Dette kan umulig være seriøst.Hvis det likevel skulle være et snev av sannhet i dette : 1. Du bær være ærlig med han du skal gifte deg med.Han bør selv få bestemme om han vireklig ønsker å gifte seg med en som ikke er til å stole på. 2. Du burde langsjems og kan umulig være klar til å gifte deg når du går hen og er utro 1 uke før bryllupet. 3. Det finnes ingen god løsning på dette. Hvis du ikke ønsker å ta abort bør du nok forberede deg på en tilværelse som alenemor. Kan ikke se noen grunn for at du skulle bli tilgitt for dette kaller jeg virkelig svik på det sterkeste. Jeg har fremdeles problemer med å ta dette innlegget seriøst. Kine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 28. november 2002 #15 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg vil nøle med å ta på meg hvit skjorte, for så å hoppe opp og ned i vill jubel og applaus over det du har gjort. Det kan jo dog virke som om at du selv er i ferd med å se rekkevidden av det dilemma du er i, og således blir vel frasen "ikke gjør det der igjen" å arkivere under "overflødig". Dog er det nå slik at gjort er gjort, salaten er behørig tråkket i og på mange måter er det også adskillige hakk forbi å ha "driti ettertrykkelig på draget". Men verden stopper ikke av den grunn, selv om det nok er litt slark i rotasjonen akkurat nå. Konsekvenser: den du har sagt at du vil gifte deg med, vil bli dypt såret, og det med svinaktig god grunn. Dersom du velger å si det. Å ikke si det, vil for deg avstedkomme samvittighetskvaler i så stor skala at man snakker om dårlig samvittighet i manfoldige etasjer, med foajè, resepsjon og musikalske innslag på trappen. Dersom du sier det....ødelegger det masse, ja.....men på kort sikt. jeg vet ikke helt.... En annen konsekvens....du vil få et barn..som vil elske deg, og som du vil elske. Dette barnet........fortjener deg.......og det fortjener sannhet. milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #16 Del Skrevet 28. november 2002 Det eneste rette du kan gjøre er å fortelle sannheten og ta konsekvensene av dine handlinger! Har du sagt A så får du si B! Du kan da ikke seriøst mene at du gjorde dette med hensikt og bare "glemte" prevensjon? vi har så mange typer prevensjon nå at de skulle ikke vært noe problem..og om noe svikta så kunne du jo tatt angrepillen! :o Klarer ikke å sympatisere noe særlig med deg for det du har gjort er skammelig! Din blivende mann fortjener bedre enn som så! Er du så umoden at du trenger å prøve annet før bryllupet så burde du ikke planlegge å gifte deg med det første! Ditt ufødte barn har ingen skyld i denne situasjonen du får selv løse situasjonen din og gjøre opp for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslojente Skrevet 28. november 2002 #17 Del Skrevet 28. november 2002 er du der? hmmm, du regnet vel ikke med at du skulle på så mye negativ respons.. uansett; ta bort i stillhet som milla sa og kom deg videre i livet ditt! dette var en tabbe, så fiks det selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 28. november 2002 #18 Del Skrevet 28. november 2002 Vel.... mitt budskap er vel det samme som oslojente: livet går videre. Lykke til. milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. november 2002 #19 Del Skrevet 28. november 2002 uansett; ta bort i stillhet som milla sa og kom deg videre i livet ditt Jeg ikke se at hun har så mye annet valg hvis hun vil redde ekteskapet sitt. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #20 Del Skrevet 28. november 2002 Klart hun har andre valg enn å ta abort! hun kan stå for det hun har gjort og la hennes blivende bestemme selv om han vil tilgi henne eller ikke! om han ikke gjør det, ja så blir hun alenemamma da! (sannsynligvis!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå