Holly Hobbie Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Begynner aa bli litt slitsomt dette her! Med hver dag siden torsdag! Saerlig for mannen min! Testet positivt paa el-test i dag, saa da er det vel best aa fortsette hver dag frem til helgen ca? Eller? Hvor ofte er det anbefalt aa rundt el?
Gjest Epona Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 (endret) Eggcellen lever bare et døgn når den først har løsnet, så vil man prøve å time det hele, må man ha sædceller klar i egglederne når egget løsner. Fem dager før EL og selve EL-dagen er den tiden man er mest fruktbar. Hvis egget ikke er befruktet innen et døgn, går det til grunne. Annenhver dag er en fin hyppighet for samleie, for sædcellene lever oppimot tre døgn (noen sier fem) inni der. Best sjanser for klaff er det med samleie to-tre dager før EL Da er sædcellene på plass og kan angripe når egget kommer rullende nedover! Endret 18. april 2006 av Epona
Anca Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Tror det kommer veldig ann på legen din. Min lege sa at vi skulle ha sex annhver dag 1 uke før eggløsning og 3 dager etter at eggløsningen har skjedd. Du får jo 24-48 timer fra positiv EL-test til selve eggløsningen skjer, så da kan du jo regne etter hvor lenge dere må holde på.... Vet at andre har fått beskjed om å ha sex hver dag i eggløsnings perioden. Gynekologen min mente at mannen måtte ha litt tid til å samle opp en brukbar dose mellom hver gang, og at vi derfor burde ha sex bare hver andre dag. Kan jo nevne at mannens svømmere er over normalen i både ant og ant "friske" sædceller Lykke til!!
Holly Hobbie Skrevet 18. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2006 Eggcellen lever bare et døgn når den først har løsnet, så vil man prøve å time det hele, må man ha sædceller klar i egglederne når egget løsner. Fem dager før EL og selve EL-dagen er den tiden man er mest fruktbar. Hvis egget ikke er befruktet innen et døgn, går det til grunne. Annenhver dag er en fin hyppighet for samleie, for sædcellene lever oppimot tre døgn (noen sier fem) inni der. Best sjanser for klaff er det med samleie to-tre dager før EL Da er sædcellene på plass og kan angripe når egget kommer rullende nedover! ← Tusen takk for svar! Da ligger vi godt an, siden vi har vaert " i aksjon" siden torsdag. Skal nevne dette med annenhver dag for min kjaere, men vi burde vel ikke toerre aa ikke i kveld?? Siden testen var positiv i dag morges? Eller? Tror det kommer veldig ann på legen din. Min lege sa at vi skulle ha sex annhver dag 1 uke før eggløsning og 3 dager etter at eggløsningen har skjedd. Du får jo 24-48 timer fra positiv EL-test til selve eggløsningen skjer, så da kan du jo regne etter hvor lenge dere må holde på.... Vet at andre har fått beskjed om å ha sex hver dag i eggløsnings perioden. Gynekologen min mente at mannen måtte ha litt tid til å samle opp en brukbar dose mellom hver gang, og at vi derfor burde ha sex bare hver andre dag. Kan jo nevne at mannens svømmere er over normalen i både ant og ant "friske" sædceller Lykke til!! ← Takk for svar. Ser ut som annenhver dag er anbefalt...Hmm....Helst ville jeg spurt legen selv, men det er liksom litt flaut aa nevne det for ham!
Glossy Skrevet 18. april 2006 #5 Skrevet 18. april 2006 Masse, masse lykke til!! Håper det klaffer for dere fort
Holly Hobbie Skrevet 19. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2006 Masse, masse lykke til!! Håper det klaffer for dere fort ← Tusen takk! Vi hoppet over i gaar, og begynner paa'an igjen i kveld...Haaper ikke vi misset helt, da!
BitteLille Skrevet 19. april 2006 #7 Skrevet 19. april 2006 (endret) Legen min sa, ikke oftere enn annen hver dag, og ikke sjeldnere enn to ganger i uka. Ikke vits å gjøre det hver dag, for da rekker mannen ikke "å fylle opp" før den tømmes igjen Endret 19. april 2006 av BitteLille
BitteLille Skrevet 19. april 2006 #8 Skrevet 19. april 2006 Tusen takk! Vi hoppet over i gaar, og begynner paa'an igjen i kveld...Haaper ikke vi misset helt, da! ← Det er nok ingen fare, svømmerene overlever et døgn eller to inne i deg og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå