Gå til innhold

Kontakte elskeren igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Jeg var i et elskerinneforhold til en mann i noen måneder, men jeg avsluttet forholdet fordi han har samboer. For noen uker siden møttes vi igjen og han lånte noen kroner av meg. Jeg vet at han har fått lønn nå og han har langt bedre økonomi enn meg.

Men kan jeg kontakte han? Sist gang vi møttes hadde vi sex, men det er ikke mer følelser igjen fra min side.

Jeg ville ikke kontaktet han eller tenkt tanken nå om jeg ikke trengte de pengene jeg lånte han. :forvirret:

Det er ikke noen fare for at det skal bli noe forhold, men jeg har lite lyst på sexbiten. Det er bare det at han klarer sjarmere meg hver gang...

Han kan ikke overføre pengene via banken, for da vil samboeren lure og jeg trenger virkelig de pengene nå.

Skal jeg møte han på et nøytralt sted, eller skal jeg glemme de pengene? Men det er surt, for jeg har fått uforutsette utgifter og han har lovet å betale de tilbake...

Hvordan kan jeg stålsette meg og si nei til å ha sex med han når vi møtes? Det er kjempevanskelig hver gang, men det har skjedd at jeg har sagt nei da vi hadde et forhold. Jeg kan slå en løgn og si at jeg har en avtale med en venninne. Ett eller annet må jeg finne på. Jeg skulle aldri lånt han penger, men spist er spist, og nå sitter jeg i klemma...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Be han overføre dem via banken. :sjarmor:

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Godt forslag, men jeg vil ikke ødelegge noe og han har helt sikkert en annen elskerinne allerede, men sier ikke nei til litt ekstra her heller hvis jeg sier ja.

Jeg kan få en venninne til å komme på besøk. Han blir ikke lenge hvis han hører at jeg venter besøk. Sure penger, men jeg trenger dem. Det jeg ikke trenger, er han.

Skrevet

Det virker jo som du vet svaret best selv, så hva er egentlig problemet? Be en venninne komme på besøk, for som du selv sier, blir han jo ikke da.

Skrevet

Hva med å si at du ikke vil ha sex med han? Si det med klare ord, så skjønner han nok det.

Skrevet

En sånn fyr trenger en lære penge, ring hjem til samboerern du.

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Svaret er enkelt om en av venninnene mine kunne stilt opp nå, men alle er opptatte. Jeg har ringt han og han kommer men han vet ikke når han er ferdig med jobben.

Det greieste er å lyge at jeg venter besøk. Eller snakke rett ut og si at jeg ikke ønsker annet enn vennskap med han mer. Jeg har ikke lyst å ha sex med han selv om han er god i senga når han har samboer. Men om jeg sier at jeg kun ønsker vennskap, så vil han ikke gi seg. Han skrur på sjarmen og selv om jeg står i mot, så vet jeg ikke om jeg klarer. Han er magnetisk selv om jeg ikke er forelsket mer.

Det er svakt av meg. Jeg er nettopp ferdig med et brudd etter et kortvarig forhold, så det ville vært enkelt for meg å bruke han som en trøst nå men jeg vil ikke blande meg inn i forhold til menn som er bundet.

Det gjorde meg bare vondt da vi var i et forhold, og jeg fikk tanker om samboeren hans, så det ble dobbelt vondt. Det var en lettelse da bruddet kom, men jeg gjorde det slutt flere ganger før jeg endelig mistet respekten for han som kjæresteemne. Som en venn er han ok, men vi burde hatt anstand.

Jeg kan jo si at bestemor kommer om en halv time, så blir han ikke lenge?

:forvirret:

Jeg er irritert fordi jeg lånte han de pengene, men jeg har ikke lett for å si nei når jeg har penger og andre trenger penger der og da. Jeg har brent meg mange ganger, men nå er det ekstra ille. Jeg får pengene, men jeg har ikke lyst å møte han.

Skrevet

Håper jeg aldri havner i en slik situasjon st jeg ikke klarer å "motstå" en mann om han er aldri så deilig.

Viljestyrke, hørt om det.

NEI, er et eksisterende ord for meg.

Hadde aldri havnet til sengs med en mann som ikke var min/kunne bli min. En annens "rester" skulle jeg latt havne i søpla sammen med andre ulekre rester!

Skjønner meg ikke på "svake" mennesker som ikke klarer å ta et valg og stå for det. Som skylder på alt mellom himmel og jord og bare bortforklarer. Patetisk er det i mine øyne. Skikkelig patetisk.

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Han er ikke andres rester. Han er en høyst oppegående mann med en litt slett moral, og jeg tar ikke til takke med han. Jeg er ikke et svakt menneske pga at jeg har vært elskerinnen hans, men jeg har svake sider. Jeg tror de fleste har svake sider, og de fleste har svake sider uten å vite om disse sidene engang. Det trenger ikke gjelde sex og utroskap. Det kan gjelde misunnelse, skatteunndragelse, butikktjuveri, snobberi, jåleri osv.

Jeg har hatt litt tid til å tenke og jeg kommer ikke til å ha sex med han når han kommer og jeg kommer ikke til å kalle meg selv for svak om det skjer. Jeg formulerte meg litt feil...

Skrevet

"Jeg har hatt litt tid til å tenke og jeg kommer ikke til å ha sex med han når han kommer og jeg kommer ikke til å kalle meg selv for svak om det skjer."

Noen ganger hjelper det veldig å lese det man skriver for å få innblikk i det man faktisk sier. Jeg ønsker ikke å dømme men kan ikke unngå å konstatere at du er noe av det mest inkonsekvense personen jeg har fått et glimt av!

Mvh

gjest_synseren

Skrevet

Hvis han tar penger ut fra sin konto og går i banken og setter dem inn på din konto, kan ikke samboeren hans se hvor pengene går til.

Skrevet

Er disse pengene en unnskyldning fordi du har lyst til å treffe ham igjen?

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Jeg er inkonsekvent. Det vet jeg. Jeg er rørete og motsier meg selv ofte... :forvirret: Men det betyr at jeg tenker høyt, og at jeg faktisk prøver å forbedre meg. Jeg visste ikke at han var samboer da jeg ble forelsket. Det løy han om.

Det var et godt forslag at han betaler direkte også, selv om han må betale et gebyr.

Men jeg har ringt en felles venn av oss nå, så han kommer hit og han vet om mitt tidligere elskerinneforhold til mr. utro, og de er venner, så det kommer ikke til å skje noe utover en kaffekopp. Jeg har informert vår felles venn (som er mer min venn, om realitetene og min redsel og jeg trenger ikke si alt, for han kjenner bakgrunnen...)

Jeg har ennå ikke fått høre når mr. utro kommer med pengene. Han er vant til å være sjef, og går sine egne veier når det gjelder kvinner.

Det virker som om han er ute og drikker og kommer når han har lyst på dessert, dvs. meg. Han pendler, så han har hele uka på å kose seg rundt.

Men jeg hvilken dessert er jeg? Et surt eple...

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Om disse pengene er en unnskyldning for at jeg har lyst til å treffe han og innlede et forhold til han igjen? Nei! (en unnskyldning kan være at jeg trenger trøst fordi jeg ble banket av en kjæreste jeg bare hadde kjent i noen uker for noen dager siden...)

Jeg kunne tenkt meg sex, men da måtte han vært fri (jeg kjenner single menn som gjerne vil møte meg, men jeg er litt forsiktig av meg, og de fleste er kamerater til han som banket meg og da sier det vel seg selv at jeg er forsiktig nå...)

Jeg trenger disse pengene. Jeg kan selvfølgelig låne, men jeg har alt lånt... så jeg er lei av å låne mer og jeg har en limit for hvor mye jeg til enhver tid skylder. Når jeg får lønn, blir det ingenting igjen, og pengene går rundt på lån igjen hvis jeg ikke får pengene han skylder meg...

Jeg skylder i alle fall ikke meg selv å være elskerinne for å klare meg økonomisk. (Den var til Synseren). Det gjør ingen. Jeg vet at andre venner vil gi meg rentefrie lån eller gi meg penger uten å vente sex, pga at de sitter bedre i det og har mer enn de selv klarer bruke på fornuftige ting.

Jeg venter ingenting av andre. Men jeg er også slik at jeg gir når jeg har og tenker lite over at jeg vil gå tom hvis det dukker opp noe ekstra.

Han som kommer på besøk nå som "anstand", skylder jeg mer enn jeg noen gang kan betale tilbake i hele mitt liv. Men han venter ikke sex tilbake. Vi var kjærester engang, og ble evige venner etter det. Vi har kranglet, men er glade fordi vi kan krangle uten å bli uvenner. Vi er venner.

Jeg har aldri tigget han. Han ber meg ut, spanderer, og jeg hjelper han med å lage julemiddag, vaske, rydde osv. Dvs. byttehandel av tjenester.

Jeg er vinglete, men om jeg skulle hatt sex med "han utro" ville jeg bare følt meg helt elendig etterpå. Nå føler jeg meg fri. Og det vil jeg være.

Takk for innspillene. Og takk, synseren, for at du ser mine selvmotsigelser.

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Han ringte nå og kommer om en time. Han virket ikke helt edru, men det regnet jeg ikke med.

Jeg håper ikke han og kameraten min møter hverandre i døra og kommer samtidig, men kameraten min vet om situasjonen og er diskret, mens mr. utro ikke vet, så jeg lar bare ting skje i den rekkefølgen som faller nå... :sjenert:

Gruer meg. Jeg har mest lyst å sende en melding og si at han kan gi pengene til frelsesarmeen og la være å komme hit.

Jeg håper ikke han er så full at han legger seg og snorker, og later som han bor her, for han bryr seg ikke om at noen vet at jeg og han har hatt et forhold. Det har jeg merket etter at det ble slutt... han bor jo ikke her selv, og samboeren får ikke vite noe.

Hvis det skjer, blir jeg med hjem til kameraten min og skriver en lapp på stuebordet og legger ekstranøklene der og sover over hos en som ikke ser på meg som et leketøy...

Jeg merker at jeg mister mer og mer selvtillit og blir mer og mer nervøs. Heldigvis er kameraten min en som roer ned alle situasjoner. Jeg føler at jeg ikke kan ringe han og si at han må vente til "han" har vært her og ikke komme da og da, for jeg vet jo ikke når "han" kommer, og som sagt har jeg mest lyst be han sende pengene til frelsesarmeen.

Skrevet

Herregud,så tafatt kvinnemenneske. Kan du ikke bare ta i mot penga og be han gå igjen med en gang da? Si at du skal bort. Er det mulig??!!!

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Ja det er mulig, men han er ikke edru når han kommer og det er vanskelig å snakke med folk som er fulle. Nå har jeg skrevet en melding og bedt han gi bæng i meg og gi pengene han skylder til frelsesarmeen. Da ringte han straks, og kommer med pengene nå, sa han.

Kameraten min var her og tok en kopp kaffe, men han hadde ikke tid til å bli pga. oppussing og ikke lyst å være noen anstand for noen naturligvis nok.

Det kommer ikke til å bli noe sex. Jeg er kjed av menn nå. Først blir jeg slått av en kjæreste jeg har knapt kjent i noen uker, så har jeg ventet i timer på han som skylder meg penger. Jeg er ikke så veldig kåt på noen, men det kommer seg vel om en tid. Men ikke med opptatte menn.

De får se seg selv i speilet. Jeg vil ha en snill mann som er glad i meg og som ser meg og motsatt, hvis jeg skal ha en mann.

Skrevet

Du høres ikke helt god ut. Hvor gammel er du egentlig?

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Min alder har ingen betydning men jeg er et sted mellom 28 og 38.

Vi møttes i går. Han inviterte meg ut på middag og vi tok par glass vin. Jeg fikk pengene og tonen var hyggelig. Jeg er heldigvis ikke forelsket mer.

Etterpå gikk vi på en pub og han lå over hos meg, men vi hadde ikke sex. Vi var beruset begge to etter vin, øl, whisky osv. og sovnet momentant. I dag tidlig forsov han seg og måtte løpe på jobb.

Hvis han ringer etterpå, kommer jeg til å si at jeg er opptatt i dag. Siden vi har hatt et forhold og han er opptatt, er det ingen vits i å leke med ilden.

Jeg er glad jeg er kommet over fasen der jeg var betatt av han. Han løy i starten av forholdet og jeg trodde han var singel. Men jeg trodde ikke at det skulle bli så følelsesladet som det ble, og jeg ble lei og oppgitt av å være den andre og å leve i en løgn.

Jeg vet at jeg kommer til å se han, siden vi vanker på de samme utestedene, men jeg er fri for forelskelsen og det er en lettelse.

Jeg vet at jeg var selvmotsigende i går, men jeg var frustrert og visste ikke helt hva som kunne skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...