tommeline Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Jeg og mannen min har lyst til å reise til Island i sommer. Noen som har noen gode tips til hvor vi kan finne billige turer (enten som pakke eller fly og hotell hver for seg)? Noen som vet om noen bra sider om Island som bør sjekkes ut? Alle tips om Island mottas med takk
Titti72 Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Jeg var der i påsken på VikingCruise. Vi var på vestsiden av øya og der skjedde det fint lite. Dere må ihvertfall reise til Reykjavik, for det er en stor by. Island er vilt og vakkert og en opplevelse i seg selv. Flotte fjell, natur som forandrer seg på 1 time og spennende Geysirer.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Jeg skal også til Island til sommeren. Vi sjekket reisebyrået Islandia først, men fant ut at Vulkanreiser var veldig mye billigere. Sjekk her: http://www.islandia.no/ http://www.vulkanreiser.no/ Islandsferder oppdaget jeg først etter at turen var bestilt. http://www.islandsferder.no/
tommeline Skrevet 18. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2006 Jeg var der i påsken på VikingCruise. Vi var på vestsiden av øya og der skjedde det fint lite. Dere må ihvertfall reise til Reykjavik, for det er en stor by. Island er vilt og vakkert og en opplevelse i seg selv. Flotte fjell, natur som forandrer seg på 1 time og spennende Geysirer. ← Ja, Reykjavik må vi til når vi først skal til Island :-D Jeg skal også til Island til sommeren. Vi sjekket reisebyrået Islandia først, men fant ut at Vulkanreiser var veldig mye billigere. Sjekk her: http://www.islandia.no/ http://www.vulkanreiser.no/ Islandsferder oppdaget jeg først etter at turen var bestilt. http://www.islandsferder.no/ ← Takk for kjekke linker
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #5 Skrevet 18. april 2006 Går det virkelig an å få til en billig tur til Island, så henger jeg meg på.
tommeline Skrevet 18. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2006 Går det virkelig an å få til en billig tur til Island, så henger jeg meg på. ← Billig var kanskje for mye å håpe på... men det går kanskje an å ikke kjøpe den dyreste turen...
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2006 #7 Skrevet 18. april 2006 Jeg var der i påsken på VikingCruise. Vi var på vestsiden av øya og der skjedde det fint lite. Dere må ihvertfall reise til Reykjavik, for det er en stor by. Island er vilt og vakkert og en opplevelse i seg selv. Flotte fjell, natur som forandrer seg på 1 time og spennende Geysirer. ← Hva synes du om selve turen da? Er det noe å anbefale, og var båten fin?
Titti72 Skrevet 18. april 2006 #8 Skrevet 18. april 2006 Hvis du er båtvant så er det bare å reise. Det var 8 stk i resturanten den ene kvelden og jeg tror de andre var opptatt med å spy i lugarene sine. Shetland stoppet vi innom, der var det kun for av/påstigning. Men for en flott øy!! Vi fikk masse fine bilder derfra. Færøyene er også et fint sted. Masse fjell som ligner på de på Svalbard. Tror de har mange hundre frisører der for det var nesten bare det vi så i byen. Det var også masse gamle hus der og noen vannvittige gateskilt. Mange stedder hadde urin etter navnet. B.la. sosialurin. Vet ikke hva det var men det er et kult bilde. Island var litt øde. Vi gikk i land på vestsiden av øya og der var det noen hus og et par butikker. Vi måtte kjøre 2,5 min for å komme til nærmeste flyplass for å leie bil. Siden vi da hadde bil og ikke skulle reise før kvelden etterpå så tok vi oss en godtur med bilen. Var innom et sted der det røyk av bakken og det luktet jalla. Det boblet i leiren og var het sprøtt å se på. Har jo sett det på tv tidligere men det var helt annerledes å stå der og kjenne varmen og lukta.... Vi badet også i et utebasseng varmet opp av varmekilder. Igjen med denne svovellukten som da ikke var så ille som beskrevet på stedet over. Så også en flott forr (Gudefossen) og masse vill natur. Litt skummmelt å kjøre i 2 timer og oppleve full storm, vårvær, sommervær og nesten snøstorm igjen. Turen tilbake gikk til Færøyene og Shetland før vi la i land i Bergen igjen. Selve båten var litt mindre en danskebåtene. 2 taxfree butikker hvor av kun den ene var åpen. Den hadde ikke all verdens av utvalg og var saumfart nøye etter 1 time. Liten spillebule med bilspill og en med myntspill. 1 A la cart resturant (litt stusselig meny), en kafe (der kjøpte vi mest) og frokostsalen hvor vi spiste buffet hver morgen + en middag en av dagene. Det er lov å røyke flere steder på båten og det var luksus for en røyker som meg. Basseng og sauna var ikke spennende. Knøtt lite og kun brukanes (bassenget) for unger. Var også et trimrom der men hvem gidder å bruke dette når en er på ferie?! Jeg og sambo koste oss, spiste lange frokoster, tok noen drinker om kvelden og var en del i lugaren og bare nøt den ville naturen og de flotte utsiktene. Vi hadde en De Lux lugar med sofagruppe i tillegg til dobbeltseng. Skulle vi tatt den billigste lugaren, under dekk og med sofa/senger så hadde jeg mønstret av på Island og tatt fly hjem. Sjøgangen på overfarten er så langt unna Dansketurene i høststorm som det kan komme. Vi holdt på å rulle ut av sengene den ene natta. Siden vi begge er sjøsterke så gjorde det oss ingen ting. Vi syns bare det er fasinerende å kjenne naturkreftene, men for en stakkars landkrabbe så kan jeg bare si: "Hold deg hjemme. Det kan bli en tøff slankekur med all den spyingen."
Ciara Skrevet 19. april 2006 #9 Skrevet 19. april 2006 Vi dro med Islandsferder. Det ble fortsatt dyrt for en langhelg (4000 pro pers), men da tok vi faktisk det billigste hotellet i Reykjavik. Ser at Icelandair har en del billetter på siden sin nå til 1500 kr tur/retur, og det er et tilbud jeg ville kastet meg over!
meta2 Skrevet 30. april 2006 #10 Skrevet 30. april 2006 (endret) Vi var på Island for 10 år siden. Spiste middag i Torshavn hos familie. Vi hadde motorsykkel med oss. Vi kjørte innom turistinformasjon og fikk vite om bilige overnattingssteder. Fikk med oss det meste og hadde en fin uke på rundturen. Hoppet av på Færøyene på vei hjem og var der en uke. Der skal vi nå i sommer og. Båten er stor og uten skjel. Det fine var at det var tv på lugaren. Da fant ungene roen. Drømmer om en tur til Island med ungene. Endret 30. april 2006 av meta2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå