Gå til innhold

Obs på forskjell på nett og strøm

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg har også dummet meg ut men mener at jeg er litt uforskyldt siden jeg ikke ble opplyst fra Hafslund. Jeg har betalt dobbel strømpris lenge pga at jeg ikke var klar over at nettleverandør som har samme navn som leverandør av strøm (forskjellen på navnet ligger i endelsen -nett og -strøm...)

Hvilken strømleverandør er billigst nå?

Det tilbudet jeg har fått, er på 59 øre kwt, variabel pris, men jeg vurderer å bytte strømleverandør pga. at de ikke har opplyst meg om at jeg har betalt overpris til samme selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Takk. :) Grunnen til at jeg skrev om hafslund nett og hafslund strøm her (det gjelder sikkert andre selskaper også), er at kanskje flere betaler mer enn de må siden kraftselskapene ikke er så velvillige og serviceminded.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har også hatt hafslund helt til nå, og synes det er merkelig at jeg betaler like mye strøm her i en treroms blokkleilighet alene uten unger, som jeg gjorde i to etasjes rekkehus med tre ungdommer i huset som dusjet ustoppelig....

Men jeg får nettleie og strøm på samme faktura? jeg skjønner ikke helt hva du mener? Og jeg hadde såkalt spotpris som visstnok skal være billig.. men Hafslund er antakelig ikke billig uansett hva de reklamerer med. Nå har jeg byttet.

Vil jeg forresten nå få egen faktura fra hafslund på nettleie og forbruket på faktura fra Ustekveikja? Noen som vet? Eller vil alt komme fra Ustekveikja, som så viderebetaler nettleien min til Hafslund....

Jeg kontaktet forresten Hafslund for å høre om de kunne komme å sjekke at måleren min var riktig da jeg synes strømmen min er uforholdsmessig dyr i forhold til det med rekkehuset osv... Jada, men finner de ikke noe feil så koster det meg fire tusen. Takk for det, det har jeg ikke råd til å sjekke opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BagLady

Strever med å forstå dette jeg også, og har nok en liten mistanke om at dette er noe Hafslund er klar over.

Hafslund Nett leverer strøm til en mye høyere pris enn Hafslund Strøm, og Hafslund Direkte er enda billigere enn det igjen. (-> er sånn jeg har fått forklart det)

Hafslund Nett er bare leverandør inntil folk husker å skifte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strever med å forstå dette jeg også, og har nok en liten mistanke om at dette er noe Hafslund er klar over.

Hafslund Nett leverer strøm til en mye høyere pris enn Hafslund Strøm, og Hafslund Direkte er enda billigere enn det igjen.  (-> er sånn jeg har fått forklart det)

Bevisst misleding av kundene....Hafslund har opparbeidet seg et dårlig renomè over mange år nå :frustrert::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Hafslund Nett leverer strøm til en mye høyere pris enn Hafslund Strøm, og Hafslund Direkte er enda billigere enn det igjen.  (-> er sånn jeg har fått forklart det)

Nå skjønner jeg ikke hva du mener...

Hafslund Nett eier strømnettet her hvor jeg bor, dvs at jeg må betale Hafslund Nett for at jeg kan benytte meg av deres nett for å få strøm. Selve strømmen i seg selv er det et annet selskap som leverer, jeg har NorgesEnergi. Jeg kan ikke bytte nettleverandør, strømleverandør kan jeg bytte derimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hafslund nett er i utgangspunktet kun nettleverandør, og alle som bor der de har "kontroll" MÅ betale nettleie til de. Hvis man ikke har en avtale om kraftleveranse fra annen aktør leverer hafslund nett også kraft, til blodpris.

Hafslund har i tillegg underfirmaer som Hafslund strøm og Hafslund direkte, som er mer konkurransedyktige i forhold til helt andre aktører. Disse underfirmaene leverer strøm på lik linje som for eksempel midtkraft og fjordkraft.

Man er bundet til nettleverandøren, men kan fritt velge kraftleverandør, så det lønner seg å sjekke konkurransetilsynet.no, og bytte fort som f..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...