IdaC Skrevet 18. april 2006 #1 Del Skrevet 18. april 2006 Nå har vi kommet oss såpass langt i svangerskapet at jeg syns det er på tide med en liten oppdatering ang formen. Her er min: Jeg er fremdeles veldig sliten og mye trøtt, de sier jo at det skal gå over i andre trimester, men det stemmer ikke i mitt tilfelle Bekkenet er vondt når jeg går lenger en 10-15 min, litt lengre på gode dager. Kjenner at det tar på å ikke kunne være like aktiv som jeg pleier å være. Magen er nesten like flat som den alltid har vært, men den bør vel komme nå snart. Jeg kjenner den lille hver dag, det er en aktiv liten krabat det her Selv om jeg er minimalt aktiv, holder meg mye i ro og spiser som ekstra mye med godteri og kaker, så har vekta utorlig nok ikke gått så mye opp. Litt forskjellig fra dag til dag, men ca 1,5-2 kilo har jeg gått opp til nå, da je er 18+5. Ganske fornøyd med det. Jo, det er en ting til, jeg er veldig mye forkjølet. Hele tre ganger har det blitt hittil i svangerskapet, og det holder som regel en ukes tid, og jeg blir så slapp at jeg orker nesten ingenting. Flere som har det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart Skrevet 18. april 2006 #2 Del Skrevet 18. april 2006 Heisann! Her er formen fortsatt på topp. Etter de første 11-12 ukene med konstant kvalme, så er nå formen helt bra. Jeg la på meg endel helt i begynnelsen, men jeg har først nå fått noe som kan ligne på en gravid mage. Fortsatt passer de fleste jeansene - hurra. Med forige-mann ble jeg veldig stor veldig fort, men denne gang er det kun magen som vokser - rompa er like flat..... Har kost meg masse i påsken, gått på ski flere ganger og har ikke merket noe til at kroppen krever noe ekstra. Det er en vilter krabat som bor i magen, men mannen har ikke kunne kjenne noe fra utsiden enda. Nå skal vi på UL i morgen (Jippey!), så da får vi begge hilst ordentlig på den lille for første gang. Junior på 2 år og 3 mnd. har så vidt begynt å forstå at det skjer noe med mammas mage og er ivrig etter å "hilse på" babyen. (Klapper på magen min og sier "Hei, hei babyen"...... ) Spennende å følge med på alle dere andre her på forumet som har lik termin. Pussig å se hvor forskjellige svangerskap kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 18. april 2006 #3 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg har vært konstant sausa forskjølet siden jul og det er så utrolig slitsomt. Går en dorull om dagen til å snyte seg. Ellers er jeg 50% sykemeldt for hodepine. Selv om jeg bare jobber 3,5 timer om dagen så blir den ikke bedre. Legen kan ikke gjøre noe med det pga graviditeten Har gått opp 1,5-2 kg og magen har vokst litt, den er dog veldig flat enda. Har merket bekkenet tidligere men den siste tiden har det gått greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss.Chanel Skrevet 18. april 2006 #4 Del Skrevet 18. april 2006 vel dere hadde fått sjokk om dere så min mage... ellers er jeg ikke trøtt mere, det forsvant i uke 14. tett i nesa konstant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyfri Skrevet 18. april 2006 #5 Del Skrevet 18. april 2006 Hei hei!! Jeg har fortsatt bare en svangerskaps"plage" og det er denne evinnelige kvalmen. Jeg har trodd den skulle forsvinne hver uke fra uke 12, men nå er jeg 16+5, og kvalmen biter seg fortsatt fast. suuuuukkk... men den er absolutt til å holde ut nå, den er ikke like ille som den var i uke 6-10 Jeg skal prøve meg på jobb nå, 50% fra i morgen. Og som jeg gleder meg!!! Har vært sykemeldt siden midten av februar, og begynner å bli lei av å gå hjemme Pga kvalme og oppkast har jeg ikke gått noe opp i vekt - men jeg har nå tatt igjen den vekta jeg hadde før jeg ble gravid. Jeg har ikke fått noe særlig til mage, men likevel passer ikke dongeribuksene mine lengre. Får ikke igjen kanppen gitt - så i dag har jeg kjøpt min første mammabukse; en kul dongeribukse som går under magen. Håper den holder lenge, selv om fornuften tilsa at en med sånn elastisk stoff til å trekke over magen, nok hadde holdt lengre ut i svangerskapet. Men den var ikke så fin da.... he he. ...og så nyter jeg at puppene har blitt større!! Sambo synes også det er stas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. april 2006 #6 Del Skrevet 18. april 2006 Formen min er ganske så bra om dagen. Kvalmen er over, og jeg har mer energi enn tidligere i svangerskapet. Det er deilig. Har begynt å kjenne bekkenet mitt mer enn jeg har lyst til... Får vondt bare jeg går fra parkeringsplassen på jobben og inn på skolen... *sukk* Hadde håpet jeg skulle slippe unna denne gangen også - det ble nelmlig med tendensen i forrige svangerskap. Får nevne det for legen når jeg skal dit 2. mai. Ellers har jeg ikke gått opp noe i vekt. Er 18 + 3 i dag. Ligger nå 3-4 kg under det jeg var da jeg ble gravid. Sikkert godt å ha noe å gå på etter hvert... Ellers har magen kommet for fullt, og jeg kan ikke skjule at jeg er gravid lenger... Ikke at jeg ønsker det heller. Har lagt ut bilde i dagboka mi - husker ikke sidetallet det ligger på, men la det ut nylig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 19. april 2006 #7 Del Skrevet 19. april 2006 Formen er mye bedre, sliter litt med vond mage og hodepine, men kvalmen er borte og jeg er ikke så trøtt lenger. Magen er flatere enn før, har gått ned 4 kg og får på meg alle mine vanlige klær. Er 18+2 i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 19. april 2006 #8 Del Skrevet 19. april 2006 Er i godform jeg . Har ikke plagdes særlig med kvalme, hodepine, forkjølelse eller lignende i det hele tatt. Har faktisk ikke holdt meg så frisk på lenge og har vært i full jobb hele tiden uten en dag fravær! Bruker vanligvis å få både forkjølelse, halsbetennelse eller urinveisinfeksjon flere ganger i løpet av en vårsesong. Men vekta derimot... Er 17 +1 i dag og jeg føler meg som en ballong . Har nok gått opp 2-3 kg og får ikke igjen knappene på noen av buksene mine. Trenger fine mammabukser, men finner jo ingen . Så jeg får gå med oppknappede jeans under lange tunikaer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knøtte Skrevet 19. april 2006 #9 Del Skrevet 19. april 2006 Merker ikke så mye til graviditeten, bortsett fra at jeg allerede har gått en del opp i vekt (selv om jeg spiser sunt og går masse turer...) Har litt stikninger i bekkenet, og har litt halsbrann, men ikke mye.. Jeg er 18+2 iflg ny termin (19+6 iflg "gammel" termin) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå