Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med glinsende og fet hud og vil gjerne gjøre den mer matt. Jeg bruker produkter for fet hud som skal virke mattende. Noen som har noen tips for å gjøre huden mer matt?

Evt et pudder e.l. som ser naturlig ut, selv i sterkt sollys (veldig viktig).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Clarins har en serie med eteriske planteoljer. De har for tørr hud, dehydrert hud og for fet hud. Selv bruker jeg denfor dehydrert hud, og må si det føles litt underlig å smøre olje i ansiktet. Men det trekker raskt inn, og planteoljene jobber for å gjenopprette den naturlige balansen i huden. Foreløpig er jeg veldig fornøyd.

Jeg sa i butikken at det føltes litt feil å smøre olje i ansiktet, og nevnte da spesielt for fet hud, men planteoljene er ikke fetende, hun hadde gitt til begge sine døtre som var veldig fornøyde.

Gå innom et parfymeri og hør i allefall! Er jo fantastisk å skulle få noe som gjenoppretter en ubalanse, enten det er fet eller tørr hud - fremfor noe som bare varer så lenge man bruker det!

Clarins er veldig flinke til å proppe butikkene fulle med prøver, så gå innom et sted, snakk med dem og få med noen prøver så du slipper å kjøpe katta i sekken! :blunke:

Skrevet

Jeg vil anbefale de å høre med en hudpleier. Jeg synes e produktene er MYE bedre enn fra parfymeri, og hudpleiere har også mer kunnskap om hude og produktene.

Skrevet

Sånn som en kriseløsning, kjøp en krem som er beregnet på å matte ned huden eller sånne antioljepapirer som er beregnet til å ta utenpå sminken i løpet av dagen.

Jeg bruker en sånn mattende krem fra Decleor, den er kjempegod. Tar bare litt på nesen utover dagen dersom jeg blir blank.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Sånn som en kriseløsning, kjøp en krem som er beregnet på å matte ned huden eller sånne antioljepapirer som er beregnet til å ta utenpå sminken i løpet av dagen.

Jeg bruker en sånn mattende krem fra Decleor, den er kjempegod. Tar bare litt på nesen utover dagen dersom jeg blir blank.

Jeg bruker også Matt Finish Skin Fluid fra Decleor, og bruker veldig gode produkter ellers også.. Noen som har tips om noe sminke e.l. som jeg snakket om over? :)

Skrevet

Har du prøvd mineralmakeup? Endel av disse er fabelaktige til å holde fet hud under kontroll, da de ofte inneholder absorberende ingredienser. Jeg har brukt Pure Luxe og synes det er en kjempegod foundation. På forespørsel kan denne også blandes ekstra absorberende.

Skrevet

Jeg har også fet hud som blir lett blank.

Har i en årrekke brukt produkter for fet hud.

men så ble jeg anbefalt å kjøpe produkter for normal/tørr hud, da huden min også virker tørr, + at den har problemer med å puste på en måte, derfor blir den også blank.

Har nå brukt dermalogica produkter for normal/dry skin i snart 2 uker, og jeg merker stor forksjell på huden min allerede. :)

SOm foundation bruker jeg Colorflo pudder foundation. Den er super. Dyr, men drøy.

Bruker ikke sminke hver dag, huden har godt av å puste også :)

Skrevet
Jeg bruker også Matt Finish Skin Fluid fra Decleor, og bruker veldig gode produkter ellers også.. Noen som har tips om noe sminke e.l. som jeg snakket om over?  :)

Det var forsåvidt ikke den jeg mente, det er vel en fuktighetskrem? Den jeg har heter Gel T Zone Regulator.

Som pudder er Veil fra ID veldig bra, den matter veldig, og er basert på mineraler, slik at den ikke irriterer. Er et løst pudder som brukes etter foundation eller utover dagen. Kan kjøpes billig på colorfulsprinkles.com

Skrevet

Har samme problem som deg, og gikk konstant med et "fettlag" på nesen, og fikk til tider en del kviser, spesielt på haka. Var innom en hudpleier, og ble anbefalt Matis hudpleieserie for fet hud. Har nettopp begynt med den, og syns effekten er fantastisk. Er ikke fet på nesen, porene/sorte prikker er betydelig mindre og hele huden føles annerledes (til det bedre!!!!). I tillegg har produktene en mattende effekt... ANBEFALES!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...