Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Jeg kjøpte min kjole for et halvt år siden, og den har siden den gang vært prøvt et par ganger, og skal igjennom tilpasning hos syerske osv. Det vil si at noe må gjøres før bryllupsdagen for å få stoffet helt slett igjen. Kan den leveres til renseri for kun å dampes? Eller finnes det andre ideer? Hva kan dette i tilfelle koste?
afr0dite Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Heng over badekaret/ i dusjkabinettet, lukk døren + lufteluker og sett varmtvannet på fullt. La det stå til kjolen er blir helt slett. Tar ikke fryktelig lang tid. Så lenge du passer på at kjolen ikke blir våt, er det den mest effektive og rimligste løsningen!
Kara W Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Det skal gå helt fint ann å lever kjolen kun til damping. Det meste går helt fint ann, så lenge du betaler. Hva det koster aner jeg ikke. Men hvis syersken du bruker har et noe velutstyrt systudio (dvs, en seriøs profosjonell) så bør hun kunne gjøre det for deg. Hadde vært skeptisk til et systudio uten et skikkelig dampjern.
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 18. april 2006 #4 Skrevet 18. april 2006 Takk for to gode tips, jenter. Ja, jeg tenkte ikke på at det kunne gjøres hos syersken. Det kan det naturligvis. Får høre med henne, skal treffe henne neste uke
IdaC Skrevet 18. april 2006 #5 Skrevet 18. april 2006 Hvis du skal få tilpasset kjolen samme sted som den ble kjøpt så tar nok de og damper den for deg. Men dersom du skal tilpasse den andre steder, så kan du gjøre det som ble foreslått med å dampe den på badet eller levere den til et vaskeri. Tror nok du må regne med at det koster noen hundrelapper ja.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #6 Skrevet 18. april 2006 Venninna mi skal levere sin kjole til et renseri slik at de skal stryke den for henne. De sa at det skulle koste ca. 250 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå