salsera Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Jeg har ikke laget pai så ofte, og kun med ost. Nå får jeg besøk av en osteallergiker og har lyst til å lage en pai han kan spise. Har dere noen gode ideer?
Gjest GreenSky Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Du kan kjøpte tofuost. Men det er jo dyrt. Er det vegetar og ikke vegan? Da kan du lage en blanding av mel, vann og egg + buljong og muskat og helle mellom fyllet.
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Er personen allergisk mot melkeprodukter? Du kan lage eggestand med f.eks kokosmelk i stedet for melk/fløte. Det er heller ikke nødvendig med ost i eller på eggestanden. Som fyll i oaine kan du bruke hva du vil, det må ikke engang være eggestand. Lager en pai, med en tykk toamtsaus, med masse løk som jeg legger i bunnen, og dekker det hele med masse hakkete sorte oliven. Steker til fyllet er varmt og har over massevis av hakket basilikum og persille.
Iceglow Skrevet 18. april 2006 #4 Skrevet 18. april 2006 Pailokk? Nå har jeg aldri laget pai, men jeg har sett noen som har deig over toppen, kanskje det kan fungere like greit?
salsera Skrevet 18. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2006 Jeg hadde aldri hørt om osteallergi før og trodde også først det var melkeprodukter han var allergisk mot, men det er bare ost, dvs. vanlig gulost, kremost, kesam og slikt. Kan prøve eggestand og prøve meg på paideig uten kesam, men hva slags fyll forslår dere? Synes selv oliven høres veldig godt ut, men dessverre liker verken kjæresten min eller osteallergikeren oliven. Det skal ikke være lett...
Gjest GreenSky Skrevet 18. april 2006 #6 Skrevet 18. april 2006 Da jeg spiste egg, lagde jeg brokkolipai. Det var godt.
Gjest GreenSky Skrevet 18. april 2006 #7 Skrevet 18. april 2006 Har lagt ut en oppskrift her. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...146&hl=brokkoli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå