Gå til innhold

Ny kjæreste, lite tenning

Fremhevede innlegg

Gjest Forelsket
Skrevet

Jeg er ei jente i mitt første seriøse forhold som kun har vart et par måneder. Før jeg overnattet hos kjæresten min første gang så var jeg kjempetent på ham (men vi elsket ikke da). Problemene har oppstått nå når jeg overnatter hos ham og vi ligger og koser i senga så blir jeg ikke på langt nær så tent av ham som i begynnelsen. Dette gjør det umulig å gjennomføre samleie fordi jeg bare ikke blir våt nok. Jeg innser at jeg og kjæresten min må prate om dette og at jeg må si til ham hva jeg trenger for å bli tent, men jeg har aldri hatt en slik prat med noen så er det noen som har innspill på hvordan en slik samtale kan innledes og hva den bør inneholde? Og er det noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dump han! Uansett hvor fint dere har det ellers så er det bare dumt å fortsette forholdet hvis du ikke tenner på han mener jeg.

Jeg kunne aldri vært sammen med noen som ikke tente meg

Skrevet

Tull og vas. Trådstarter må vel få velge selv om dette er noe hun vil fortsette med!

Ikke uvanlig at tenninga er voldsom i starten, for så å dabbe noe av. Aller første gang min nåværende samboer tok på meg, holdt jeg på å komme bare fordi han strøk meg på hånda... Nå skal det litt mere til, ja.

Sånne samtaler om hvordan man vil at sexen skal være, er vanskelige. Det synes i alle fall jeg. Er så utrolig redd for å ordlegge meg feil, at jeg skal slumpe til å si noe som virker fornærmende eller anklagende. For jeg hadde ikke akkurat likt selv å bli anklaget for å være dårlig i senga... Jeg er også redd for å fortelle for mye om mitt tidligere sexliv. Hvis jeg sier til typen min at jeg liker å ha sex utendørs, uten å ha gjort det med ham før, sier jeg jo indirekte at jeg hadde flott sex med exen min utendørs. Det trenger ikke nåværende type å vite. Så vær forsiktig med ordene. Legg vekt på hva DU liker, ikke si at jenter liker sånn eller sånn, da kan han oppfatte at det er HAN som gjør feil. Ikke ta opp ALT på en gang, men litt etter litt. Det er ikke snakk om at noen av dere gjør FEIL, bare at det kreves litt tilpassing til hverandre. Du kan jo innlede med å snakke om hva HAN liker? Jeg foretrekker å ta opp slikt like etter sex, mens vi ligger nakne og småprater. Det blir litt for seriøst og alvorlig hvis jeg skulle si "Kom og sett deg her, vi må prate om noe" eller "sette av tid" for å diskutere dette. Greit å ufarliggjøre det ved å ikke være så høytidelig.

Kommunikasjon om sexlivet er ganske viktig i et forhold, og det er lurt å ikke utsette sånt. Det blir sjelden bedre av seg selv. Men kommunikasjonen er viktig også senere i forholdet, egentlig hele tiden! :)

Skrevet

Ville også dumpet han først som sist. Det blir sjelden bedre enn det er i starten, og når det ikke funker da en gang, så tilsier all erfaring at det bare blir værre.

Gjest Forelsket
Skrevet

Takk for svar, spesielt de konstruktive forslagene. De skal prøves. Og til dere som mener at jeg bør dumpe ham så gjør jeg ikke det før jeg har gitt ham en fair sjanse. Kan jo ikke vente at mannen instinktivt vet hva som er godt for meg. Det er utrolig forskjellig fra menneske til menneske.

Skrevet
Ville også dumpet han først som sist. Det blir sjelden bedre enn det er i starten, og når det ikke funker da en gang, så tilsier all erfaring at det bare blir værre.

Pøh!!! Det blir bare bedre og bedre!

:humpe: :-D

Men... Ta en prat med han først. Hvis dere ikke kan snakke om sånt (selv om det er vanskelig å begynne å snakke om sånt....), er det et dårlig utgangspunkt.

Hvis dere kan snakke om sånt, WEEEEE!!!! Gled deg til et deilig sexliv :-D

Men... Hvis dere snakker om det og prøver, men du fremdeles ikke tenner på sex med han.... Uffda! :grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...