Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har valgt å invitere kjærestene/samboerne til venninnene mine, med unntak av én. Ikke så rart med tanke på at jeg fikk en sms her om dagen om at hun hadde fått ny kjæreste og om hun kunne ta han med i bryllupet... :roll: Men hun skrev jo også at "skjønner godt hvis det ikke går". Da har jeg jo aldri møtt ham før, og heller ikke sett henne siden hun ble sammen med ham.

Når det gjelder min kjære, så har han en del flere kompiser enn jeg har venninner, og han har valgt å kun invitere samboere (pluss damen til en av bestekompisene som er fra Tjekkia og skal være i Norge hele sommeren).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På vår fest kan alle ta med seg følge hvis de ønsker. Vennene våre har god dømmekraft og ville ikke tatt med seg hvem som helst uansett. Jeg synes det er feil å nekte venner å få ta med seg kjærester selv om jeg ikke har møtt dem enda. Flott anledning til å bli kjent med dem.

Gjest gjest1
Skrevet
På vår fest kan alle ta med seg følge hvis de ønsker. Vennene våre har god dømmekraft og ville ikke tatt med seg hvem som helst uansett. Jeg synes det er feil å nekte venner å få ta med seg kjærester selv om jeg ikke har møtt dem enda. Flott anledning til å bli kjent med dem.

Det er nettopp derfor det blir så vanskelig. Noen syns det er feil, men for andre blir det feil at hvem som helst kommer. Uansett valg så syns jeg det bør respekteres selv om man har ulike meninger. ;)

Skrevet

Vi inviterte familie (søskenbarn) med følge, gode venner der vi kjenner begge inviterte vi som par, for å begrense antallet bestemte vi oss for å invitere kollegaer uten følge.

Skrevet

Det er nettopp derfor det blir så vanskelig. Noen syns det er feil, men for andre blir det feil at hvem som helst kommer. Uansett valg så syns jeg det bør respekteres selv om man har ulike meninger. ;)

Det er klart folk er forskjellige på dette feltet. Jeg mener uansett at av respekt for sine venner så bør enten alle få ta med seg partner, eller ingen.

La oss si du har fem venniner. Alle har kjæreste, men det ene forholdet i flokken er helt nytt og du har ikke truffet den nye typen. Hun har roser i øynene og holder på med introduksjonene, men du har ikke hatt tid eller mulighet til å hilse på ham enda. Skal da de fire andre få ta med sine kjærester, men ikke nummer fem? Det synes hvertfal jeg er slemt gjort, garantert at hun føler seg forskjellsbehandlet.

Skrevet

Vi ble enige om at i vårt bryllup skulle vi ikke invitere noen en av oss ikke kjente. Dette var viktig for meg. Vil ikke komme i mitt eget bryllup og måtte presentere meg.

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet
:) Helt klart!! Vi har egentlig en stor venners venners fest vi. Men mine kollegers menn blir ikke invitert, det ønsket ikke jentene på jobb selv :rosaengel:
Skrevet
Kjenner noen som skal gifte seg neste år. De skal be venner med følge HVIS de er gift. Enkelt og greit.

Syns det må være greit å ha en slik regel for da er det ikke sånn t noen kommer og noen kommer ikke og man må "fortelle" at jo for dere har vært samen mede enn 6 mnd men det har ikke de....

(De har m vilje eksludert samboere fordi de ikke kommer overens med samboern til en av vennene.....og for at det ikke bare skal bli en venn som er bedt uten følge - får bare de som er gift komme begge to.)

Jeg må ærlig talt si jeg hadde blitt fornærmet om et vennepar kun hadde bedt meg, og ikke min samboer gjennom flere år, bare fordi vi ikke er gift...!

Skrevet
Vi ble enige om at i vårt bryllup skulle vi ikke invitere noen en av oss ikke kjente. Dette var viktig for meg. Vil ikke komme i mitt eget bryllup og måtte presentere meg.

Ærlig talt, er DET så nøye da???? I vårt bryllup kommer det to kolleger av min mann, ingen av oss har møtt kjærestene dere, men det gjør da ingenting å hilse på dem på selve dagen. Det er klart de må få ha med seg følge? Alt annet synes jeg blir litt sært og barnslig. Vi er da voksne mennesker.

De skal tross alt bruke en hel dag sammen med oss, da må vi legge opp til at de også skal ha det hyggelig. De kjenner ikke så mange andre som kommer heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...