Cilla Skrevet 17. april 2006 #1 Del Skrevet 17. april 2006 Regner med dette variere veldig, men kan noen fortelle hvor stor personalrabatt de har fått og hva slags type butikk dette er?Hvordan fikk dere bruke denne rabatten? Kunne dere slå inn varene deres selv på kassa, eller måtte dere handle via noen andre? Er i ferd med å ansette noen for første gang. Hun skal ikke være fast ansatt men ekstrahjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #2 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg fikkk vel 25 % paa kær og 20 % p accesries tror jeg? :klø: Fikk ikke slå inn selv, vi handet av hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 17. april 2006 #3 Del Skrevet 17. april 2006 Jobbet på elektrokjede og fikk innkjøpspris (+moms) på alle varer, dette kunne jo da variere fra 0% til 40% avslag alt ettersom hva slags varer det var, endte jo selvsagt stort sett opp med å kjøpe mye snacks som egentlig kostet mer enn lommeboka mi hadde råd til. Noen varer, fra enkelte produsenter, fikk vi også ekstra avslag på fra produsentene. Personalrabatten min gjaldt også for mine foreldre og søsken. I tillegg så hadde vi vennerabatt, tror det var innkjøpspris (+moms) + 12-13%. Dyre personalkjøp måtte avdelingslederene slå inn, alle småkjøp måtte bli slått inn av andre enn en selv. Vennerabatt måtte andre selgere slå inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 17. april 2006 #4 Del Skrevet 17. april 2006 er frisør, vi får 25% eller 30% prosent rabatt på produkter og fri hårbehandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Binna Skrevet 17. april 2006 #5 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg jobbet i butikk og der fikk vi 30% på de fleste varene, og 20% på de som var av et annet "finere" merke. Vi førte dette kjøpet innpå egne ark, og betalte ikke cash. Summen ble trekt fra lønna. Vi kunne gjøre dette selv om ingen andre så på. På et spisested jeg jobbet betalte vi ca 25% av utsalgspris på maten, og fikk 20% avslag på f.eks biff og "finere" retter. Dette måtte vi alltid få en annen til å slå inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #6 Del Skrevet 17. april 2006 Kjenner: Ei som jobber i butikk og får 30 % på alle varer i kjeden; og andre butikker eid av samme gruppe. Ei som jobber på IKEA (ikke med varesalg) får 15 % på vrene. Ei som jobber i en gave/interiørbutikkjede får 30 % på varene. Vil ellers tro det kommer litt an på størrelse på butikken, om det er en kjede og prisnivå generelt:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #7 Del Skrevet 17. april 2006 Ja, også kjenner jeg en som jobbet på Platekompaniet; der kunne de fylle inn plater de ville ha på et skjema, og dette ble trukket av lønna (ble blakk, han fyren der). Husker ikke hva rabatten var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 17. april 2006 #8 Del Skrevet 17. april 2006 Hvor stor rabatt man kan få vil variere etter hvor stor fortjeneste en butikk har på den type varer de selger. Der jeg har jobbet har jeg fått innkjøpspris + moms, pluss litt til. En ting butikken bør være klar over er at de ikke har lov til å gi personalrabatter som er gunstigere enn de beste rabattene kunder kan få, av skattemessige hensyn, tror jeg det var. Der jeg jobbet gjaldt personalrabatten i utgangspuntket for min husstand, men så lenge det var innefor rimelighetens grenser så var det ingen som stilte detaljspørsmål til hvem som skulle ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 17. april 2006 #9 Del Skrevet 17. april 2006 Da jeg jobba på Rimi fikk vi og vår husstand - gisp! - gratis bæreposer. Måtte handle av andre forøvrig. På Babyshop fikk vi 10% og måtte handle av andre. Nærmeste familie/husstand kunne også benytte seg av dette. Men jeg har ikke barn, og søsknene mine var eldre enn målgruppen, så jeg benyttet meg aldri av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 18. april 2006 #10 Del Skrevet 18. april 2006 Da jeg jobbet i bakeri/konditori kunne jeg kjøpe brød for 10 kroner og fikk 20% rabatt på større kaker og koldtbord. Fikk ikke lov å slå inn selv. I tillegg fikk vi en kopp kaffe/te og et halvt rundstykke med hvitost til lunsj. På Rema fikk jeg ingenting, måtte til og med betale for posene jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #11 Del Skrevet 18. april 2006 Fikk 10% i en gavebutikk, og 30% i en sportsbutikk. Vi handlet av hverandre, eller av sjefen. En ekstravakt misbrukte det litt, og handlet for venner av seg, hun ble ferska, husker ikke om hun mistet rabatten eller om reglene ble strengere da hun skulle handle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #12 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg jobber på hotell, og får også personalrabatt. Ikke at jeg noensinne vil overnatte på min egen arbeidsplass, da! På hoteller i samme kjede (internasjonal kjede) får jeg kostpris. (Dette kan vel sammenlignes med innkjøpspris i detaljhandelen) På hoteller eid av samme eier (flere hotell i norge), får jeg halv pris av full pris. (Det blir omtrent det samme som andre gjester får i weekend-pris) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. april 2006 #13 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Jobbet i en liten glass/gavebutikk og fikk 30% på alle varer. Jeg slo det inn på kassa selv (var stort sett alene på jobb, så det hadde blitt vanskelig å handle av andre...). Jeg fikk for øvrig også gi rabatt til venner, var sjefen til stede når venner av meg kom og handlet, minnet hun meg gjerne på at jeg måtte gi dem rabatt Endret 18. april 2006 av HildeSol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #14 Del Skrevet 18. april 2006 * Skobutikk- 40% kun til meg, måtte slås inn av en annen ansatt. * Smykkebutikk- 30% (tror jeg) måtte slås inn av annen ansatt. Kunne gi litt (15% til venner/familie) * IKEA- 15% til min husholdning. Ble slått inn av en i kassa, måtte vise arbeidskortet. * Klesbutikk- 70% kun til meg, måtte slås inn av sjefen. Kunne gi smårabatter til familie. * Klesbutikk- 30% til meg og familie/venner. Skrev opp i en bok med kvitteringskopi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 18. april 2006 #15 Del Skrevet 18. april 2006 Jobbet i en husflidsbutikk og fikk 20% rabatt på alle varer, men klær fikk jeg til innkjøpspris+moms. I en klesbutikk(kjede) jeg jobbet i fikk jeg vel 50% rabatt tror jeg...klarer ikke helt å ta det igjen nå men... men d var jo fordi de helst ville at jeg skulle gå i deres klær. Venner og familie fikk ikke benytte seg av denne rabatten, og jeg kunne ikke kjøpe gaver med rabatt. Begge plasser måtte vi handle av hverandre og kvittere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå