Gå til innhold

Noen som vet hva det står i ringen?

monja

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva det står i inskripsjonen i ringen fra "Ringenes Herre"? (Var ikke det en lang og komplisert setning kanskje? :blunke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En Ring skal samle dem,

en Ring finne dem,

en Ring betvinge dem

og i mørket binde dem!

Dette er to linjer av det totale verset;

Tre Ringer for alvene under det blå,

syv er for dverger i saler av sten

ni for menn som all kjødets gang må gå.

Men for Mørkets herre en eneste én,

i det dunkle Mordor hvor skyggene rår.

En Ring skal samle dem,

en Ring finne dem,

en Ring betvinge dem

og i mørket binde dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På orginalsprøket ser verset slik ut:

Three rings for the elvenkings under the sky

Seven for the dwarflords in their halls of stone

Nine for mortal men, doomed to die

One for the dark lord on his dark throne

In the land of Mordor where the shadows lie

One ring to rule them all

One ring to find them

One ring to bring them all

And in the darkness bind them

In the land of Mordor where the shadows lie

Håper eg ikkje stava noko feil no :blunke:

Den røde teksten er den som står i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ringen er så flott altså! har kjempelyst å bruke en slik ring til giftering!!! :D

Ah - eg synest eg ser det for meg: Den heldige brudgommen set ringen på fingen din - og vips, så blir du usynleg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjihi...kanskje det...ellers blir jeg plutselig fryktelig herskesyk og ond...hvem vet!!

Kanskje den ærlig talt ikke passer som giftering..men jeg synes uansett at den er utrolig fin...og kunne tenkt meg det ja... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke komme syklende inn i en samtale på den måten uten å sette deg inn i tema milla! les hjemmeleksen din! jeg sa at jeg synes ringen var fin..og at jeg vet den ikke passer seg slik symbolsk!!

Følg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ringene kan du få kjøpt hos Mestergull. De ser akkurat maken ut, med samme inskripsjon som i filmen. For ringen i gull må du betale 3.990,- :o og 990,- for ringen i sølv. Tror ikke det finnes så veldig mange av samme slaget, for ringene leveres med nummerert sertifikat.

Hilsen Thea, som har greie på alt og som er reklameguru av rang :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Madden!!!!!

Synes du var urettferdig mot Milla nå.

Den ringen er så flott altså! har kjempelyst å bruke en slik ring til giftering!!!

Her sier du faktisk at du har lyst til å bruke den til giftering!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kjære dere da! (milla er fullstendig kapabel til å forsvare seg selv når hun kommer med utsagn som er småfrekke!!)

Det stod OGSÅ i neste innlegg:

Tjihi...kanskje det...ellers blir jeg plutselig fryktelig herskesyk og ond...hvem vet!!

Kanskje den ærlig talt ikke passer som giftering..men jeg synes uansett at den er utrolig fin...og kunne tenkt meg det ja...

Les nå hele tråden før dere uttaler dere så bastant!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk

agh burzum-ishi krimpatul

...og det betyr altså det som de andre her allerede har sagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare si at jeg også kunne tenke meg den ringen.... Eller en kopi da... Vil vel ikke ha all den ondskapen etter meg... :sjarmor:

Men den er kjempe fin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esmeralda

Synes jeg ser deg for meg i fullt brudeutstyr - søt og uskyldig - og så tar din mann frem ringen, men ikke raskt nok for deg, og plutselig forandrer du deg til et brølende monster som skriker : GI MEG RINGEN, GI MEG RINGEN, JEG VIL HA RINGEN NÅÅÅÅÅ! :hoho::hoho:

Tror det kan være lurt at han har svart ja FØR ringen skal på plass.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Synes jeg ser deg for meg i fullt brudeutstyr - søt og uskyldig - og så tar din mann frem ringen, men ikke raskt nok for deg, og plutselig forandrer du deg til et brølende monster som skriker : GI MEG RINGEN, GI MEG RINGEN, JEG VIL HA RINGEN NÅÅÅÅÅ! :hoho:  :hoho:  

Tror det kan være lurt at han har svart ja FØR ringen skal på plass.......

:lol: Ja nå ser jeg for meg han der gamle hobbiten som hadde passet på ringen til å begynne med... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjihi...så for meg noe sånt jeg også!

:ler: Tror ikke jeg skal komme flere sånne ideer for "folk" har tydeligvis lett for å misforstå det jeg sier!!!

Synes ringen er utrolig vakker bare!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja. Det syntes visst mørkets herre og... Som liksom designet den. Litt for sterke assosiasjoner i den ringen til å ønske å bruke en kopi. Blir som å file hjørnetennene spisse fordi man synes det er litt lekkert, liksom.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ringen er kjempefin, og ønsker med en slik. Ikke som giftering kanskje, men bare for å ha den. Er ikke så overtroisk at jeg ser noen problemer med å gå med en ring med slike innskripsjoner. Eller kanskje er jeg bare en smule herskesyk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...