Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #1 Skrevet 17. april 2006 Er Dermalogicas Sheer tint moisturiser med spf nok å bruke i ansiktet når man skal sole seg? Eller trenger man solkrem over der igjen? Og et spørsmål til, smører dere vanlig solkrem rundt øynene eller bruker dere en som er spesielt laget for øynene?
Gjest Gjesta Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Den er IKKE egnet som solkrem! For å få oppgitt faktor, må du smøre ca 1/2 -1 teskje krem i ansiktet, og det vil man aldri gjøre med en farget krem. Jeg bruker solkrem for ansiktet fra Vichy (spf30), og bruker den i hele ansiktet.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #3 Skrevet 17. april 2006 men hva er da egentlig vitsen? De sier jo at man får like mye uv stråler på seg når man vandrer rundt i byen som når man ligger å steker seg... Da burde man jo heller bare bruke solkrem hele tiden da..
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 Man bør bruke skikkelg solkrem hele tiden, men kremer med faktor selges for å kunne selge til de som ike orker det. Mye mere lettvint å bruke en farget dagkrem hver dag som tilfeldigvis har spf... Om du skal ligge pal i sola må du i allefall ha en skikkelig solkrem, skal du bare en tur ut i byen er den fargede dagkremen nok...
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 Ville brukt mer enn 15 i ansiktet ved soling. Farget dagkrem holder ikke (smører du det TYKT og overalt..?). Men til vanlig så synes jeg solfaktor 15 holder i massevis, med mindre man jobber ute i solsteken. Må forresten anbefale Cosmicas solkrem. Hadde Vichy i fjor, men lukten var altfor sterk.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 Okei .. Vet noen om en farget solkrem? Syns nemlig at det var det som var det geniale med sheer tint.
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 Okei .. Vet noen om en farget solkrem? Syns nemlig at det var det som var det geniale med sheer tint. ← Hadde en prøve på 20-faktor solkrem med farge (fra Shiseido kanskje..?). Problemet var, ikke uventet, at det ikke så naturlig ut.. Og for å gjøre ting verre, i sola så ble den seende enda mer kakete ut. Glad jeg bare var hjemme
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #9 Skrevet 17. april 2006 MD sin er transparent da...... som en farget dagkrem, men med kraftig fysisk faktor....
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #10 Skrevet 17. april 2006 MD sin er transparent da...... som en farget dagkrem, men med kraftig fysisk faktor.... ← Det var den jeg prøvde også. Men man påfører gjerne mer solkrem enn dagkrem. Men kanskje MD's er bedre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå