Gå til innhold

Jordbær til velkomstdrink

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Kor mange korger jorbær må vi kjøpe inn til 60 personar? Vi skal servere jordbær til velkomstdrinken, og så tenkte vi å ha litt jordbær til å sette fram sammen med noko anna frukt under kaffien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minst en kurv per pers! Man kan aldri få nok jordbær! :hoppe:

Skrevet

Det ser ut til å bli sen vår i år, så jeg tror du bør se det litt ann etter jorbærprisen... Men bare for apretiff så kan det vel være bra med tre-fire på kurven. Dvs 15-20 kurver, da tror jeg du ender opp med litt ekstra til kaffen, men ikke masse ekstra. Er jorbæra billig så er det jo bare å dra på med ekstra kaffekurver.

Skrevet

Det kommer litt ann på hvordan de serveres. Får man hver sin skål med jorbær og spiser med skje, så går det gjerne ganske mye (2-4 personer pr kurv). Hvis det derimot står store skåler rundt omkring og man plukker et og et jordbær, så går det ganske mange færre (hvor mange har jeg ikke tenkt til å gjette på). Som andre har sagt, se hvor mange du har råd til.

Skrevet

Det er litt avhengig av hvor lenge gjestene kommer til å spise på disse, dersom det er noen timer mens dere er hos fortografen så går det gjerne litt mer. Skal dere kun ha jordbær eller skal dere ha annen snacks også?

Litt usikker, men jeg tror at catering selskaper regner med ca 200-300 gram per pers.

Du skal gifte deg samme dato som vi giftet oss på i fjor, og vi hadde også tenkt å ha jordbær til velkomstdrink men fant rett og slett ingen som var fine nok dagen før bryllupet. De norske kommer nok ikke så tidlig i år, og de utenlanske er ikke helt topp på kvalitet, syns de holder kun den ene dagen.

Mye mann skal tenke på vet du ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for gode svar!! Vi hadde tenkt å la folk få plukke seg bær saman med velkomstdrinken, det tar vel ca ein time frå gjestene er på lokalet til vi kjem. Vi har ikkje tenkt å servere noko anna snacks i tillegg nei, gjestene skal jo ete i timesvis etterpå! :ler:

Får håpe det kjem fine jordbær då, viss ikkje får vi finne på noko anna!

Gjest gjest1
Skrevet

Vi hadde litt forskjellig frukt vi, ferdig skraaet, i boller. Gikk en god del, men husker ikke hvor mye

Skrevet

På det tidspunktet du gifter deg er det enda for tidlig for gode jordbær.

Gjest gjest1
Skrevet
På det tidspunktet du gifter deg er det enda for tidlig for gode jordbær.

Ja, det er nok det.. Men dei utenlandske er no brukbare dei også syns eg!

Skrevet
Minst en kurv per pers! Man kan aldri få nok jordbær!  :hoppe:

Enig!

Gjest gjest1
Skrevet
Enig!

Stakkars gjestene skal jo trykke i seg litt mat straks etterpå då... :ler:

Skrevet

Jordbær er jo ikke mat i en sånn mettende forstand - jordbær er smak av sommer og lykke!! Kan ikke få for mye av det! :-D

Gjest gjest1
Skrevet
Jordbær er jo ikke mat i en sånn mettende forstand - jordbær er smak av sommer og lykke!! Kan ikke få for mye av det!  :-D

Trur nok ei korg er i meste laget likevel... :ler: Og vi er jo ikkje akkurat millionærar heller då..

Skrevet

Grunnen hvorfor jeg spurte hvor lenge gjestene skal spise disse jordbærene og om dere skal ha noen annet er fordi det faktisk går ned en god del ned mens de venter på brudeparet. Du må huske at de mest sannsynlig ikke har spist siden frokost, rundt 11 tiden kanskje og skal da ikke spise før middag, da blir mann litt sulten.

Hos oss gikk det ned 4 fat med snitter, to halvspiste 1 kilos konfekt og en del frukt mens de ventet på oss.

Dere gjør selvfølgelig som dere vil, og kjøper det dere vil, men siden du spør hvor mye gjestene kommer til å spise og har tenkt å ha litt til kvelden også, så er faktisk en kurv ikke så altfor mye dersom en har råd til å handle inn så mye da. De utenlandske jordbærene er jo som regel ganske store og det er ikke mange bær i 500 grams kurv.

Kan ikke dere satse på å ha litt annen frukt i tillegg, så slipper du å styre så fælt med dette. Og billiggere blir det også ;)

Skrevet

Var konfekten dere serverte halvspist?!? :eeeh::ler::ironi:

Gjest gjest1
Skrevet
Kan ikke dere satse på å ha litt annen frukt i tillegg, så slipper du å styre så fælt med dette. Og billiggere blir det også ;)

Niks.. Hehe.. Trur eg då.. Det går som sagt kort tid frå mottaking til middag, så då er det vel bedre at folk får ete seg mette på middag istaden for jordbær og sjokolade? Nokre jordbær gjer at druesukker-nivået stig tilstrekkeleg, og er ein fin apetitt-vekkar. ;)

Skrevet

Kommer folk sammlet til lokalet, eller kommer alle seg dit på egenhånd, slik at alle kommer til litt forskjellig tid? Det jeg tenkte var at det er jo ikke noen krise om det går tomt for jordbær en liten stund før middagen starter, men hvis det er tomt før alle har rukket å komme seg til lokalet er det jo ganske dumt. Så lenge alle får et par jordbær hver i det minste, liksom.

Gjest gjest1
Skrevet
Kommer folk sammlet til lokalet, eller kommer alle seg dit på egenhånd, slik at alle kommer til litt forskjellig tid?

Alle kjem samtidig slik omtrentleg, trur eg! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...