Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #1 Skrevet 17. april 2006 Jeg er alene mor. Går på kurs på kveldene og trenger derfor barnevakt. Trygdekontoret betaler barnevakt for meg. Jeg kan kun ha ei barnevakt og det er ikke alltid hun kan. Besteforeldre og barnas far passer de innimellom. Pappaen til barna kan ikke passe de hver gang. Jeg får kun betalt for de dager barnevakten passer barna. Dersom jeg skriver opp de dagene som besteforeldrene og barnefaren passer de, kan det da blir oppdaget? Hvem får eventuelt smellen? Er det jeg som mammaen eller hun som står som barnevakt?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Det er ikke trygdekontoret som betaler; det er skattebetalere!! Er det trygdekontoret som bestemmer at du bare kan ha ei barnevakt eller er det du som ikke vil ha mer enn en fremmed som kommer hjem til deg når du skal på kurs. Skjønner det med trang økonomi og aleneforelder og det der, men det er dårlig gjort syns jeg å be oss om tips til å svindle, når det er oss du svindler.......
Gjest Bellatrix Skrevet 17. april 2006 #3 Skrevet 17. april 2006 Forsåvidt enig med gjest over, selv om jeg forstår trådstarters situasjon. Vil bare tilføye at om trygdesvindel oppdages, er det alltid mottakeren (altså du, for det er du som får støtte til å betale henne, slik jeg forsto) som står ansvarlig. Og det vises liten nåde! ← Jepp. Og jeg synes ikke det skal vises nåde heller. Det er trygdesvindlere som gjør det vanskelig for de som virkelig trenger penger å få penger.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 Ja, det er mottakeren, nemlig deg, som står som ansvarlig. Husk også at de betaler barnevakten fordi hun gjør en jobb hun skal ha betalt for, mens barnefar og besteforeldre ikke pleier å ta betalt for å være barnevakt. Du kunne kanskje forhørt deg om f eks besteforeldrene kunne stått som betalte barnevakter i tillegg, slik at det ikke ville blitt svindel. Vil ellers tro at barnevakten må føre noen slags timer/lister, og at det ikke ville bli samsvar når DU fører opp fler timer enn henne? Men det er kanskje ikke sånn? Snakker bare utfra erfaring som støttekontakt.
Amanlis Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 At du får betalt barnevakt av trygdekontoret for å gå på kurs er helt ok, men at du bruker et diskusjonsforum for å få tips om hvordan du skal svindle det offentlige systemet er IKKE ok.
Snupsi79 Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 Jeg er alene mor. Går på kurs på kveldene og trenger derfor barnevakt. Trygdekontoret betaler barnevakt for meg. Jeg kan kun ha ei barnevakt og det er ikke alltid hun kan. Besteforeldre og barnas far passer de innimellom. Pappaen til barna kan ikke passe de hver gang. Jeg får kun betalt for de dager barnevakten passer barna. Dersom jeg skriver opp de dagene som besteforeldrene og barnefaren passer de, kan det da blir oppdaget? Hvem får eventuelt smellen? Er det jeg som mammaen eller hun som står som barnevakt? ← Åh så stolt jeg er av å være alenemor nå Det er sånne som deg som gir alenemødre et dårlig rykte.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #7 Skrevet 17. april 2006 Jeg måååå bare spørre; dersom det hadde vært barnevakten som fikk smellen, ville du bare kjørt på da? Da hadde det ikke vært så farlig liksom eller.....
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 Jeg er alene mor. Går på kurs på kveldene og trenger derfor barnevakt. Trygdekontoret betaler barnevakt for meg. Jeg kan kun ha ei barnevakt og det er ikke alltid hun kan. Besteforeldre og barnas far passer de innimellom. Pappaen til barna kan ikke passe de hver gang. Jeg får kun betalt for de dager barnevakten passer barna. Dersom jeg skriver opp de dagene som besteforeldrene og barnefaren passer de, kan det da blir oppdaget? Hvem får eventuelt smellen? Er det jeg som mammaen eller hun som står som barnevakt? ← Trygdekontoret har bestemt at det kun er tillatt med en barnevakt.
Majka Skrevet 18. april 2006 #9 Skrevet 18. april 2006 (endret) Må du betale far og besteforeldre for barnepass? Om svaret er nei, så har du vel bare utgifter de ganger barnevakten er der, og det får du jo allerede dekket. Endret 18. april 2006 av Majka
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #10 Skrevet 18. april 2006 Må du betale far og besteforeldre for barnepass? Om svaret er nei, så har du vel bare utgifter de ganger barnevakten er der, og det får du jo allerede dekket. ← Er enig i dette! Dersom du MÅ betale andre barnevakter når den faste ikke stiller (eller kanskje ønsker å betale dem), skjønner jeg problemet. Det kan ikke direkte kalles svindel heller, for du vil jo aldri motta mere penger enn det som var ment i utgangspunktet (hvis du hadde hatt en stabil barnevakt.) Men i stedet for å "lure" til deg de pengene, vil jeg foreslå at du skaffer deg en stabil barnevakt som kan passe ungene de gangene du er på kurs.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 18. april 2006 #11 Skrevet 18. april 2006 Jeg måååå bare spørre; dersom det hadde vært barnevakten som fikk smellen, ville du bare kjørt på da? Da hadde det ikke vært så farlig liksom eller..... ← Nei, da hadde jeg aldri gjort det. Kun hvis smellen kommer på meg.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 18. april 2006 #12 Skrevet 18. april 2006 Må du betale far og besteforeldre for barnepass? Om svaret er nei, så har du vel bare utgifter de ganger barnevakten er der, og det får du jo allerede dekket. ← Nei jeg må ikke betale besteforeldre og barnas far. Jeg betaler kun barnevakten. Men jeg skriver opp når de passer de også, slik at jeg får bedre økonomisk. Barnevakten får kun de dagene hun passer de.
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2006 #13 Skrevet 18. april 2006 Nei jeg må ikke betale besteforeldre og barnas far. Jeg betaler kun barnevakten. Men jeg skriver opp når de passer de også, slik at jeg får bedre økonomisk. Barnevakten får kun de dagene hun passer de. ← Altså svindler du. Og det er ulovlig så klart. Altså er du en kriminell.
Gjest Embla s Skrevet 18. april 2006 #14 Skrevet 18. april 2006 Nei jeg må ikke betale besteforeldre og barnas far. Jeg betaler kun barnevakten. Men jeg skriver opp når de passer de også, slik at jeg får bedre økonomisk. Barnevakten får kun de dagene hun passer de. ← OK. Hvorfor stjeler du ikke liksågodt mat i butikken også - for å få bedre råd? Vet du hva - det er sånne som deg som ødelegger de gode velferdsordningene vi har. Sånne som på død og liv skal tyne maksimalt ut av enhver ordning for å tuske til seg litt ekstra. Pga sånne som deg står mange gode ordninger i fare. Men det bryr vel ikke du deg om? Så lenge ordningene varer lenge nok til at DU får benyttet og utnyttet dem?
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #15 Skrevet 18. april 2006 Hun som er barnevakt, kan ikke være det hver gang pga hun jobber turnus.
Gjest Bellatrix Skrevet 18. april 2006 #16 Skrevet 18. april 2006 Hun som er barnevakt, kan ikke være det hver gang pga hun jobber turnus. ← Og derfor skal du svindle til deg penger? Dust!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 18. april 2006 #17 Skrevet 18. april 2006 Hvordan kan det oppdages? Blir det oppdaget kun ved at noen kontakter trygdekontoret?
Gjest Bellatrix Skrevet 18. april 2006 #18 Skrevet 18. april 2006 Du kan jo ringe trygdekontoret og spørre.
Gjest Embla s Skrevet 18. april 2006 #19 Skrevet 18. april 2006 Du kan jo ringe trygdekontoret og spørre. ← (det hender disse instansene tar stikkprøver. Det er vanlige folk som jobber på slike kontorer og de vet at det finnes folk som deg. Du er sikkert av typen som klager over skatt og høye avgifter og )
Gjest Trulselinemor Skrevet 18. april 2006 #20 Skrevet 18. april 2006 Hvorfor kan noen finne på noe slikt? Det er helt utrolig. Håper trygdekontoret tar stikkprøver eller noen kontakter trygdekontoret for å fortelle hvordan ting er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå