Gjest King James II Skrevet 17. april 2006 #1 Skrevet 17. april 2006 Jeg må bare spør. Hvorfor sier foreldre at barna sine er vakre uanset hvor stygge de er ?. Man må de se at ungen ikke er finn selv om det er deres unge.
Gjest Bellatrix Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Jeg må bare spør. Hvorfor sier foreldre at barna sine er vakre uanset hvor stygge de er ?. Man må de se at ungen ikke er finn selv om det er deres unge. ← Antakeligvis fordi foreldrene synes barna deres er vakre. Ellers er jeg enig det Nigo-san skrev; foreldre skal bygge opp, ikke bryte ned.
philippa starck Skrevet 17. april 2006 #3 Skrevet 17. april 2006 Har du ikke hørt eventyret om myrsnipa? Alle foreldre synes at deres barn er det vakreste i verden, sånn er det bare. Det er naturen som bestemmer det! Selv har jeg en datter på tre år, og jeg synes naturligvis hun er nydelig!
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 Hadde jeg møtt en forelder som hadde kalt barnet sitt stygt eller "mindre pent" så ville jeg vært bekymret for empatimangelen hos forelderen...
Gjest Gjest1 Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 Jeg tror at det ligger i vår natur å synes at våre barn er vakre. Vi ser kanskje at de ikke er vakre etter samfunnets normer, men synes likevel at de er vakre.
Gjest |H| Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 tror ikke jeg har sett et barn som er stygg enda jeg.... men d kommer vel an på øyet som ser kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #7 Skrevet 17. april 2006 Fordi barna arver genenene fra foreldrene, så sannsynligvis vil de se visse likheter med seg selv. Og ja, det finnes mindre pene barn. Men det er alltid noe pent i alle mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 tror ikke jeg har sett et barn som er stygg enda jeg.... men d kommer vel an på øyet som ser kanskje? ← Det gjør det nok. Møtte fetteren min med kone og to barn i helgen. Den yngste er ett og et halvt, i den alderen syns jeg alle unger er herlige......eller syntes det før hvert fall. Men denne ungen syns jeg er direkte stygg. Ser ikke et pent trekk i hele ungen. Men det sier sikkert mer om meg enn om jenta, sant. Foreldrene syns jo hun er helskjønn! Jeg hadde syntes det var rart om de hadde ment noe annet....
eurora Skrevet 17. april 2006 #9 Skrevet 17. april 2006 Tror det ligger i foreldrenes natur å synes deres egen barn er vakre. Det er vel slik når en er så umettelig glad i noen..
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #10 Skrevet 17. april 2006 Litt mindre hissigheter her naa... Jeg la ut samme spørsmaal for noen aar siden og fikk huden full av kjeft
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #11 Skrevet 17. april 2006 Det finnes utrolig mange stygge og ufordragelige barn!
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #12 Skrevet 17. april 2006 Jeg må bare spør. Hvorfor sier foreldre at barna sine er vakre uanset hvor stygge de er ?. Man må de se at ungen ikke er finn selv om det er deres unge. ← Hvis barna er "stygge" så kommer det somregel fra foreldrene, dermed klarer ikke foreldrene å se dette så enkelt. På en annen side har alle barn "stygge" og "fine" sider, det gjelder bare for foreldre å klare å fremheve det gode og dempe det dårlige i barna. Dette gjelder forretsen oss andre også som oppholder og er sammen med barn på den ene eller andre måten. Barn sanser og lærer
Abr@xas Skrevet 18. april 2006 #13 Skrevet 18. april 2006 (endret) I foreldrenes øyne er nok deres egne barn ekstra spesielle, uansett utseendet. Endret 18. april 2006 av Abr@xas
Anna B. Skrevet 18. april 2006 #14 Skrevet 18. april 2006 Heter det ikke "Jeg elsker deg ikke fordi du er vakker, men du er vakker fordi jeg elsker deg"... Tror ikke foreldre måler utseende på sitt eget barn opp mot andres og tenker, "fytti - så stygg dattera mi ær'a". Og er det noen som tenker det - hva skal de gjøre med det??? Jeg synes iallefall mine unger er helt fantastiske...
Gjest lilletroll Skrevet 18. april 2006 #15 Skrevet 18. april 2006 Heldigvis er vi lagd sånn at vi synes våre egne barn er vakre uansett, og takk og pris for det... Hilsen mamman til verdens nydeligste jente
Gjest Embla s Skrevet 18. april 2006 #16 Skrevet 18. april 2006 Jeg må bare spør. Hvorfor sier foreldre at barna sine er vakre uanset hvor stygge de er ?. Man må de se at ungen ikke er finn selv om det er deres unge. ← Har du aldri opplevd at noen er vakre på en måte som går på tvers av faktisk utseende? Har du aldri opplevd at noen er vakre på grunn av hvem de er og ikke hvordan de ser ut? Og har du aldri opplevd at noen som i utgangspunktet ikke var spesielt vakre ble vakre når du ble kjent med de? Når det gjelder egne barn så tror jeg alltid foreldre finner noe vakkert. Selv om de ikke er direkte billedskjønne. :-)
T.S Skrevet 18. april 2006 #17 Skrevet 18. april 2006 Instinkter er noe vi har med oss naturlig (de fleste av oss) Dersom naturen ikke var slik hadde mange barn ikke blitt tatt vare på... Så for å sikre at barn vokser opp og får kjærlighet og omsorg er vi lagd slik at vi synes barna våre er utrolig vakre.
Gjest Piper Skrevet 18. april 2006 #18 Skrevet 18. april 2006 Jeg må bare spør. Hvorfor sier foreldre at barna sine er vakre uanset hvor stygge de er ?. Man må de se at ungen ikke er finn selv om det er deres unge. ← Hvem skal få bestemme hva jeg synes er pent? Om du synes en person er mindre pen, må jeg mene det samme? Skal jeg si til mine barn at de ikke er pene, fordi du eventuelt mener de ikke er det? Så egentlig lurer jeg fælt på, hvor du egentlig vil med et slikt spørsmål?
Gjest Embla s Skrevet 18. april 2006 #19 Skrevet 18. april 2006 Jeg tror egentlig ikke det er slik at alle foreldre syns barnet sitt er "objektivt sett" vakre. Men jeg tror ikke alltid dette med vakker har med direkte utseende å gjøre.
Lemming Skrevet 18. april 2006 #20 Skrevet 18. april 2006 (endret) Jeg er enig med de som sier at barna er vakre for foreldrene uansett hvordan de ser ut, fordi vi er så iiinderlig glade i dem.. Det er jo ofte sånn hvis man møter mennesker som ikke er spesielt pene ellers også, hvis man blir kjent med de, glade i de, så ser man ikke lengre at de ikke er pene. De blir pene etterhvert som man begynner å like de. Hehe, da min eldre bror ble født var han en av de babyene som ikke er "estetisk vakre". Og da en jordmor sa noe til min mor om hvor fin han var svarte hun med "nååh, han er vel ikke akkurat vakker" Hun var selvsagt innmari glad i han, og lykkelig langt inni sjela over å ha fått han, men hun kunne likevel se at det ikke var flust med pene trekk. Idag er han en alminnelig kjekk mann. rettet skriveleifer Endret 18. april 2006 av Lemming
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå