Gå til innhold

En god pesto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten melk,ost, og egg, siden jeg er veganer.

Vi spiste en veldig god pesto her om dagen på en restaurant. Og likte den så godt at jeg ville lage den hjemme. Prøvde med veldig dyr olivenolje, fersk basilikum, hvitløk, og pinjekjerner. Men det manglet noe essensielt.

Hva er dette mon tro?

Jeg har sett på noen glass, og kjøpte en sånn. Og det smakte bedre. Den inneholdt cashewnøtter også, og den smakte nærmere/bedre.

Men hva annet kan man tilsette for å lage en god pesto?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Vanlig pesto inneholder jo parmesan. Er du sikker på at det ikke var det i den du spiste ute? Det er ihvertfall en smak jeg definitivt ville ha savnet i pesto, så kanskje det er det som mangler?

Gjest Gjesta
Skrevet

Knus hvitløk sammen med salt, tilsett olivenolje, basilikumblader og masse ristede pinjekjerner.

Skrevet (endret)
Vanlig pesto inneholder jo parmesan. Er du sikker på at det ikke var det i den du spiste ute? Det er ihvertfall en smak jeg definitivt ville ha savnet i pesto, så kanskje det er det som mangler?

Vel vi spurte. Men det kan være at det feks var egg i talgiatellaene.

Den jeg lagde smakte jo greit. Men nå fant jeg ut at jeg glemte salt. Men alikevel vet jeg at det var noe spesielt som de puttet oppi. Det kan jo være noe vi ikke tålte, håper ikke det da :)

Det var faktisk fra pesto menyen i tredje etage i byporten. Den italienske restauranten forran liksom.

Kan eddik være magien kanskje? Eller er jeg helt uti blåiskogen nå.

Endret av pace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...