Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var på fjellet i påsken, og som alltid er det mange hundeeiere som lar hundene løpe fritt omkring. Jada, hunden er sikkert snill og biter ikke sånn uten videre, men vet virkelig ikke disse folkene hvorfor vi har båndtvang?

Man skulle kanskje tro at hundeeiere generelt er glad i dyr, men det virker ikke slik når man lar hundene ta livet av nyfødte dyreunger eller skremme bort mødrene så at ungene sulter i hjel.

Jeg lurer på om de samme hundeeierne er klar over at de kan få bøter og fengsel og i verste fall at hunden blir omplassert eller avlivet for at de ikke overholder båndtvangen?

Det er nødt til å være noen hundeeiere her som gir blaffen i båndtvang for jeg ser ikke mange som bruker bånd på bikja si, så kanskje noen kan gi noen forklaring på hvorfor hundene ikke holdes i bånd?

(Legger denne på generell da det ikke kun angår hundeeiere)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg lurer på om de samme hundeeierne er klar over at de kan få bøter og fengsel og i verste fall at hunden blir omplassert eller avlivet for at de ikke overholder båndtvangen?

Det er nødt til å være noen hundeeiere her som gir blaffen i båndtvang for jeg ser ikke mange som bruker bånd på bikja si, så kanskje noen kan gi noen forklaring på hvorfor hundene ikke holdes i bånd?

(Legger denne på generell da det ikke kun angår hundeeiere)

Har irritert meg grenseløst over hundeeiere som ikke respekterer båndtvangen selv, og nei - jeg tror faktisk ikke de er klar over at de kan både få bøter og bli fratatt hunden ved gjentagne brudd.

Vi plages ofte av at overivrige hunder kommer stormende inn i hagen vår og jager kattene våre oppi trærne, og de lyder overhodet ikke sine eiere (hvis eierne overhodet er i nærheten) som gjerne står nede på veien og roper på hunden sin, de gidder ikke komme og hente dem engang! Nei, nå er tålmodigheten slutt! Neste gang det kommer en hund jagende inn i hagen vår uten eieren sin kommer jeg til å levere den på politistasjonen. Disse hundene har jo ofte ikke noe telefonnummer på halsbåndet sitt engang. Her er også mye rådyr o.l. så folk burde da bruke huet litt! Kattene mine plager ingen, de går tilogmed inn for å gå på do...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...