Gå til innhold

Løser dere kryssord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dilla på kryssord.

Har hatt det siden jeg var liten og kjøpte Lurifaks.

Jeg kan sitte i timesvis og gruble og det er så gøy.

Løser dere kryssord?

Hviken type liker dere best?

Kjøper dere kryssordblader eller løser dere kun i ukeblader/aviser?'

Sender dere inn løsninger?

Jeg liker best sånne stooore kryssord kom kommer i julen og påsken.

Og jeg kjøper kryssordblader ganske ofte. Klarer ikke å skille dem fra hverandre, så jeg husker ikke hvilke jeg kjøper.

Det blir aldri til at jeg sender inn løsningene da.. mangler alltid et ord eller har laget mitt eget ord i de siste rutene.

Skrevet

Jeg er veldig glad i kryssord. Hvis jeg ikke har en god bok å lese på sengen før jeg sovner, så løser jeg kryssord i stedet.

Det blir mest slike jeg finner i aviser og ukeblader, av og til kjøper jeg kryssordblader (men da har jeg kryssord for en stund altså). Synes ikke det er så gøy hvis de er altfor vanskelige, men de må ikke være for enkle heller.

Tror aldri jeg har sendt inn en løsning. Har tenkt å gjøre det noen ganger, men så bare glemmer jeg det vekk etter en stund.

Kryssord er kjekt det :D

Skrevet

Løser en god del kryssord, og har alltid et liggende på nattbordet - i tilfelle søvnløse netter.

Jeg liker mange typer kryssord, både "vanlige" med nøkkelord. kodekryssord og andre pusle-kryssord.

Skrevet

He he, husker at jeg også kjøpte Lurifaks når jeg var yngre. Løser for det meste kryssord i Hjemmet nå, men kjøper av og til Jackpot, med mange forskjellige tenkeoppgaver i tillegg til kryssord. Det er ganske deilig å bruke hjernen litt også, i disse TV dager.

Skrevet

Kryssord er gøy. Ikkje så ofte eg løyser det no lengre, men når eg er på besøk hjå opphavet er det alltid masse kryssord å bryna seg på :-)

Kodekryssord, puslekryss, vanlig, ... alt mulig er verdt å prøva!

Skrevet

Pleide å løse mye kryssord med Mamma tidligere (og noen ganger fortsatt når jeg er hjemme i ferier). Problemet er at jeg er svææært utålmodig, så når jeg løser dem på egenhånd & sitter fast på et ord blir jeg sur og legger den fra meg :lol: Skriver dessuten alltid med penn, og så blir det klussing om jeg skriver noe feil. Og da blir jeg sint.

Skrevet

Her var det mange kryssordelskere, så la meg bare slå fast.. Jeg hater kryssord. :ler:

Jeg blir av en eller annen grunn alltid sittende å finne det engelske ordet istedet for det norske.... :roll:

Skrevet

Viktig å holde hjernecellene i trim vet dere!

Jeg løser kryssord, spiller online-spill (sånne man må tenke masse for å få til) eller spiller Playstation..

Ikke rart jeg er smart :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ELSKER kryssord!! Iallefall de jeg forstår... :hoho: Liker best de i Se&Hør jeg.......

Skrevet

I perioder løser jeg veldig mye kryssord. Da er det ukeblader + aviser det går i.

Kjempearti :)

Trifolii

Skrevet

Har helt dilla på kryssord. Løser mest i ukeblader, men det hender jeg kjøper kryssordblader. Gleder meg til jul for da er ukebladene spekket av kryssord.

Men å sende inn løsningen? Nei, det gjør jeg sjelden..... :lol:

Skrevet

elsker kryssord..har helt dilla!! pleier å kjøpe "hjemmet kryss" ellers løser jeg mkryssordet i magasinet(dagbladet ) hver lørdag, pluss i hjemmet. Men ikke se og hør og sånnt, det er så kjedelig lett.

sjekk forresten denne siden: www.kryssord.no

• 6 år senere...
Skrevet
He he, husker at jeg også kjøpte Lurifaks når jeg var yngre. Løser for det meste kryssord i Hjemmet nå, men kjøper av og til Jackpot, med mange forskjellige tenkeoppgaver i tillegg til kryssord. Det er ganske deilig å bruke hjernen litt også, i disse TV dager.

Jeg også kjøper Jackpot sporadisk, men det ofte her jeg merker at det var godt for kropp og sjel å få trent de små få grå som er igjen, med realle kryssord-oppgaver.

Noen som vet om produsenter som kan lage kryssord til privatpersoner. Ser for meg at kryssord er en fin greie å ha i feks påske når små og store samles foran peisen :) Da synes jeg det like gjerne kunne være hjemme lage kryssord istedet :)

Skrevet

Jeg liker å løse kryssord. Det hender jeg kjøper kryssordblader, men det er ikke så ofte. Jeg løser mest i aviser og blader og slikt. Har aldri sendt inn løsningen da. Tenker aldri på å gjøre det.

Skrevet

Jeg løste kryssord i mange år, begynte med Lurifaks og Mikke- og Donald-kryss og begynte etterhvert med Jackpot. Vant en del premier også. Men så forandret Jackpot premiene sine (tok vekk gratisturen til Danmark med Color Line bl.a.) og da sluttet jeg med kryssord.

Men for en måned siden fant jeg et kryssordsted på nettet, brukhodet.no, og da ble det plutselig gøy å løse igjen. Håper jeg kan vinne noen ting der også, det er alltid morsomt.

Skrevet

Nei. Har ikke løst kryssord siden barndommen.

Er vel kanskje ikke tålmodig nok. Syntes det tok alt for lang tid.

Jeg prøver meg kanskje en vakker dag. Kanskje er det mere gøy nå. Det må være borti 30 år siden sist jeg gjorde det.

Quiz derimot, det gjør jeg en del av. Spesielt geografi quiz.

DET er moro det. :jepp::wink:

• 1 måned senere...
Skrevet
Nei. Har ikke løst kryssord siden barndommen.

Er vel kanskje ikke tålmodig nok. Syntes det tok alt for lang tid.

Jeg prøver meg kanskje en vakker dag. Kanskje er det mere gøy nå. Det må være borti 30 år siden sist jeg gjorde det.

Quiz derimot, det gjør jeg en del av. Spesielt geografi quiz.

DET er moro det. :jepp::wink:

Det gjelder nok å finne sin nisje. Om du ikke finner kryssord interessant er det allikevel viktig å holde hjernen i form. Om du er interessert i geografi kan du sikkert finne magasiner med kryssord innenfor interessante emner :)

Her er et par artikler om hvor sunt kryssord og quiz er for hjernen :)

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/04/07/428204.html

http://www.dinside.no/351229/kryssord-sunt-for-gamle

Personlig tror det ligger noe i dette.

Jeg derimot er i gang med å lage kryssord til min familie og vår sommertradisjon på hytta :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Har løst kryssord fra jeg var liten jeg også. Kjøpte blader etc. Nå blir det mest ved ferieturer jeg kjøper med meg kryssordblader. Hjemme løser jeg kryssord på brukhodet.no :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg liker kryssord. Jeg og mannen min samarbeider om å løse Rolf Hansens kryssord på lørdager, det er morsomt. Har sendt inn noen få ganger, men ikke vunnet.

Bestemoren min har vunnet masse fint ved å sende inn kryssord.

Skrevet

Artig å se at det er så mange ivrige kryssord entusiaster her :)

Har noen her deltatt i NM for kryssord? Har hørt at Hjemmet har arrangert NM siden 1960- tallet :)

Hvordan er det dette foregår isåfall? Sender man inn svarene eller er det live-mesterskap?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...