Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har et Hjemmet liggende? Vil gjerne ha "oppskriften" på hvordan man sender inn historie fra virkeligheten.

Hvor mange ord, og hvor skal det sendes på mail?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her kommer oppskriften:

Vil du dele din historie med andre?

Vi betaler inntil kr 1500 for din fortelling, og den bearbeides av oss. Ditt navn og adresse blir mellom oss. Navn og bilder til historien er arrangert.

Skriv til:

Endret da det ikke er anledning til å legge inn adresser og telefonnummer i innlegget. Reglene.

monja

-moderator-

Endret av monja
Skrevet

Noen som sjekker om man dikter opp historien?

Skrevet
Noen som sjekker om man dikter opp historien?

Det har faktisk jeg ofte lurt på også.

Skrevet

Det var en flause/villeste ting du har gjort-tråd her for litt siden hvor noen fortalte at de hadde blitt intervjuet på en sånn Fra Virkeligheten-side og diktet opp absolutt alt sammen uten å bli oppdaget. Og noen av de historiene er jo helt ville, så det må jo være noen oppdiktede innimellom...

Blakk allerede midt i måneden? ;)

Skrevet

De fleste historiene "fra virkeligheten" er funnet på og i hvert fall gjort om ganske mye av de som jobber i bladet uansett, så de synes nok ikke det gjør noe om man finner på. Om du i tillegg legger til at du har gjort endringer så ikk personer vil bli gjenkjent o.l vil de sikkert ha historien:-) God ide.

Skrevet

Fins kjente forfattere som skaffet seg lommepenger på den måten i ungdommen :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg trodde det var "opplest og vedtatt" at det meste av disse var oppdiktet jeg?

Skrevet

De er nok oppdiktet for det meste ja.

Min bror har det gøy med å skrive sånne... Han bruker kanskje en time på en historie og har hatt flere av dem med i bladene...

Han har bla skrevet om sin narkomane søster.... :grine2:

Jeg har aldri prøvd så mye som et trekk hasj en gang....

Gjest gjest1
Skrevet
De er nok oppdiktet for det meste ja.

Min bror har det gøy med å skrive sånne... Han bruker kanskje en time på en historie og har hatt flere av dem med i bladene...

Han har bla skrevet om sin narkomane søster.... :grine2:

Jeg har aldri prøvd så mye som et trekk hasj en gang....

:ler:

Skrevet

Åjada...

Tuller ikke en gang..

Fristende å prøve en gang da, å skrive historier mener jeg...

Jeg kan jo ta hevn... ;)

Skrevet

Hva slags historier er det det er snakk om at man skal skrive om egentlig?

Gjest gjest1
Skrevet
Hva slags historier er det det er snakk om at man skal skrive om egentlig?

"Mannen min drakk oss fra hus og hjem"

"Svigerinnen min stjal på nærbutikken"

"Datteren min traff en pakistaner, men det viste seg at han var snill og at bygderykktene var feil"

"Nabogutten led av spillegalskap"

"Da min mor havnet på sykehjem"

"Jeg fant igjen min bortadopterte sønn da han var 30, gift med en som het Kari og hadde tre kjekke barn"

Gjest gjest1
Skrevet

Eh, jo, også gjerne noen ulykker. Men de snus som regel alltid til noe positivt; " miste vår eneste datter førte oss nærmere sammen" og sånn...

Faen, tror jeg skal sette i gang og lage noe jeg :klø:

Skrevet

Hehe..morsomt da. Hvor langt skal det være?

Gjest gjest1
Skrevet

To ukebladsider, ganske tette... Smugkikk i et blad, s tror jeg det str noe om hvor mange ord og sånn. Men det bearbeides sikkert

Gjest gjest1
Skrevet

Norsklæreren min på vidregående fortalte at han tjente ekstra penger på sånne "fra virkeligheten" historier da han var student.... :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Ukebladene får inn masse slike historier, og må velge. Får de inn for mye av ett slag historier, så er sjansen mindre for at du får din historie på trykk. De redigerer din historie, så alt du leser er ikke skrevet av forfatteren og mye er diktet opp og overdrevet.

Slik er det også med en del bøker ang. redigering. De har konsulenter som gir råd og som til og med skriver deler av bøkene (f.eks. kjærlighetsbiten hvis det er f.eks. en mann som har en bra historie og som kan skrive, men som bommer på romantikken...)

...ikke ment som kritikk mot mannlige forfattere, men jeg brukte bare ett eksempel. ;)

Skrevet

Jeg solgte ei slik historie for en del år siden. Den var sann, den var bare ikke min, hehe. Men det ble aldri foretatt noen sjekk for å finne ut om den var sann eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...