Gå til innhold

vinglass og middagsservise

Anbefalte innlegg

Gjest gurinne
Skrevet

Tenkte å gå til innkjøp av fine vinglass og pent middagsservise.Av bestikk har jeg hardanger-ramona.Har dere noen forslag?Hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk det spesielle "Norge-serviset" fra Bing&Grøndahl til bryllupet vårt, derfor valgte vi "Bogstad Maud blå" som middagsservise. (De er lik i farge.)

Til bestikk har vi Hardanger "Ramona", og som vinglass har vi "ett eller annet" fra Hadeland glassverk... (husker aldri navnet, men de ligner på Royal)

Gjest LoisLane
Skrevet

Vi samler på Vieux Luxemburg fra Villeroy & Boch. Vi har billige vinglass, og et Hardangerbestikk jeg ikke husker navnet på. Vi har litt sølvbestikk av typen Arvesølv, men for lite til at det er noe særlig i bruk.

Skrevet

Vi sparer på Brilliant-glass fra Hadeland. Har to serviser - Saturn fra Porsgrund Porselen og Ost Indien fra Rörstrand. Også har vi sølvbestikk i Lillemor-mønster.

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
og som vinglass har vi "ett eller annet" fra Hadeland glassverk... (husker aldri navnet, men de ligner på Royal)

sikkert biri!

vi har Royal glass fra HG, Ivoiry kaffe- og middagsservise fra Villeroy & Boch og Admiral bestikk fra Hardanger bestikk.

Endret av Fruktfat
Skrevet

Hvis jeg skal investere i dyre vinglass ville jeg satset på serien til Cathrine Maske. Nydelige glass. Men enn så lenge har vi billige IKEA-glass som kan knuses uten gråt og tenners gnissel:-)

Gjest gjest1
Skrevet

Vi samler på Brillant-glass fra Hadeland og Tid-servise fra Porgrund.

Skrevet

Vinglass har vi i Tangen serien fra Hadeland (de klare).

Det serviset vi bruker til daglig kommer fra Pillivuit. Til fest bruker jeg ett servise arvet fra min farmor som kommer fra Figgjo.

Bestikk til fest er sølvbestikk av typen arvesølv. Til daglig fra Ikea.

Skrevet (endret)

Vi har York servise fra Escenbach, Lord glass fra Hadeland og Kristin og Silje Hardangerbestikk.

Endret av Dingo
Skrevet

Cellini fra V&B, Line glass fra KostaBoda og Ramonabestikk.

Skrevet

Bogstad hvit med gullkant. Ville ha noe klassisk som varer uten at vi blir lei.

Hardangerbestikk og glass fra Royal Copenhagen.

Skrevet

Har Line glass fra kostaboda og serviset File. Hardangerbestikk Nina...

Skrevet

Servise: Bysanz fra Figgjo

Glass: Finn fra Hadeland - bruker også "hverdagsglass" fra Rosendahl til dette serviset

Bestikk: Vianvang fra Arne Brimi

Gjest gjest1
Skrevet

Har servise fra Pillivuyt, helt enkle vinglass fra Duka og bestikket Chaco fra Norsk stålpress. Alle delene er helt nekle og stilrene og passer godt sammen. Alt brukes til hverdags og fest siden jeg ikke gidder å fylle skapene mine med flere ulike serviser.

Skrevet

Jeg samler på Metropolis fra Wedgewood. Vinglass har jeg fra Ikea, og så har jeg noe sølvbestikk som jeg tror heter Märtha. Når det blir litt mer ordnede forhold i heimen så kommer jeg til å gå til innkjøp av litt bedre vinglass, de skal være helt enkle i formen, og så må det være krystall. Jeg tenker litt på Riedel, men jeg vet ikke helt ennå. Hvis jeg ikke tar helt feil så har Hadeland kommet med en serie nå som er ganske fin.

Skrevet

Vi gifter oss nå til sommeren så da ønsker vi oss et servise fra

Porsgrund porselen "Nathalie" det er helt nytt. Hvitt porselen med en slags lenke i platina.

Vi falt helt for det, tidløst og rent.

Glass tror jeg vi venter med. Med en liten en i huset på 1,5 år og en litt klumsete mor kan det fort bli dyrt..

Skrevet

Jeg har Ikea-vinglass (de tilbudsglassene som koster under hundrelappen (eller var det femtilappen) for 6.) Har kjøpt så mange at alle mine gjester får likt glass :)

Av servise har jeg Foglia fra Villeroy & Boch.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...