Lillepusen Skrevet 18. april 2006 Forfatter #21 Skrevet 18. april 2006 Lei en film og se en som egner seg til en 3 åring hjemme. Dermed kan dere pause filmen eller avslutte om den blir for lang og kjedelig. Kjøpt inn popcorn og godis og ha "tantekino" hjemme. ← God ide!!! Blir kanskje ikke den stooore opplevlesen, men blir sikkert koselig! Takk for mange innspill, jenter!
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #22 Skrevet 18. april 2006 Gud bedre alle så vel sånt da de var små? (sorry avsporing lillekatt)
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #23 Skrevet 18. april 2006 Gud bedre alle så vel sånt da de var små? (sorry avsporing lillekatt) ← Nei, ikke alle så sånt. Jeg er oppvokst med litt av hvert, men vet at barn er forskjellige og at ikke alle tåler alt like bra. (Jeg kjenner til og med en dame som nærmer seg 30 som ikke tør se filmer med vampyrer.)
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #24 Skrevet 18. april 2006 Hm ja, alle er jo forskjellige. Husker selv alle de skumle 18-årsgrense filmene (spesielt Sometimes they come back, noen som husker hun hengte jenta på låven?) jeg så, men turte jeg å se He-man? Nei! :D
Gjest EvaL Skrevet 18. april 2006 #25 Skrevet 18. april 2006 Så Istid 2 i helgen, og jeg kan love dere at det er enor forskjell på hvordan barn reagerer på scenene i den filmen. Det var bleieunger som satt og lo seg skakke under de mest spennende scenene, men også 7-8 åringer som syntes filmen var litt vel spennende og gjemte seg bort eller faktisk også ville gå hjem før filmen var slutt. Så man kan nok ikke alltid forutse hvordan et barn vil reagere på en film, selv ikke en tegnefilm. Etter min mening er ikke Istid en film for barn på 3-4 år, selv om de er i følge med foreldrene.
flopp Skrevet 18. april 2006 #26 Skrevet 18. april 2006 Vi var og så Istid med en på 3 og en på 5 - de synes den var knall . Man kjenner sine barn best selv; mine barn tåler dette, men er mere skeptiske til filmer med levende dyr og mennesker og ta mer innover seg dersom det skjer noe trist / skummelt med skuespillerene. Vi hadde en fin dag i alle fall (var forøvrig ikke klar over at det var 7-års grense...), og så lenge vi satt sammen med de og kunne forklare om det var ting de ikke forstod eller noe de synes var rart så er jeg sikker på at ikke mine barn hadde vondt av denne opplevelsen. De har ikke hatt mareritt eller pratet om de "skumle" scenene i etterkant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå