Gå til innhold

Istid 2, noe for en 3-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å ta med nevøen (3) på kino. Han har vært og sett "Lille kylling", og da er det bare "Istid 2" som går. Han er voksen av seg og har veldig godt språk, men han synes Kaptein Sabeltann(live) er litt for skummelt. Er det noen som har sett den? Har dere som har barn på den alderen tatt med barna på denne filmen?

Som dere skjønner er jeg jo litt i tvil... Vil jo at dette skal være en morsom opplevelse med Tante! Ikke at han skal ha mareritt om kvelden... :forvirret:

Jeg er forberedt på å gå "halveis" ut i filmen hvis han ikke synes det er noe gøy/kjedelig/for skummelt.

Hva synes dere??

Skrevet

Jeg tok ikke med min 3-åring på Istid 2, og det er jeg glad for. Jeg synes den er for skummel for en 3 åring. Så noen små barn på kinoen der vi var, og de ble litt redde; gjemte seg inntil mammaen, holdt seg for ørene osv. Det er ikke for ingenting de har satt 7-års grense på filmen.

Skrevet (endret)

Medietilsynets sensurering og begrunnelse:

Aldersgrense: 7 år

Egnethet: familie

Begrunnelse: Denne animasjonsfilmen skildrer vennskapet mellom en mammut, en sabeltanntiger og et dovendyr. Dramatiske scener der dyrene kjemper for livet gjør at filmen får 7-årsgrense.

http://film.medietilsynet.no/Film/Om_aldersgrenser

Det vil også si at du ikke kan ta med en 3-åring på filmen, da denne aldersgrensen gjelder for barn fra 4 år kan se den, i følge med voksne.

Endret av jordbær
Skrevet

Oj... visste ikke at det er 7årsgrense på den. Men da ville vi jo som sagt ikke fått det til uansett (Han er akkurat 3 år). Men da får vi heller finne på noe annet moro da!! :) Nok å finne på rundt her. Kino får vi prøve en annen gang... ;)

Takk for respons!

Skrevet

Herregud, vi snakker om Istid her, og ikke en actionfilm! Ei venninne av meg satt og så Scarface med guttungen sin da han var 5! Han har ikke tatt noen skade av det.

Skrevet
Herregud, vi snakker om Istid her, og ikke en actionfilm! Ei venninne av meg satt og så Scarface med guttungen sin da han var 5! Han har ikke tatt noen skade av det.

Jeg satser på at dette er tull...! For så uansvarlig og DUM er det vel få som er. Heldigvis!

Skrevet

Du vet faktisk ikke om han får senskader, da. ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg satser på at dette er tull...! For så uansvarlig og DUM er det vel få som er. Heldigvis!

Øh? Da vi var i 5-årsalderen så vi både nightmare on elms drit og exorsisten! Istid hadde ikke vært noe i motsetning.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns ikke at kino er noe for treåringer i alle tilfeller.

Skrevet
Øh? Da vi var i 5-årsalderen så  vi både nightmare on elms drit og exorsisten! Istid hadde ikke vært noe i motsetning.

Jeg så også mye rart da jeg var liten, men det er ikke noe jeg anbefaler, til tross for at jeg ikke reagerte negativt på det. ;)

Skrevet

Min treåring så Istid nå i påsken - det var litt skummelt, litt gøy - og veldig kjedelig på slutten.

Hun synes det var stas å gå på kino, men tror filmen for det meste gikk litt over hodet på henne. Men for oss voksne var det derimot knall! :ler:

Skrevet

Husker jeg så lillefot da jeg var liten. Første kinofilmen min. Og jeg husker fortsatt hvor redd jeg ble da lillefor mistet mammaen sin.. og jeg bare gråt og gråt fordi jeg var redd for å miste min.

Gjest gjest1
Skrevet
Husker jeg så lillefot da jeg var liten. Første kinofilmen min. Og jeg husker fortsatt hvor redd jeg ble da lillefor mistet mammaen sin.. og jeg bare gråt og gråt fordi jeg var redd for å miste min.

Den der griner jeg av ennå, kjøpte den for et år siden, og det ble med den ene ganga jeg så den :( Bare jeg hører kjenningsmelodien er det :grine:

Skrevet

Hmmm....

Hva har egentlig en treåring på kino å gjøre i det store og hele ???

Skrevet

Mine gutter på 3 og 4 år er ivertfall hel ville etter istid 1.. vi skal snart og se nummer 2. kan ikke tro den er så my verre enn den første..??

Annonse
Skrevet
Øh? Da vi var i 5-årsalderen så  vi både nightmare on elms drit og exorsisten! Istid hadde ikke vært noe i motsetning.

DET forklarte jo en del..... ;):ler:

Lei en film og se en som egner seg til en 3 åring hjemme. Dermed kan dere pause filmen eller avslutte om den blir for lang og kjedelig.

Kjøpt inn popcorn og godis og ha "tantekino" hjemme.

Skrevet

Vi var å så Istid 2 nå på lørdag.... og det sto faktisk alle når vi bestilte biletten i byrjinga av april.... vi tok nå me oss han litle på 3 år og 4 månder.... han har sett istid 1 mange ganger.... Madegaskar såg han i fjor haust... og synst det var veldig kjekt å gå på kino...

I dei mest skumle delene sått han å stor lo.... Han hadde det kjempe gøy... men vi vet hvordan vår gutt er å hva han tåler.... og det vet alle foreldre om sine barn rekner jeg med....

Gjest lilletroll
Skrevet

Aldersgrenser blitt satt for en grunn, og hos oss er de absolutte. 5 års filmer når hun er 5, 7 års filmer når hun er 7 osv.

Skrevet

men så er 7 årsgrense 4 med foresatte da.. det jeg lurer på er om noen egentlig sender 7 åringer alene på kino...

Vi skal ta med 4 åringen hvis vi får tid, vi tar derimot ikke med hun på 2,5 selvom hun nok får se den på dvd her hjemme når den tid kommer.

Skrevet

Det var dette med senskader da.... :sjarmor:

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...