Gå til innhold

Tannpirkere

Fremhevede innlegg

Skrevet
men det ser ut til at det er en skikk som er kommet for å bli. Dessverre. Dog ikke i mitt hus. Never.

Det er en gammel skikk, vil jeg tro, for det har alltid vært tannpirkere på bordet hos mine "fine" gamle besteforeldre. Det skal sies at bestefar var tannlege også.

Jeg har ikke problemer med at folk bruker tannpirkere diskret når man er ferdige med å spise, verre å bruke fingrene eller ha broccoli ut av kjeften etterpå. Men vi har ikke tannpirkere på bordet selv. Synes tannpirkere er uhygelige redskaper som gir meg fliser i munnen (det er trangt mellom tennene mine).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig mulig? "Frastøtende når folk bruker tannpirkere etter å ha spist?" Haha. det sykeste jeg har hørt på lang tid. Virkelig mye å bekymre seg for, hadde ikke ønsket å være gjest i ditt hus. "Du finner tannpirkerne på badet" - Helt ok utsagn, men "...Der de hører hjemme"! Tror du mangler folkeskikk, og det er mer frastøtende enn å bruke tannpirkere med matbordet!!!!

Skrevet

Aldri sett tannpirkere på et bad jeg, vi har dem på kjøkkenet. Men man trenger da ikke sitte med munnen over tallerkenen når man pirker seg i tenna heller. Finnes en mellomting.

Skrevet

Jeg har faktisk aldri vært borti at folk har tannpirkerne på badet.

Skrevet

Jeg synes heller ikke det er uhøflig å si ifra hvor de er.

Nei, men det finnes definitivt ulike måter å ordlegge seg på.

Skrevet

Alt som heter tanntråd og tannpirkere skal være lukket og "gjemt" på badet! Det skal ikke stå fremme ved bord eller være rundt i huset! :frustrert:

Jeg blir utrolig provosert når jeg ser folk dra fram slikt ved bordet, enten det er ute¨på resturant/kafè eller hjemme!

Ufyselig og uhøflig!!!! :kvalm:

Sterke reaksjoner her, men kan ikke få understreket hvor ille jeg synes dette er...

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg syntes tannpirkere ved bordet er helt ok, men det er forskjell på diskret pirking og grafsing i bakre jeksel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...