Gjest Tristessa Skrevet 17. april 2006 #1 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg er litt i stuss om dette nemlig... Jeg er fra naturens side kommuneblond, en veldig kald farge med grønn/gråskjær (lekkert ) i. For tiden er det stripet blondt. Jeg har blå øyne og hud med rosatoner (litt rødlig?) som ikke blir så veldig brun (og i så fall litt rødlig brun, blir ikke gyllen uansett) om sommeren, og jeg får lett fregner. Så er det store spørsmålet - hva kler jeg egentlig? Jeg synes selv at jeg lett kan gå både lysere og mørkere uten problem, men den blonde fargen jeg har nå synes jeg er kjedelig og jeg synes jeg ser veldig blass og ton-i-ton ut. Hadde mørkebrunt hår i en varm tone for noen år tilbake og syntes ikke jeg så særlig grå ut da (bare blek om vinteren). Er litt i stuss på om jeg egentlig ser best ut som brunette, fordi jeg brukte en evighet på å gro ut håret the hard way og nødig vil gjøre det igjen, og i tillegg vil jeg aldri farge håret hjemme mer (slik at det blir frisørens oppgave =dyrt, men dersom det blir pent betaler jeg gjerne det det koster). Ble litt langt gitt, men som sagt - hvordan vet man hva man kler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. april 2006 #2 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg har hørt fra frisøren min, og erfart på meg selv, at man gjerne kler hårfarger som gir litt kontrast til hudfargen. Jeg har varm tone i huden (gultonet), og kler helt klart kalde hårfarger bedre enn varme, som gir meg gråaktig hudtone. Vil tippe det også kan stemme for kalde hudtoner, som dermed kanskje kler varmere farger best. Og så kan man jo velge forskjellig intensitet etter hvor sterke farger man har på øyne og hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 17. april 2006 #3 Del Skrevet 17. april 2006 Dine farger høres ut som mine. Jeg ser mye bedre ut med litt sjokoladebrun farge på håret, enn min vanlige kommuneblonde. Har prøvd mange farger, både variasjoner over rødt, blondt og sort (i tillegg til lilla og blått). En litt varm brunfarge ser definitivt best ut. Burgunderlilla har vært en god nummer to, men tror ikke sjefen min hadde syntes det var like greit. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 17. april 2006 #4 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg kjenner at jeg har veldig lyst å gå tilbake til sjokoladebrunt når jeg tenker meg om. Jeg synes jeg blir så anonym som blondine, dessuten passer brunt hår garderoben min bedre. Så er det store spørsmålet om jeg tør, og hvor mye jeg må ut med for å ha penere hår. Uansett hva jeg velger får fargen bli frisørens ansvar i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LILLE MÆ Skrevet 22. april 2008 #5 Del Skrevet 22. april 2008 jeg har nesten samme problem..eller dvs NESTEN har kommuneblond jeg også naturlig og pleid å ha lyse striper eller bleik, men føler meg ofte da blass og kjedelig.. så tok jeg det store steget og farget rød/lilla ( va vel egentlig ikke som planlagt ) men uansett...det er ikke pent syns jeg og passer ikke til klærene mine eller noe.. tror dere jeg kan farge over det lilla røde ( ganske dyp farge ) med en brun? sort blir vel kanskje litt heavy... hjelp hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me Skrevet 20. november 2008 #6 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg er frisør lærling, og har nettopp lært at man ser på fargen på underarmen: ) Har man gulaktig hud skal man velge varme farger, har man mer lilla hud skal man velge kalde farger . Man kan ogs se i ansiktet til personen om vedkommende f.eks har fregner, da er man helt klart en varm hudtone, dermed varm farge: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hjelp! Skrevet 21. november 2008 #7 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg har den samme blonde/askeblonde kommunefargen de andre beskriver her (var lysere før, men pga barn osv er det blitt mørkt innerst). Jeg så Sex and the City-filmen her om dagen, og Carrie farget håret sitt brunt midt i filmen - kjempefin farge, akkurat passe mørk syntes jeg. Noen som vet ca hvilken farge det må ha vært? Er det den sjooladebrune som "alle" skal ha nå? Jeg vil prøve å farge mitt, men jeg er usikker på hva jeg skal spørre etter hos frisøren. Jeg har spurt to frisører tidligere, men de svarte helt forskjellig, så jeg vet ikke om jeg forklarer meg bra nok Lurer også på forskjellen på å farge det så det må vokse ut, og glansvask, og minikolorasjon...? Finnes det farge som bare kan vaskes ut etter hvert eller må man vente til det vokser ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #8 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg har krøller og egentlig har jeg ganske mørktblondt hår med forskjellige mørke nyanser. Jeg pleier å stripe mange striper slik at det blir veldig blondt, men nå begynner jeg å bli lei av etterveksten. Hvordan kan jeg vite om jeg passer til brunt hår? Er ganske lei av den blonde fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Alisa_* Skrevet 14. mars 2009 #9 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg har blå øyne,blondt hår og ganske normal hudfarge.Men jeg er veldig lei av å ha blondt hår og føler at personligheten min passer best til noe litt rødlig.. Kan jeg farge det kobberrødt eller noe lignene,eller blir det helt feil?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #10 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg ville i første omgang tatt kontakt med en flink frisør. Senere kan du vedlikeholde med hjemmefarge, men jeg ville aldri gjor drastiske endringer på engenhånd. (jeg farger håret mitt hjemme, men da altså i en farge tett opptil min egen, jeg vil bare kamuflere noen grå hår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #11 Del Skrevet 14. mars 2009 ang farger man passer i... Jeg gikk til en hudpleier en gang for mange år siden. Ville ha litt råd og tips om hud og sminke. Dama klarte ikke å avgjøre hvilken farge-type jeg var, for øyenfargen og hårfargen passet ikke sammen sa hun.... altså, jeg har grønne øyne, nordisk lys hud, og lyst blondt hår. Huden er av den typen som blir brent hvis jeg ikke smører meg med solfaktor. Men er jeg flink så blir jeg brun. Må ta det med ro da, ikke stress-sole. Har ikke fregner. Har mørke bryn og vipper. Ikke veldig mørke. men brunt..liksom Har tenkt på dette i senere år, hvilken farge passer jeg egentlig i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå