Gå til innhold

Hvem forsøpler mest?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg mener at barnefamilier forsøpler minst like mye som hundeeiere. Ispapir, engangsgriller og annen dritt flyter, og de er ikke flinkere til å rydde opp etter seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnefamilier!!

Dritten er ekkelt å tråkke i, for all del... men den forsvinner i allefall av seg selv etterhvert. Det gjør ikke griller, tennveskebokser, pølseinnpakninger og flasker!!

Skrevet
Barnefamilier!!

Dritten er ekkelt å tråkke i, for all del... men den forsvinner i allefall av seg selv etterhvert. Det gjør ikke griller, tennveskebokser, pølseinnpakninger og flasker!!

:Nikke:

Ikke bleier og våtservietter heller.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg blir gal av all søpla som flyter rundt omkring, men her i området mistenker jeg tenåringene mest. De strør om seg med papir fra bagetter og mikropizza, milkshake, sjokoladepapir og tomme brusflasker :frustrert: Heldigvis har jeg en snart halvt år gammel valp som ser det som sin oppgave å rydde opp, han plukker opp alt han får tak i. :ler:

Hundedritten plukker vi alltid opp og tar med oss og kaster. Vi vil ikke bidra til å fortsette at hundeeiere blir uglesett. Men uansett er det MANGE som ikke gjør det, og gjerne eiere av småhunder: "de bæsjer jo uansett så lite".

:sinna:

Gjest Gjest1
Skrevet

Javisst. Tenåringer/festfolk. Godt poeng.

Skrevet

hundedriten plager meg mest.går meg på nervene faktisk.kan jo ikke slappe av noe sted,fort gjort for ungene å være uheldig å tråkke i drit.æsj,æsj,æsj.

synes det blir bare verre og verre.

ikke for at jeg liker søppel,men drit ER værst.

Gjest Gjest1
Skrevet
Vil heller si det slik at samvittighetsfulle, ansvarlige folk rydder opp etter seg, og uansvarlige griser gjør det ikke.

Jeg var ute etter å poengtere noe slikt ja. Godt det var noen som forsto det. :Nikke:

Skrevet (endret)
Hvem forsøpler mest av barnefamilier og hundeeiere... Artig spørsmål, Violetta :)

Men jeg tror ikke vi kan sondre på den måten. Vil heller si det slik at samvittighetsfulle, ansvarlige folk rydder opp etter seg, og uansvarlige griser gjør det ikke. Om det så er festfolk, hundeeiere eller barnefamilier.

Skulle ønske man slapp å få flotte sommerdager ødelagt av søppel og dritt som flyter. Det aller verste synes jeg er knuste flasker på badestrender/svaberg. Gjør de det bare for å ødelegge eller?? :sur:

Enig.

Men hvem som lager mest søppel tilsammen er jo de med barn.(da tenker jeg ikke på hvem som forsøpler naturen).

Endret av Binna
Gjest Jente, ja
Skrevet

Jeg oppfatter på generell basis at kvinner er mer miljøbevisste og forsøpler mindre enn menn...i tillegg til at de er mer innstilt på korrekt søppelsortering og har flere sperrer mot å dumpe søppel i naturen (vil heller innlevere på søpleplass).

Skrevet

når det gjelder søppel generelt ute i naturen mistenker jeg verken barnefamilier eller hundeeiere mer enn den andre. Veldig vanskelig å la papiret ligge i lomma til man går forbi en søppelkasse eller til man kommer hjem virker det som. Men har bitt meg merke i at flere menn (30 til 50 år) sveiver ned bilvinduet og kaster papir eller annet søppel ut av bilen!!!!!!!!!!! En gang kjørte jeg bak en som fant det for godt å kaste ei tom brusflaske ut av vinduet, den spratt jo godt i asfalten og havnet under det ene frontdekket mitt så flaska spratt opp og bommet akkurat på det åpne vinduet mitt. Kunne fått meg et lite smell i hodet. Tok bilnummeret hans og ringte politiet men spørs nok om de gjorde noe..... trur egentlig ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...