Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har hatt et forhold en stund,ca6mnd men han har samboer. Vet det ikke er "riktig", og det var heller ikke meningen. Det er ikke alltid følelsene lar seg styre. Kjenner jeg er litt sjalu,men det må jeg vel bare finne meg i eller kutte ut. Er ikke så lett. Dette virker nok provoserende på alle som ikke har opplevd noe liknende,

men jeg mener jeg er hverken er dårligere eller bedre enn noen andre.

Endret av Kleopus
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Det mest fornuftige jeg har å si er: Er du ikke verdt å ha en mann for deg selv? Og vil du virkelig ha en mann som svikter to kvinner (deg og samboeren) ved å ha et slikt forhold?

Skrevet

Det er det som er problemet. Klarer ikke kutte han ut. Utad må jeg se fantastisk ut. Har aldri opplevd så mye oppmerksomhet fra menn noen gang. Man utstråler vel noe spes hvis man føler seg tiltrekkende. Men- ingen intr meg.Har forsøkt å gå ut m en, som nok er mer "min type", men det var jo dømt på forhånd.

Med fare for å høre inbildsk ut, Jeg har nettopp vært på kurs, og fikk 3 direkte tilbud. det frister ikke meg. Men, er det mange menn som er sånn? når dama er ute av øyet, er hun ute av sinn?? Kan ikke si jeg opptrer spes utfordrende eller flørtende heller. Jeg har jo kun HAN i tankene. Vet jeg fortjener noe bedre, men....

Gjest Gjest_Sissel_*
Skrevet

Dessverre ja, min erfaring er at svært mange menn er slik du beskriver, og jeg har selv sett altfor mange av dem på kurs/konferanser rundt i Norges langstrakte land...

Før jeg begynte å jobbe og dra på kurs/konferanser trodde jeg at gifte mennesker oppførte seg ordentlig. Men nå etter tre år i arbeidslivet forstår jeg at slik er det ikke, de tar jo helt av!

Jeg er single selv, men har ikke noe respekt for menn som holder på slik! I mine øyne ser det ut til at de er klare for et nummer når anledningen byr seg. Synes det er skammelig med tanke på konen/samboeren og event. barna som han har hjemme. Alt hva de ikke vet, sier jeg. :tristbla:

Skrevet

Kutt han ut. Det blir en lettelse etterpå. Du kan ikke bare tenke med underlivet (jeg har gjort det selv så dømmer deg ikke).

Det blir ikke enklere å kutte han ut om du lar tiden gå hvis han ikke dummer seg skikkelig ut. Men jeg synes han allerede har dummet seg ut både overfor deg og samboeren.

Jeg tenker ennå av og til på å kontakte min elsker som jeg kuttet ut, men jeg vet at det bare vil skade meg selv. Ingenting er så frustrerende som å sitte på vent når du vet innerst inne at det aldri vil bli dere. Jeg savner sexen og humøret hans blant annet, men jeg er heller singel enn elskerinne.

Om han har et så dårlig forhold til sin samboer, så kommer han til deg når han er fri. Men han har helt sikkert et supert seksualliv med sin samboer og du er krydderet som spriter det ennå mer opp for han. Vil du det?

Han har sex med deg. Da kan han ha flere som ikke du vet om. Det verste er at du kan være på stedet hvil i flere år. Jeg vet om flere slike historier der elskerinnen/elskeren forblir akkurat det i år etter år. Det er ikke stort å satse på.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vil du ha en mann som bedrar?

*fatter ikke*

Skrevet

Skjønner meg ikke på slike som deg, du kan med helt åpent sinn ødelegge en annen kvinnes forhold og fremtid. Joda, jeg skjønner at følelser kan være vanskelige å styre, men det får være grenser på dumhet. Hadde ikke han gjort dette med deg, så hadde han garantert funnet en annen å bedra sin kjære med.

Du er ikke noe mer spesielt i hans øyne enn en flukt fra hverdagen, og tro meg når jeg sier at slike forhold som du nå er inne i, veldig sjelden har en lykkelig slutt.

Hva ville du sagt om din egen type gikk bak ryggen din i seks måneder eller mer? Nei det er nesten så du fortjener å finne deg en mann som for deg er den STORE kjærligheten, for så å finne ut etter noen år at han har gått bak ryggen din.

Jeg ønsker deg IKKE lykke til med dette, men håper at du tar til fornuft og heller finner deg din egen mann.

Skrevet
Skjønner meg ikke på slike som deg, du kan med helt åpent sinn ødelegge en annen kvinnes forhold og fremtid. Joda, jeg skjønner at følelser kan være vanskelige å styre, men det får være grenser på dumhet. Hadde ikke han gjort dette med deg, så hadde han garantert funnet en annen å bedra sin kjære med.

Du er ikke noe mer spesielt i hans øyne enn en flukt fra hverdagen, og tro meg når jeg sier at slike forhold som du nå er inne i, veldig sjelden har en lykkelig slutt.

Hva ville du sagt om din egen type gikk bak ryggen din i seks måneder eller mer? Nei det er nesten så du fortjener å finne deg en mann som for deg er den STORE kjærligheten, for så å finne ut etter noen år at han har gått bak ryggen din.

Jeg ønsker deg IKKE lykke til med dette, men håper at du tar til fornuft og heller finner deg din egen mann.

Nå er det vel først og fremst denne mannen sitt ansvar å ikke bedra sin partner.

Hovedansvaret ligger ikke på elskerinnen, selv om det ikke er riktig av henne heller å innvolvere seg i et forhold til en mann som er opptatt.

Skrevet

Mange sterke meninger her inne....

Men helt klart! Du er ikke akkurat i en heldig situasjon!

Du klarer fint å komme deg unna han. Du trenger bare to ting først:

1. Viljestyrke

2. Resepekt for deg selv og andre

Tenk 3 år frem i tid... Vil du fremdeles være elskerinne da? Hvorfor sette ditt eget liv på hold for et par stjålne øyeblikk?

Selvfølgelig er det et pluss at du har det bra sammen med han og at han gir deg masse oppmerksomhet når dere er sammen, men hvem drar han hjem til etterpå? Hvem sover han med hver natt? Hvem våkner han med hver morgen?

Hvis han virkelig ville ha deg, hadde det vært DEG han våknet med hver morgen!!!

Sett deg selv høyere på prioriteringslista di og begynn prosjekt viljestyrke og respekt!!!

Jeg snakker av erfaring :sjenert:

Er i dag samboer og lykkeli! Ser meg selv i speilet hver dag med stolthet!

Kan med handa på hjertet si at min fortid som elskerinne ALDRI førte med seg noe godt......

Skrevet

jeg var i en lignende situasjon, men mannen var gift. Han brukte lang tid på å avslutte ting pga hensyn til barn og lignende. Det var en periode fylt av tvil og usikkerhet, og da jeg etter over et år med store følelsesmessige påkjenninger og en følelse av å være siste prioritet, merket at han hadde løyet for meg om en sentral ting, gjorde jeg det slutt.

De hadde flyttet fra hverandre, men var ikke separert, og kona hans henvendte seg til meg hele tiden for å overbevise meg om at han løy for meg, at det var henne han ville ha. En uverdig situasjon for alle.

Det viste seg i ettertid at det var meg han ville ha. Han er i dag separert, snart skilt, etter eget ønske. Sier at jeg er hans livs kjærlighet. Men alt det vonde som skjedde i den perioden gjør at jeg aldri kan åpne hjertet mitt for han igjen.

Moralen her er vel at joda, det skjer at folk forlater forholdene sine for noe nytt, men da har det ofte skjedd så mye i mellomtida at ingen av dem klarer å leve med det...

For min del ble alt det fine vi hadde ødelagt og gjort til noe stygt pga måten han valgte å gjøre ting på.

Skrevet
Tror ikke egentlig vi er så rykende uenige, Buster, men synes du er veldig kategorisk i dine uttalelser her...

Kan hende vi ikke er så uenige, og jeg skal si meg enig med at mitt innlegg her sikkert ble veldig bastant. Jeg klarer derimot ikke å finne noen form for medlidenhet eller annet for personer som roter seg inn i slike forhold.

Det er HELT KLART mannen som her er den store stygge ulven, men trådstarter gjør jo sitt til at han kan kjøre på som han vil bak ryggen på sin samboer.

Tanken bak mitt innlegg var og er fremdeles og si rett ut at jeg overhodet ikke støtter eller finner slik oppførsel akseptabel. Jeg er selv av den type som kunne tilgitt utroskap fra min kjære, men da om det skjedde en gang og ikke var planlagt.

Når både trådstarter og denne mannen starter opp et forhold, hun med en mann som hun ikke engang kan se for seg som en fast kjæreste. Da vil hun altså med åpne øyne ødelegge for denne andre som føres totalt bak lyset, bare så hun kan få seg et ligg fra tid til annen. Dette er for meg så egoistisk som det kan bli, og om alle her inne mener at jeg er for katergorisk i mine uttalelser om dette, ja da får det bare være.

Jeg har fremdeles ingen støtte for trådstarter og håper at samboer til denne mannen får greie på alt sammen. Så kan trådstarter og denne mann kose seg med hverandre, de fortjener jo hverandre tross alt, så dumme som de er.

Skrevet
Nå er det vel først og fremst denne mannen sitt ansvar å ikke bedra sin partner.

Hovedansvaret ligger ikke på elskerinnen, selv om det ikke er riktig av henne heller å innvolvere seg i et forhold til en mann som er opptatt.

Har selv og har flere venninner som har vært/er elskerinner.

Jeg var selv hele tiden klar over at jeg hadde et ansvar og la ikke all skylden på mannen som bedro sin partner. Jeg har vært den første til å dømme meg selv nedenom og hjem i denne saken.....

Noen av venninnene mine mener de er helt uten skyld og eier ikke dårlig samvittighet. DET skjønner jeg ikke.... Selvfølgelig er det mannen som er utro, men vi går da ikke inn i slike forhold med skylapper...?

Selvfølgelig mange som har opplevd forskjellig, men så lenge mannen ikke legger skjul på at de er gift/sambo, så mener JEG at normale folk burde ha samvittighet om ikke annet.....

• Liker 1
Skrevet
Har selv og har flere venninner som har vært/er elskerinner.

Jeg var selv hele tiden klar over at jeg hadde et ansvar og la ikke all skylden på mannen som bedro sin partner. Jeg har vært den første til å dømme meg selv nedenom og hjem i denne saken.....

Noen av venninnene mine mener de er helt uten skyld og eier ikke dårlig samvittighet. DET skjønner jeg ikke.... Selvfølgelig er det mannen som er utro, men vi går da ikke inn i slike forhold med skylapper...?

Selvfølgelig mange som har opplevd forskjellig, men så lenge mannen ikke legger skjul på at de er gift/sambo, så mener JEG at normale folk burde ha samvittighet om ikke annet.....

Er enig med deg her, men den som har det primære ansvaret er jo først og fremst personen som er utro.

Moralen min sier selvfølgelig meg at man går ikke inn i et forhold med en som allerede er opptatt.

Skrevet
Er enig med deg her, men den som har det primære ansvaret er jo først og fremst personen som er utro.

Moralen min sier selvfølgelig meg at man går ikke inn i et forhold med en som allerede er opptatt.

Nei, å gå inn i et slikt forhold er selvfølgelig ikke det lureste..... Jeg er glad jeg ikke ble IQ testet på den tiden. Hadde garantert tryna max på den prøven!

Heldigvis lærer man av sine feil....

Skrevet

Det evinderlige spørsmålet som går igjen på kvinneguiden:

Hvorfor lukter det møkk av meg? Jeg trodde aldri det ville lukte bæsj av meg selv om jeg rullet meg i drit dagen lang!Please kan noen svare meg!

Skrevet

Om du ønsker å teste han om han vil ha deg eller henne, så sier du at han kan komme når han har tatt sitt valg. Velger han å bli der han er, vil du aldri få han likevel. Velger han deg fordi han ikke kan leve uten deg, vil det være mer rettferdig det enn sånn som dere holder på nå.

Men det spørs jo om du vil ha han den dagen han kommer da, for jeg ville nok hatt litt problemer med å stole på han med tanke på hvordan deres forhold startet.

Men gi han et ultimatum, deg eller henne og stå for det.

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Ikke lev på en løgn. Kom deg vekk! Det er bedre å være singel enn å leve på en løgn der andre blir sviktet.

Du svikter deg selv også. Jeg var så dum å låne penger til min elsker for noen uker siden etter at forholdet var over, så nå venter jeg besøk av han for å få tilbake pengene, men jeg får også besøk av en venn (planlagt, slik at jeg slipper maset om sex og... det er vanskelig å forklare, uten å ha vært der, men jeg ville følt meg elendig om jeg lå med han igjen)

Hvis du virkelig er kvinnen i hans liv og han har et så dårlig forhold hjemme, så blir han singel. Slik det er nå, får han i pose og sekk. Fint for han, men er det så bra for deg?

Du ofrer tanker og følelser på han, og unngår å se alle andre menn. Forelskelser og lidenskap går over, og gjør det ikke det, så går han fra sin kone hvis det er meningen at det skal bli dere.

Jeg tror at det skjer i 1 prosent av tilfellene.

Skrevet

Jeg synes ikke noe som helst av dette er trådstarters feil, det er mannen sin feil alt sammen!

Det er han som er opptatt ikke trådstarter...Det er da f*** ikke single kvinners oppgave å oppdra alle de utro mennene til alle dere satte kjerringer?!

Skrevet
Jeg synes ikke noe som helst av dette er trådstarters feil, det er mannen sin feil alt sammen!

Det er han som er opptatt ikke trådstarter...Det er da f*** ikke single kvinners oppgave å oppdra alle de utro mennene til alle dere satte kjerringer?!

Hva med respekt for seg selv og andre??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...