Gjest Gjesta Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 noen som har erfaringer fra dette merket? ← Hvis du søker i forumet, vil du finne haugevis med tråder. Så kan du heller spørre hvis du ikke blir klok etter å ha tatt en titt på dem.
mee mee Skrevet 17. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2006 etter å ha lest alle trådene ble jeg helt frelst for det merket. men vis det er noen som er flinke på dette, svare har kombinert hud, litt fet hud i panna. litt småkviser i panna en gang i blandt. kinnene kan være litt tørre i perioder. og porene på nesa og panna er åpne, store eller hva det heter.. noen som kan sette sammen et "program" for huden min?
Gjest Virvel Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 Dr. Hauschka.com eller denne britiske siden. Huden din virker ganske lik min, og jeg bruker rensekrem, tonic (den vanlige) og ansiktsoljen. Om vinteren får jeg ofte litt tørrere hud, og da bruker jeg en lett fuktighetskrem på de tørre flekkene. Til nå har jeg brukt en fra Irisserien til Weleda, men vurderer å kjøpe Dr Hauschkas flytende dagkrem når den blir tom. Husk for øvrig på at du ikke skal bruke krem om natten, kun rens og ansiktsvann, evt. hudkur i perioder. Du kan for øvrig sende en pm til Ling, hun er vår ukronede Dr. Hauschka-dronning. :-D
Gjest Bodillen Skrevet 17. april 2006 #7 Skrevet 17. april 2006 Jeg har innmri sensitiv hud, og Dr. Hauscha var ikke noe for meg. Hudpleieren sa det kunne være at jeg reagerte på alle plante/blomsterekstraktene, det kan bli sterke saker, det også, visst. Har forøvrig brukt sminke (øyeskygge, mascara, kajal) fra Dr. Hauscha, og den har jeg vært kjempefornøyd med! For meg er Lavera det som funker best når det er snakk om hudpleieprodukter.
Mint Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 [ Husk for øvrig på at du ikke skal bruke krem om natten, kun rens og ansiktsvann, evt. hudkur i perioder. Hvorfor skal man ikke bruke krem på natten? Og gjelder det kun ved bruk av Dr H?
Ling Skrevet 18. april 2006 #9 Skrevet 18. april 2006 Dr. Hauschka.com eller denne britiske siden. Huden din virker ganske lik min, og jeg bruker rensekrem, tonic (den vanlige) og ansiktsoljen. Om vinteren får jeg ofte litt tørrere hud, og da bruker jeg en lett fuktighetskrem på de tørre flekkene. Til nå har jeg brukt en fra Irisserien til Weleda, men vurderer å kjøpe Dr Hauschkas flytende dagkrem når den blir tom. Husk for øvrig på at du ikke skal bruke krem om natten, kun rens og ansiktsvann, evt. hudkur i perioder. Du kan for øvrig sende en pm til Ling, hun er vår ukronede Dr. Hauschka-dronning. :-D ←
Gjest Virvel Skrevet 18. april 2006 #11 Skrevet 18. april 2006 Hvorfor skal man ikke bruke krem på natten? Og gjelder det kun ved bruk av Dr H? ← Fordi det er da huden reparerer seg selv, og det klarer den best når den får være helt i fred. Det kan virke rart i begynnelsen, jeg følte meg veldig stram og tørr uten krem, men det er bare en vanesak. Etter en halvtimes tid kjennes huden helt fin ut, og neste morgen er den silkemyk og liksom renere, i motsetning til hva den var da jeg brukte krem også om natten. Da følte jeg meg veldig blank og ufresh om morgenen.
aline Skrevet 18. april 2006 #12 Skrevet 18. april 2006 Hvorfor skal man ikke bruke krem på natten? Og gjelder det kun ved bruk av Dr H? ← dr.H er spesiellt oppbygd for å hjelpe huden til å hjelpe seg selv, så dette gjelder vel hovedsakelig om man bruker produkter som gjør det. renseproduktene og tonicen til dr.H får huden til selv å jobbe, ergo trenger du både mindre av produktene en du trenger av mye andre + at de ikke skal bruke på natten for å la huden skape den fukten/fettet den trenger selv med hjelp av rense/tonic-produkter. så det gjelder spesielt for denne typen produkter.
Mint Skrevet 18. april 2006 #13 Skrevet 18. april 2006 Takk for oppklaring. Jeg har ganske fet hud, og har fått høre at selv fet hud trenger fuktighet/fett. Ellers vil den fortsette å overprodusere dette selv. Det høres derfor litt rart ut for meg å ikke bruke noen form for fukt/fett på natten.. Men dette kan jeg svært lite om, så jeg skal ikke krangle
Gjest Virvel Skrevet 18. april 2006 #14 Skrevet 18. april 2006 Poenget med Dr. Hauschka er vel at huden ikke skal bli avhengig av å få tilført det den trenger utenfra, men bli stimulert til å produsere det selv. Min hud ser i hvert fall ut til å få det den trenger av fett og fuktighet nå. Som sagt, det var kjemperart å ikke bruke krem om natten i starten, men nå kunne det ikke falle meg inn å kline noe i trynet før jeg legger meg. Tro meg, det føles så mye bedre uten.
mee mee Skrevet 18. april 2006 Forfatter #15 Skrevet 18. april 2006 hva er det kvedekremen og rosekremen går ut på? var å kjøpte meg et prøve sett idag:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå