Gjest imli Skrevet 24. februar 2008 #21 Skrevet 24. februar 2008 Er nok best å kutte ut, ja. I alle fall kutte ned.
Annikken Skrevet 26. februar 2008 #22 Skrevet 26. februar 2008 Jeg opplever også depresjon 1-2 dager etter en skikkelig fyllekule, og det kan umulig bare være av dårlig samvittighet... jeg tror alkoholen gjør noe med humøret, rett og slett. Det er jo gift. Ikke får du i deg mat, og ikke får du rørt deg dagen derpå, og det er jo to ting man blir glad av (spise og trene). Problemet mitt er at jeg rett og slett er alt for glad i sprit... jeg er glad i alkoholsmaken. Og når jeg har drukket 3-4 drinker (eller øl) er veien til å drikke flere alltid alt for kort. Jeg har også vurdert å kutte ut helt, men prøver istedenfor å drikke de første drinkene så sakte jeg klarer. Pluss at jeg prøver å glede meg til nattmaten. Høres helt corny ut... og jeg tror nok jeg alltid kommer til å være litt for glad i å drikke. Men når jeg ser hvor idiot jeg kan bli i fylla, og hvordan folk mister tiltroen til meg... nei det er ikke bra. 1
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #23 Skrevet 8. september 2008 Jeg merker at jeg i et par dager etter at jeg har konsumert alkohol, har lette depresjoner og litt angst. Ikke fyllesjuk, bare skjelven, paranoid og nedfor. Samtidig vet jeg at alkohol ikke er bra for slankinga, jeg opplever gang på gang at jeg går opp det jeg har gått ned etter en fyllekule. Men jeg er så glad i øl! Så glad i øl at jeg som regel ikke klarer å stoppe før jeg er drita full. Løsningen for meg er ikke å trappe ned (dvs. drikke 6 øl istedet for 12), for det klarer jeg rett og slett ikke. Drikker noe sjeldnere nå (et par ganger i mnd istedet for hver helg...). Er løsninga for meg rett og slett å kutte ut alkohol HELT? Og hvordan i alle dager skal jeg greie det? Sitter her og er smådeppa og skjelven og gruer meg til alt.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #24 Skrevet 8. september 2008 Har det på samme måten,blir litt nedfor noen dager etterpå.Dette har mye sammenheng med at jeg blir altfor full og forteller alt til alle. Det går ofte verst utover kjæresten min, som blir både flau og såret fordi jeg kan være ganske umulius mot han. Han har flere ganger sagt at jeg burde slutte å drikke,sånn som jeg oppfører meg.Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare det, syns det virker kjedelig også..men det er klart, om han stiller et ultimatum så..
Gjest Bip Skrevet 28. oktober 2008 #25 Skrevet 28. oktober 2008 Min anbefaling er å drikke så lite som overhodet mulig. Jeg har slitt med angst etter fyllekuler i årevis, men har i det siste merket at jeg får angst og uro av selv relativt små mengder alkohol, f eks tre halvlitere i løpet av en kveld. Jeg har de siste månedene eksperimentert en del med mengder, og kommet til at det beste er å ikke drikke i det hele tatt. Jeg skal ikke være hyklersk og si at fester og sosiale sammenkomster er like morsomme som de var før, men jeg har det mye bedre med meg selv. Og det er jo mitt liv, ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #26 Skrevet 29. oktober 2008 A statistical meta-analysis of 198 independent treatment outcomes found that meditation produced a significantly larger reduction in tobacco, alcohol, and illicit drug use than either standard substance abuse treatments (including counseling, pharmacological treatments, relaxation training, and Twelve-Step programs) or prevention programs (such as programs to counteract peer-pressure and promote personal development). This meta-analysis controlled for strength of study design and included both heavy and casual users. Whereas, the effects of conventional programs typically decrease sharply by three months, effects of meditation on total abstinence from tobacco, alcohol, and illicit drug ranged from 50% to 89% over a 18 to 22 month period of study. Alcoholism Treatment Quarterly, 11: 13-87, and International Journal of the Addictions, 26: 293-325, 1991.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #27 Skrevet 24. oktober 2009 Er en eldgammel post men! Jeg er en gutt på 23 år som de siste to årene mildt sagt har mishandlet kroppen min. Er student i Oslo, spiser uregelmessig/mye junk, lite søvn, mye stress og ikke minst mye alkohol. Drakk vel 2 ganger i uka gjennomsnitt( ca 20-25 pils i uka). Etter to år fikk jeg en skikkelig angstreaksjon dagen derpå en skikkelig fyllekule som jeg ikke ble kvitt med det første. Var svimmel og deprimert over lengre tid, selv om jeg kuttet alkohol helt og la om kostholdet. Det jeg på sikt etter mye googling og konsultasjon med fagfolk fant ut var at jeg var i totalt underskudd på DHA(fiskeoljer), og at jeg hadde utviklet en mental sykdom på bakgrunn av dette. Kan også knyttes opp til fødsesdepresjoner for kvinner(fosteret tar såpass mye av DHA ressursene at kvinnen får et underskudd). Mye viktigtere enn folk tror, og det er igrunn svært få allmennleger som vet mye om dette da det er relativt ny forskning. Etter 5-6 uker med et sunt kosthold, mye makrell og sild, trening og full kutt av alkohol og tobakk(viktig å kutte) ble jeg frisk. Poenget mitt er at jeg har prøvd å drikke litt igjen nå, og jeg har null problemer dagen derpå lenger. Angst og særlig høy grad av fylleangst er jeg helt bombesikker på at man kan knytte opp til mangel på DHA. Til dere som lurer, så anbefaler jeg å google DHA og alkohol, for å se hva som er funnet ut. Tror mange av dere vil ha hjelp av dette, men husk at det tar tid før det funker i hjernen.
Gjest TMK Skrevet 26. oktober 2009 #28 Skrevet 26. oktober 2009 Her har jeg fått min hjelp og det har redda livet mitt. www.addictologiakademiet.no Mvh TMK Jeg merker at jeg i et par dager etter at jeg har konsumert alkohol, har lette depresjoner og litt angst. Ikke fyllesjuk, bare skjelven, paranoid og nedfor. Samtidig vet jeg at alkohol ikke er bra for slankinga, jeg opplever gang på gang at jeg går opp det jeg har gått ned etter en fyllekule. Men jeg er så glad i øl! Så glad i øl at jeg som regel ikke klarer å stoppe før jeg er drita full. Løsningen for meg er ikke å trappe ned (dvs. drikke 6 øl istedet for 12), for det klarer jeg rett og slett ikke. Drikker noe sjeldnere nå (et par ganger i mnd istedet for hver helg...). Er løsninga for meg rett og slett å kutte ut alkohol HELT? Og hvordan i alle dager skal jeg greie det? Sitter her og er smådeppa og skjelven og gruer meg til alt.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 4. februar 2010 #29 Skrevet 4. februar 2010 hei mye av det du skrev her er akkurat slik eg føler det å,har drukket alkehol ofte de siste2-3 årene ca 3 ganger i uka(følte eg slappet av da,men i sommer begynnte eg å få angst å uro ,følte det helt ned i magen.alldrig følt sånn før.visste ikke helt hva det var eller hvorfor.det ble være å være så eg bestemmte meg får å kutte ut helt med alkehol å se hvordan eg ville reagere.ikke tatt alkehol på 4månd(vill ikke ha det heller)å føler meg mye bedre men ikke helt bra da det kommer litt angst å uro i hode noen ganger.men sånnt tar vell tid. var til tider mye alkehol som gikk ned .så ja eg tror at alkehol kan gi angst å uro(mener ikke vanlig fylle angst)så la møkka være så tror eg det vill gi seg.ser ut som det hjelper for meg ,sakte men sikkert..Kos fra jan38 Opplevd akkurat det samme. Kan det ha noe å si hva slags alkohol man drikker? Jeg pleier å drikke øl, og det er jo hormoner i dette. og jeg har hørt at hormoner kan ha noe med angst å gjøre. Noen som vet? jente, 22 år
Gjest Nimmi87 Skrevet 19. juli 2012 #30 Skrevet 19. juli 2012 hei mye av det du skrev her er akkurat slik eg føler det å,har drukket alkehol ofte de siste2-3 årene ca 3 ganger i uka(følte eg slappet av da,men i sommer begynnte eg å få angst å uro ,følte det helt ned i magen.alldrig følt sånn før.visste ikke helt hva det var eller hvorfor.det ble være å være så eg bestemmte meg får å kutte ut helt med alkehol å se hvordan eg ville reagere.ikke tatt alkehol på 4månd(vill ikke ha det heller)å føler meg mye bedre men ikke helt bra da det kommer litt angst å uro i hode noen ganger.men sånnt tar vell tid. var til tider mye alkehol som gikk ned .så ja eg tror at alkehol kan gi angst å uro(mener ikke vanlig fylle angst)så la møkka være så tror eg det vill gi seg.ser ut som det hjelper for meg ,sakte men sikkert..Kos fra jan38 hei mye av det du skrev her er akkurat slik eg føler det å,har drukket alkehol ofte de siste2-3 årene ca 3 ganger i uka(følte eg slappet av da,men i sommer begynnte eg å få angst å uro ,følte det helt ned i magen.alldrig følt sånn før.visste ikke helt hva det var eller hvorfor.det ble være å være så eg bestemmte meg får å kutte ut helt med alkehol å se hvordan eg ville reagere.ikke tatt alkehol på 4månd(vill ikke ha det heller)å føler meg mye bedre men ikke helt bra da det kommer litt angst å uro i hode noen ganger.men sånnt tar vell tid. var til tider mye alkehol som gikk ned .så ja eg tror at alkehol kan gi angst å uro(mener ikke vanlig fylle angst)så la møkka være så tror eg det vill gi seg.ser ut som det hjelper for meg ,sakte men sikkert..Kos fra jan38 Dette er akkurat det samme som jeg føler. Jeg er 24 år, og kan ikke huske siste gang jeg ikke drakkk en helg. I HVERTFALL 3 år har jeg drukket fredag OG lørdag. Ofte flere dager i uken også. Jeg husker alltid det meste, men det er mye inntak. Jeg har slitt med panikkangst siden jeg var 13 (Dvs, det holdt opp litt fra ca 14-18 så fra 18-23 så fikk jeg det igjen, og følte av verden raste sammen. Det var i fjor. Så fikk jeg det igjen i år, dagen før min siste eksamen på høyskolen. (Jeg tok eksamenen og bestod) Men etterfulgt av panikken har jeg har mye depresjon - (Jeg har fått høre at jeg drikker mer enn vanlig, men har på en måte bare unngått det.) Nå skal jeg virkelig trappe ned ! Jeg skal drikke VESENTLIG mindre og sjeldnere, trene mer og se om ting blir bedre. Men det kommer til å ta tid.
Gjest Helleh Skrevet 3. mars 2013 #31 Skrevet 3. mars 2013 Oppfør deg bedre når du er full, da slipper du angsten Oppfør deg bedre når du er full, da slipper du angsten Uff... Så utrolig ubrukelig svar. Du har tydeligvis totalt misforstått..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå