Gjest Fruktkake Skrevet 17. april 2006 #1 Skrevet 17. april 2006 Jeg merker at jeg i et par dager etter at jeg har konsumert alkohol, har lette depresjoner og litt angst. Ikke fyllesjuk, bare skjelven, paranoid og nedfor. Samtidig vet jeg at alkohol ikke er bra for slankinga, jeg opplever gang på gang at jeg går opp det jeg har gått ned etter en fyllekule. Men jeg er så glad i øl! Så glad i øl at jeg som regel ikke klarer å stoppe før jeg er drita full. Løsningen for meg er ikke å trappe ned (dvs. drikke 6 øl istedet for 12), for det klarer jeg rett og slett ikke. Drikker noe sjeldnere nå (et par ganger i mnd istedet for hver helg...). Er løsninga for meg rett og slett å kutte ut alkohol HELT? Og hvordan i alle dager skal jeg greie det? Sitter her og er smådeppa og skjelven og gruer meg til alt.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Kan du ikke drikke alkoholfri øl eller lettøl da - hvis det er smaken og ikke rusen du er ute etter?
Gjest Fruktkake Skrevet 17. april 2006 #3 Skrevet 17. april 2006 Klart også rusen tiltrekker. Skal forsøke å holde meg edru en stund framover. Fylleangsten er ikke bra.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 Nei, hold deg heller til bolle(h)r og brus.
Gjest Fruktkake Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 Nei, hold deg heller til bolle(h)r og brus. ←
ZIBRA Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 Virker jo nesten som du har løsningen selv... Alkohol er IKKE bra hvis man sliter litt med angst fra før.. Allt blir 100 ganger forsterkt. Og det blir verre og verre.. Nervene dine blir mer og mer ødelagt.. Virker jo ikke som du snakker om "vanlig" fylleangst. Jeg sliter selv med panikkangst anfall ( nesten daglig ) men merker det blir litt bedre hvis jeg ikke drukket på en stund. Jeg er også som du, når jeg drikker så er det MYE. Har ikke noe råd til deg forutom det du selv skrev.. Å kutte ut... 1
mito Skrevet 17. april 2006 #7 Skrevet 17. april 2006 Oppfør deg bedre når du er full, da slipper du angsten
ZIBRA Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 Hvis det bare hade vært så enkelt.. Er nok ikke det hun mener.. 1
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #9 Skrevet 17. april 2006 Jeg merker at jeg i et par dager etter at jeg har konsumert alkohol, har lette depresjoner og litt angst. Ikke fyllesjuk, bare skjelven, paranoid og nedfor. Samtidig vet jeg at alkohol ikke er bra for slankinga, jeg opplever gang på gang at jeg går opp det jeg har gått ned etter en fyllekule. Men jeg er så glad i øl! Så glad i øl at jeg som regel ikke klarer å stoppe før jeg er drita full. Løsningen for meg er ikke å trappe ned (dvs. drikke 6 øl istedet for 12), for det klarer jeg rett og slett ikke. Drikker noe sjeldnere nå (et par ganger i mnd istedet for hver helg...). Er løsninga for meg rett og slett å kutte ut alkohol HELT? Og hvordan i alle dager skal jeg greie det? Sitter her og er smådeppa og skjelven og gruer meg til alt. ← Vil seriøs mene at duhar et alkoholproblem om du MÅ drikke så mye som du her sier at du gjør. Og fyllekuler 2 ganger i mnd synes jeg er mye. Kan du klare deg uten alkohol i en periode tror du? Hvis du seriøst mener du ikke er i stand til det så er det ikke bare depresjoner og overvekt som er problemt ditt.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #10 Skrevet 17. april 2006 Akkurat sånn er det med meg også. Jeg drikker, stopper ikke før jeg er blitt alt for full som regel... Dagen etter er det helt jævelig og det har blitt værre i det siste. Gjør mye rart og får alltid blackout. Kan jo umulig være særlig bra for helsa.. Drikker kanskje bare en gang på to mnd nå. Men etter to skikkelig fyllekuler med mye angst dagen etter så har jeg nå vurdert om jeg skal slutte med dette tullet. Siden det også går ut over andre, venner og kjæreste når jeg blir så full.
Gjest Fruktkake Skrevet 17. april 2006 #11 Skrevet 17. april 2006 Vil seriøs mene at duhar et alkoholproblem om du MÅ drikke så mye som du her sier at du gjør. Og fyllekuler 2 ganger i mnd synes jeg er mye. Kan du klare deg uten alkohol i en periode tror du? Hvis du seriøst mener du ikke er i stand til det så er det ikke bare depresjoner og overvekt som er problemt ditt. ← Jeg KAN nok klare meg uten alkohol over en lengre periode, men jeg er redd jeg vil bli rastløs og føle "suget" når helgene nærmer seg. Har allerede bestemt meg for å ta en lengre pause nå. Så får vi se hvor lenge jeg klarer meg. Regner med et heidundranes utdrikningslag i mai, så jeg får heller moderere meg litt mer før det.
Gjest Fruktkake Skrevet 17. april 2006 #12 Skrevet 17. april 2006 Virker jo nesten som du har løsningen selv... Alkohol er IKKE bra hvis man sliter litt med angst fra før.. Allt blir 100 ganger forsterkt. Og det blir verre og verre.. Nervene dine blir mer og mer ødelagt.. Virker jo ikke som du snakker om "vanlig" fylleangst. Jeg sliter selv med panikkangst anfall ( nesten daglig ) men merker det blir litt bedre hvis jeg ikke drukket på en stund. Jeg er også som du, når jeg drikker så er det MYE. Har ikke noe råd til deg forutom det du selv skrev.. Å kutte ut... ← Jeg sliter ikke med angst fra før - den følelsen jeg har et par dager etter ei fyllekule er faktisk ganske ny for meg. Det er derfor jeg er blitt så obs på den nå, og er litt bekymret. Oppfør deg bedre når du er full, da slipper du angsten ← Jeg oppfører meg som regel ok, så det er ikke der problemet ligger
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #13 Skrevet 17. april 2006 Jeg har helt kuttet ut alkohol, dvs jeg tar et glass vin, men drikker meg ALDRI brisen/full. For det første synes jeg ikke at jeg ble særlig hyggelig i fylla (fortalte mye dumt), dessuten sleit jeg veldig med fylleangst. Jeg sliter en del med angst ellers også, så jeg ville ikke utsette meg for mer enn nødvendig. Og livet uten alkohol går greit det. Men det du vil oppdage er at veldig mange voksne mennesker har vanskelig for å forstå at du ikke drikker alkohol. Blir med en gang spurt om jeg er avholds, men det er jeg jo ikke. Og så merker jeg at de med en gang tenker at "hun der er sikkert litt kjedelig". Men jeg beviser heller at jeg er tøff når jeg kan være på fest uten å drikke meg dritings slik mange gjør.
ZIBRA Skrevet 17. april 2006 #14 Skrevet 17. april 2006 Jeg sliter ikke med angst fra før - den følelsen jeg har et par dager etter ei fyllekule er faktisk ganske ny for meg. Det er derfor jeg er blitt så obs på den nå, og er litt bekymret. Jeg oppfører meg som regel ok, så det er ikke der problemet ligger ← Neida, men angst kan komme av alkoholforbruk under lenger tid. Jeg har selv aldrig før hatt angstproblemer, men jeg har vart veldig festglad!! Så plutselig i somres fikk jeg en knekk.. Og har hatt store problemer etter det. Synes det er veldig fint for deg at du merker problemene allerede nå før de blir mye verre. Er ikke enig med den som skrev at du hade seriøse alkoholproblem når du er ute 2 ganger i måneden.. Det er ikke noe unormalt ved det. Ps, jeg har heller aldri oppført mej rart eller fått blackouts. Det har ikke noe sammenheng 1
Polluela Skrevet 18. april 2006 #15 Skrevet 18. april 2006 Tapper ikke alkohol kroppen for b-vitaminer? Jeg har iallfall hørt at det er grunnen til at mange er deppa dagen derpå. Kanskje du bør ta ekstra b-vitaminer før og etter at du drikker en gang, bare sånn for å ha prøvd det og sett om det er noe forskjell?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #16 Skrevet 19. april 2006 Tapper ikke alkohol kroppen for b-vitaminer? Jeg har iallfall hørt at det er grunnen til at mange er deppa dagen derpå. Kanskje du bør ta ekstra b-vitaminer før og etter at du drikker en gang, bare sånn for å ha prøvd det og sett om det er noe forskjell? ← Stemmer dette?
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #17 Skrevet 19. april 2006 B-vitaminer og noe salt og masse vann hjelper, pluss sunn mat selvfølgelig. Ikke ta paracet etter en rangel. Det skader leveren som har nok å jobbe med pga inntaket av alkohol. Det er normalt å ha fyllenerver, selv om kvelden før var hyggelig. Kaffe hjelper mot hodepinen, eller cola, men ikke drikk for mye. Cola hjelper også mot evt. kvalme. Det trenger ikke ha skjedd noe dumt kvelden før, men man har lett for å henge seg opp i evt. framtidige problemer når man er fyllesjuk. Bare glem dem, og la kroppen falle til ro igjen. En dusj, frisk luft, en runde i parken, sunn mat og du vil føle deg litt bedre. Hvis du ikke orker gå ut, så les en bok. Men hvis du ikke klarer stoppe før du har drukket 12 øl, og 12 øl er mye for en som kun drikker to ganger i mnd, så vil jeg anbefale deg å lese boka av Fanny Duckert: Alkohol og livsstil. Det som er faren når du får fylleangst, er at du er utsatt for å reparere og da kan du få et begynnende alk.problem, men du trenger ikke få det. Alkohol er ren gift for hjernen og kroppen i store mengder. Ta gjerne trantilskudd før du begynner å drikke og sørg for å ikke drikke på tom mage. Du kan også ta et eller to glass cola eller vann mens du drikker, da unngår du å drikke så mye og har det like hyggelig. Men fylleangst er vanlig.
Polluela Skrevet 19. april 2006 #18 Skrevet 19. april 2006 Stemmer dette? ← Jeg har lest det, men husker ikke kilde. Kanskje noen her som har peiling kan bekrefte det.
forelzka Skrevet 19. april 2006 #19 Skrevet 19. april 2006 (endret) Angst og depresjon - Øker alkoholbruk risikoen for angst og depresjon? - Sannsynligvis ikke hos personer med moderat forbruk, men det er overhyppighet av disse lidelsene blant alkoholmisbrukere. Når det gjelder angst, kan akutte symptomer dempes med alkohol, mens langvarig alkoholforbruk kan forsterke plagene pga. abstinenseffekten. Dermed er det lett å ende i en ond sirkel der man fortsetter å drikke for å dempe angsten som kommer fordi man drikker. Fant dette inne på Helsenytt. Sjekk Alkoholen - Skadevirkninger på kroppen Endret 19. april 2006 av forelzka 1
Gjest jan38 Skrevet 22. februar 2008 #20 Skrevet 22. februar 2008 hei mye av det du skrev her er akkurat slik eg føler det å,har drukket alkehol ofte de siste2-3 årene ca 3 ganger i uka(følte eg slappet av da,men i sommer begynnte eg å få angst å uro ,følte det helt ned i magen.alldrig følt sånn før.visste ikke helt hva det var eller hvorfor.det ble være å være så eg bestemmte meg får å kutte ut helt med alkehol å se hvordan eg ville reagere.ikke tatt alkehol på 4månd(vill ikke ha det heller)å føler meg mye bedre men ikke helt bra da det kommer litt angst å uro i hode noen ganger.men sånnt tar vell tid. var til tider mye alkehol som gikk ned .så ja eg tror at alkehol kan gi angst å uro(mener ikke vanlig fylle angst)så la møkka være så tror eg det vill gi seg.ser ut som det hjelper for meg ,sakte men sikkert..Kos fra jan38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå