Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #81 Skrevet 22. april 2006 Nei. De tømmer søpledunkene. Hekter dem på en sånn heisemekanisme, heiser dem opp og tømmer dem. Har du aldri sett en søppelbil? ← Jo, men ikke en bil som gjør som med vanlige husholdningssøplekasser, kun med kontaniere.
Gjest Gjest1 Skrevet 22. april 2006 #82 Skrevet 22. april 2006 Jo, men ikke en bil som gjør som med vanlige husholdningssøplekasser, kun med kontaniere. ← Åja, da beklager jeg at jeg lo. Men de gjør det i hvert fall med våre. Heiser dem og tømmer dem.
Gjest GreenSky Skrevet 22. april 2006 #83 Skrevet 22. april 2006 Vel, det er jo frekt å bruke andres søppeldunker. De er private. Blir omtrent det samme som å låne plenen til folk for å sole seg på (det var fult på stranda).
Gjest Gjest1 Skrevet 22. april 2006 #84 Skrevet 22. april 2006 Vel, det er jo frekt å bruke andres søppeldunker. De er private. Blir omtrent det samme som å låne plenen til folk for å sole seg på (det var fult på stranda). ← Det kommer vel litt an på det da. De gangene jeg bruker andres søppeldunker står de langs en vei, og enten skal de tømmes dagen etter eller de som eier dem har ikke giddet å ta dem inn etter at de er tømt. Det skjer faktisk stadig vekk i området her hvor bor. Da ser jeg ikke helt problemet med å kaste en pose oppi.
Gjest GreenSky Skrevet 22. april 2006 #85 Skrevet 22. april 2006 Nei, det kommer ikke an på. Privat er privat.
Gjest Gitte Skrevet 22. april 2006 #86 Skrevet 22. april 2006 Jeg er helt enig med trådstarter, men har fått kjeft for det selv når jeg var ute å gikk tur. Var én time hjem, og ville ikke gå å bære posen hele veien, så jeg kasta den i en søppelbøtte. Kjerringa kom ut å var illsint fordi hu ikke ville ha bikkjemøkka "mi" i hennes søplekasse. Makan til dumhet.. Men, må bare fortelle om toppen av frekkhet, som jeg la merke til her om dagen. Her vi bor har vi hage oppå garasjen, sånn at vi har trapp opp til hagen, og gjennom hagen selvfølgelig. Den er ikke åpen for alle som føler for å ta en snarvei, men mange gjør det allikevel. Spaserer rett gjennom hagen vår. Her om dagen kikka jeg ut vinduet, og ser rett på trappa som går gjennom hagen. Noen hadde vært der med en bikkjepose som de elegant hadde slengt fra seg midt i trappa i vår private hage. Da ble jeg ganske så sjokka egentlig.. DET er frekt! Vi måtte avlive jenta vær i februar, så jeg vet den ikke kom fra oss. Litt seinere gikk jeg ut for å kaste posen, noen hadde tydeligvis vært der igjen å flytta den.. Under noen busker vi har langs trappa. Det var ikke vind og posen var full av møkk så noen må ha fysisk flytta på den. Skulle likt å vite hvem det var ja...
Lemming Skrevet 22. april 2006 #87 Skrevet 22. april 2006 Her jeg bor har vi ikke dette problemet. Her er det nemlig ingen som gidder å plukke opp dritten sin. Og nå som snøen begynner å tine kommer det fram masse drit overalt, og det er ikke pent. Jeg tror i utgangspunktet ikke jeg hadde likt å få søppeldunken min full av bæsj hele tiden, men dersom alternativet er at det ligger i innkjørselen vår, så vil jeg heller ha den i en sammenknytta pose i søppeldunken. Kommer an på hvor mye det er snakk om og.. Er det snakk om èn eller to poser i uka, så hadde jeg nok ikke brydd meg. Sannsynligheten er stor for at jeg faktisk ikke hadde merka det engang. Dessuten kan jeg godt forstå at man ikke har lyst å drasse på hundedritposene på timesvis.. Nei, jeg konkluderer med at jeg synes dette er greit, jeg. Iallefall bedre enna t den blir liggende på bakken.
Gjest Gjest1 Skrevet 22. april 2006 #88 Skrevet 22. april 2006 Her jeg bor har vi ikke dette problemet. Her er det nemlig ingen som gidder å plukke opp dritten sin. ←
Titti72 Skrevet 22. april 2006 #89 Skrevet 22. april 2006 Jeg har hatt søppelkasse i veikanten, og jeg har hatt hund som dreit mye (svær Rottishanne). Jeg har aldri brydd meg om noen har kastet en sort sammenknytt pose i kassa vår. Bedre det en at vi skal få dritten under skoa våres når vi er ute på tur. Når jeg selv hadde hund så var det litt hips om haps. Noen ganger gikk de i kommunale kasser, noen ganger hos andre, men som regel bandt jeg posen fast i bikkjebåndet og tok den med meg hjem. Man trenger ikke holde dritten i handa hele veien, kjøp store poser med håndtak. De er fine å knytte med.
Gjest søplehue Skrevet 22. april 2006 #90 Skrevet 22. april 2006 Jeg kunne ikke tenke meg å kaste noe i andres søppeldunk, men det er nå meg - andre får gjøre hva de vil. ← Samme her, jeg bærer heller posen helt hjem. Mitt søppel er mitt søppel og skal ikke belastes andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå