Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #21 Skrevet 17. april 2006 Kommunen er overhode ikke interessert i problemet. ← Kanskje de ser at ikke problemet er så stort?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #22 Skrevet 17. april 2006 Jeg kunne ikke tenke meg å kaste noe i andres søppeldunk, men det er nå meg - andre får gjøre hva de vil.
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #23 Skrevet 17. april 2006 Vel, det som ER kjipt er når jeg må spyle søplekassa mi hver uke fordi hundeposene kommer i klem og sprekker. Og da lukter det faktisk ikke særlig godt heller.
Gjest Hippopotamus Skrevet 17. april 2006 #24 Skrevet 17. april 2006 Men hundeeiere går da ikke inn i hagen til folk for å kaste drittposen! Jeg kaster bare i dunker som står rett ved veien, og det tror jeg de fleste gjør. Hvis problemet med dritten er så stort som du beskriver hadde jeg i hvert fall prøvd å flytte dunken. ← Den står ikke inntil veien, den står ved siden av trappa noen meter inn på gårdsplassen. Skal den flyttes lenger, må den inn.
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #25 Skrevet 17. april 2006 Vel, det som ER kjipt er når jeg må spyle søplekassa mi hver uke fordi hundeposene kommer i klem og sprekker. Og da lukter det faktisk ikke særlig godt heller. ← Ok, hvis det er det som er problemet, da skjønner jeg det. Spyle hver uke, det må være kjipt... Din gate hadde kanskje kvalifisert seg for kommunal dunk? :klø:
Gjest Binna Skrevet 17. april 2006 #26 Skrevet 17. april 2006 Ikke det nei? En egen dunk til hundebærsj betyr kostander både i forbindelse med innkjøp av dunken og tømming. ← Nei, det burde faktisk ikke det. Men som i ALLE andre yrker finnes det håpløse "saksbehandlere" i kommunen og.
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #27 Skrevet 17. april 2006 En egen dunk til hundebærsj betyr kostander både i forbindelse med innkjøp av dunken og tømming. ← Jo, men jeg har nå sett mange slike dunker i turområder jeg da. De er jo ikke bare forbeholdt hundebæsj.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #28 Skrevet 17. april 2006 Nei, det burde faktisk ikke det. Men som i ALLE andre yrker finnes det håpløse "saksbehandlere" i kommunen og. ← Og hvem skal betale for den ekstra dunken og tømmingen?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #29 Skrevet 17. april 2006 Jo, men jeg har nå sett mange slike dunker i turområder jeg da. De er jo ikke bare forbeholdt hundebæsj. ← Selvfølgelig finnes det, men her er ser vel ikke kommunen problemet - bærsjen blir ikke liggende på bakken fordi den legges i andres søppeldunker.
Gjest Gjest1 Skrevet 17. april 2006 #30 Skrevet 17. april 2006 Og hvem skal betale for den ekstra dunken og tømmingen? ← I andre kommuner er det skattebetalerne. Det er det som er vanlig. Gjennom kommunen selvsagt.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #31 Skrevet 17. april 2006 I andre kommuner er det skattebetalerne. Det er det som er vanlig. Gjennom kommunen selvsagt. ← Akkurat, og stramme kommunebudsjetter er en bil eller?
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #32 Skrevet 17. april 2006 Og hvem skal betale for den ekstra dunken og tømmingen? ← Hva med å lage en egen tråd om det, gjest?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #33 Skrevet 17. april 2006 Hva med å lage en egen tråd om det, gjest? ← Eh - ser du ikke at det er en del av problemstillingen i forhold til det jeg svarte på? Hva med å tåle at man får andre svar enn de man ønsker Xavia.
Gjest Gjest1 Skrevet 17. april 2006 #34 Skrevet 17. april 2006 Akkurat, og stramme kommunebudsjetter er en bil eller? ← :klø:
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #35 Skrevet 17. april 2006 Jeg tåler at noen mener jeg ikke får kaste dritten i deres dunk, gjest. Synes bare det er irriterende at tråden skal skli ut i et emne som ikke har noe med det tråden opprinnelig handlet om. (Som var: Er det ok å kaste bikkjedritt i andres søppeldunk.)
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #36 Skrevet 17. april 2006 Jeg tåler at noen mener jeg ikke får kaste dritten i deres dunk, gjest. Synes bare det er irriterende at tråden skal skli ut i et emne som ikke har noe med det tråden opprinnelig handlet om. (Som var: Er det ok å kaste bikkjedritt i andres søppeldunk.) ← Det har vært nevnt at et alternativ til at hundefolk skal bruke private dunker, er at kommunen setter opp egen dunk til formålet. Så utfra det er det er det i høyeste grad en relevant problemstilling i forhold til tråden. Jeg for min del synes det er frekt å bruke andres søppelkasse.
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #37 Skrevet 17. april 2006 (endret) Ja, ja, så diskuter kommuneøkonomi da! Endret 17. april 2006 av Xavia
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #38 Skrevet 17. april 2006 Ja, ja, så diskuter kommuneøkonomi da! ← Snakk om å være surmaga.
Gjest Gjest1 Skrevet 17. april 2006 #39 Skrevet 17. april 2006 Selvsagt må kommunen betale for søppelspann satt opp langs turstier i kommunen. Jeg skjønner ikke at det skal være et problem å bake dette inn i budsjettet i kommunen, de vet da at det finnes turstier og at det finnes søppel. Uten søppelspann vil turstier og områdene rundt forsøples, og det vil til slutt bli kommunen som må ordne opp. Det handler om å se konsekvensene av at folk bor og ferdes i området.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå