Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #61 Skrevet 17. april 2006 Det spiller vel egentlig ingen rolle om man har hund eller ikke? ← Nei, og det var nettopp derfor jeg la dette på generell debatt. For å høre fra dere søppeldunkeiere.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #62 Skrevet 17. april 2006 Fakta er at folk roter. Sånn er det bare. Du kan godt ansette vakter som passer på at de ikke gjør det, men jeg tror faktisk at det er dyrere enn bare søppeldunkene. Det er ikke kommunepolitikerne som betaler for søppeldunkene. Det er bare dem som forvalter skattepengene. ← Noen ganger kjenner man rett og slett sin begrensning - og nå kjenner jeg min i forhold til hva du får deg til å skrive.
Gjest Gjest1 Skrevet 17. april 2006 #63 Skrevet 17. april 2006 Noen ganger kjenner man rett og slett sin begrensning - og nå kjenner jeg min i forhold til hva du får deg til å skrive. ← Takk det samme. Ha en fortsatt fin dag.
Gjest Binna Skrevet 17. april 2006 #64 Skrevet 17. april 2006 Jeg er hundeeier, selv om jeg ikke har nevnt det i tråden før. Jeg plukker opp etter hundene mine, og i nødstilfeller så bruker jeg andres søppelkasser, ja. Selvsagt er det det best om alle hadde tatt med seg bæsjen si til sin egen dunk, men problemetet med folk som ikke plukker opp etter hundene er ALLEREDE tilstede. Derfor mener jeg det er BEDRE å dytte det i nærmeste søppelkasse enn å la det ligge. Er hundeeiern allerde lat nok til å la bæsjen ligge, er det lettere å få h*n til å putte det i nærmeste dunk,enn å ta med seg møkka hjem. Altså, hvis den late hundeeiern ikke får putte bæsjen i dunken din er det MYE enklere for h*n å la den ligge igjen.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #65 Skrevet 17. april 2006 poenget et at hundeeierne får bære med seg skiten,om det så er flere mil.om noen ikke ønsker hundedriten i søpla si,ja så får man bare godta det. i byen her er det et stort problem med hundedrit på fortauene,parker,you name it.veldig frustrerende å være på vakt,sånn at ikke lillepia plutselig tramper i skiten.det har skjedd noen ganger for å si det sånn. men jeg syns det blir feil å si at "ja men da må vi få bruke søppelbøtta di".ikke mitt problem det vel.
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #66 Skrevet 17. april 2006 Vel, det som ER kjipt er når jeg må spyle søplekassa mi hver uke fordi hundeposene kommer i klem og sprekker. Og da lukter det faktisk ikke særlig godt heller. ← .....forstår det er kjipt, men kom bare til å tenke på en ting: Har ikke allle sånn svart søppelsekk i dunken sin? Går det hull på den også? :klø:
Gjest Gjest1 Skrevet 17. april 2006 #67 Skrevet 17. april 2006 .....forstår det er kjipt, men kom bare til å tenke på en ting: Har ikke allle sånn svart søppelsekk i dunken sin? Går det hull på den også? :klø: ← Her hvor jeg bor er ikke det vanlig.
Gjest Binna Skrevet 17. april 2006 #68 Skrevet 17. april 2006 (endret) .....forstår det er kjipt, men kom bare til å tenke på en ting: Har ikke allle sånn svart søppelsekk i dunken sin? Går det hull på den også? :klø: ← Har alle det? Jeg har ikke det, jeg har søpla (og hundebæsjen) poser. har ikke sett noen andre som har det heller. Når jeg tenker etter har vi det heller ikke i den omsorgsboligen jeg jobber, og der er det stappe fullt med bæsjeposer der og. Skjønner at det er kjipt å måtte spyle dunken sin hver uke, men jeg har ALDRI gjor det selv, selv om min er stappfull av mine egne hundebæsj- poser og jeg trøkker mest mulig nedi dunken til enhver tid... Endret 17. april 2006 av Binna
Gjest Hippopotamus Skrevet 17. april 2006 #69 Skrevet 17. april 2006 .....forstår det er kjipt, men kom bare til å tenke på en ting: Har ikke allle sånn svart søppelsekk i dunken sin? Går det hull på den også? :klø: ← Det kommer vel an på hvordan utforming dunken har. Mange ulike søppeldunker ute og går. Der jeg er fra passer ikke de standard søppelsekkene i dunkene, i hvert fall.
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #70 Skrevet 17. april 2006 Det kommer vel an på hvordan utforming dunken har. Mange ulike søppeldunker ute og går. Der jeg er fra passer ikke de standard søppelsekkene i dunkene, i hvert fall. ← Ok.
Abr@xas Skrevet 17. april 2006 #71 Skrevet 17. april 2006 Vel, jeg hadde nok ikke blitt fra meg av raseri om noen hadde kastet en lukket pose med hundemøkk i min søppelkasse en sjelden gang, men om dette var noe som gjentok seg stadig, så ville jeg nok ikke satt pris på det.
Gjest Skrevet 17. april 2006 #72 Skrevet 17. april 2006 (endret) For meg gjør det da ingenting om de kaster poser med hundemøkk i min søplekasse, så lenge den er ordentelig lukket (og de kan gjerne kaste den i riktig dunke og).. Nå driter jo ikke hundene i nabolag på eksakt samme sted hver gang så en pose eller fire i uka syntes nå ikke jeg er ille.. Endret 17. april 2006 av Gjest
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #73 Skrevet 17. april 2006 Har ikke allle sånn svart søppelsekk i dunken sin? Jeg trodde knapt det var noen igjen med gamle søppeldunker med sekk jeg. Vi har ikke sekk i beholderen.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #74 Skrevet 17. april 2006 .....forstår det er kjipt, men kom bare til å tenke på en ting: Har ikke allle sånn svart søppelsekk i dunken sin? Går det hull på den også? :klø: ← Vi har det, men vi er omtrent den eneste husstanden i kommunen som har det; søplekassa er boltet fast fordi den står værhardt til, og ingen har somlet seg til å gjøre det samme med de "nye" plastdunkene(minst fem år gamle), så de bare velter. Ellers har jeg ikke bodd noe sted med søplesekk i dunken siden nittitallet, tror jeg, og jeg har bodd i fem kommuner i ulike deler av landet siden da. Når det gjelder om det er bedre at folk hiver hundemøkk i søplakassa mi enn at de ikke tar opp etter seg, så er jeg enig i at jeg heller vil at de skal ta den opp. Men jeg tror faktisk ikke det ville løst så mange problemer - jeg vet egentlig ikke om noen som lar vær å ta opp hundemøkk fordi det er lang vei til søppelkassa. De som ikke tar opp ville nesten garantert ikke gjort det selv om det sto søplekasser til fri disposisjon overalt, for de er rett og slett for late eller uoppmerksomme.. Dette kan jeg si av egen erfaring fordi jeg ikke alltid var flink til å ta opp hundemøkka da jeg var tenåring med hund, selv om mamma prøvde å være et godt forbilde. Men det ideelle ville vel vært at søplekasseeierne lot vær å skrive eller rope skjellsord til hundeeierne og hundeeierne prøvde å vise hensyn. Gjensidighet kunne man kommet langt med.
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #75 Skrevet 17. april 2006 Ellers har jeg ikke bodd noe sted med søplesekk i dunken siden nittitallet, tror jeg, og jeg har bodd i fem kommuner i ulike deler av landet siden da. ← Her jeg bor har alle svart søppelsekk i dunken sin, også min mor og far har det der de bor. (De bor i hver sin kommune.) Mine svigerforeldre (i nok en kommune) har også svart pose i dunken, så det kan da ikke være såååååå uvanlig?
Abr@xas Skrevet 17. april 2006 #76 Skrevet 17. april 2006 Hverken vi eller noen i vårt nabolag har poser i dunkene våre....
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #77 Skrevet 17. april 2006 Her jeg bor har alle svart søppelsekk i dunken sin, også min mor og far har det der de bor. (De bor i hver sin kommune.) Mine svigerforeldre (i nok en kommune) har også svart pose i dunken, så det kan da ikke være såååååå uvanlig? ← Oslo og Trondheim har i hvert fall grønne poseløse dunker, og her har vi jo godt over en halv million mennesker. Tønsberg også, og jeg tror Lillehammer (og Sandefjord). I tillegg har jeg bodd i flere mindre kommuner hvor man har poseløse dunker. Problemet er jo mindre om man har søplesekk, vil jeg tro. Uansett er det vel ikke så vanlig å hive søpla si; ispapir eller hundemøkk, i andres søplekasser. Selv om jeg personlig ikke ville ergret meg noe over det så lenge det ikke ble noe stort problem av det (mange poser, plassproblemer eller det nevnte klem-og-mos-problemet). Uansett; dette er vel et sidespor:-)
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #78 Skrevet 17. april 2006 Jeg bodde da i Oslo til i fjor, og vi hadde da søpleposer i dunkene?!! Ikke når vi hadde kontainer selvsagt (i blokk), men når vi bode ei enebolig. Søplefolka måtte jo ellers flyttet en og en pose for hånd oppi bilen.
Gjest Thalassa Skrevet 20. april 2006 #79 Skrevet 20. april 2006 hmm.. dette fenomenet med å kaste dritt i andres søplebøtter har jeg ikke vært borti før. Nå skal det sies at jeg kommer fra et øde sted langt ute på landet hvor man ikke ser folk så veldig ofte. Når jeg leste første innlegget tenkte jeg det virker frekt å kaste ting i andres søplebøtter, men det virker jo rimelig med hundedritt, man vil ikke risikere å tråkke i den liksom.
Gjest Gjest1 Skrevet 20. april 2006 #80 Skrevet 20. april 2006 Jeg bodde da i Oslo til i fjor, og vi hadde da søpleposer i dunkene?!! Ikke når vi hadde kontainer selvsagt (i blokk), men når vi bode ei enebolig. Søplefolka måtte jo ellers flyttet en og en pose for hånd oppi bilen. ← Nei. De tømmer søpledunkene. Hekter dem på en sånn heisemekanisme, heiser dem opp og tømmer dem. Har du aldri sett en søppelbil?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå