Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #41 Skrevet 17. april 2006 Sånn rent hypotetisk, om du bor ved et populært hundelufteområde og f.eks. 10 mennesker lufter bikkja si der 1 gang hver dag og hiver drittposen i din søppeldunkt hver dag, hvor mange poser hundedritt har du da i søppeldunken din hver uke?? 70 poser!!!!! Så for min del så er det frekt å kaste drittposen i andres søppel! Nå er ikke mitt problem så stort heldigvis, men jeg kunne godt vært uten drittposene i dunken min!!
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #42 Skrevet 17. april 2006 Selvsagt må kommunen betale for søppelspann satt opp langs turstier i kommunen. Jeg skjønner ikke at det skal være et problem å bake dette inn i budsjettet i kommunen, de vet da at det finnes turstier og at det finnes søppel. Uten søppelspann vil turstier og områdene rundt forsøples, og det vil til slutt bli kommunen som må ordne opp. Det handler om å se konsekvensene av at folk bor og ferdes i området. ← Også handler det om å ha forståelse for budsjettforhandlinger i kommunen - iallefall hvis man skal diskutere kommuneøkonomi.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #43 Skrevet 17. april 2006 Hva med å lage en egen tråd om det, gjest? ← Det er vel fler enn den ene gjesten som har hengt seg opp i hvorvidt det er troverdig at turgåere hiver søpla si i private søppeldunker osv. Bjelken i sitt eget øye, osv er også et uttrykk som hører til påsken. Jeg betviler ikke at det kan være et problem når man bor nær et turområde, jeg har selv hatt sommerjobb som involverte tømming av offentlige søppeldunker i slike områder, og vet hvor late og frekke folk er. Man skal nesten være glad til så lenge de hiver søppel i dunker og ikke lar glass og drit ligge utover badestrender og annet. Er det et populært område tar det heller ikke lang tid før tilgjengelige søppeldunker, offentlige som private, er fylt opp av engangsgriller og hundebæsj, nei. Offentlige søplekasser blir heller ikke delt ut i hytt og pine - her jeg bor har de faktisk fjernet flere fordi de syntes det ble for mye bry med søppel RUNDT kassene. Ikke at problemet ble mindre nå som folk hiver søpla rett på bakken, men slik er offentlig tankegang. Men når det kommer til trådens utgangspunkt så synes jeg man som hundeeier bør se an litt. Om man bor og går i et område med stor tetthet av hunder synes jeg man skal prøve å ta med møkka hjem. Vi har hatt hund selv og bodde i et villaområde hvor vi ikke kjente alle naboene, og hvor det var mange hundeeiere. Vi pleide å ta med møkka hjem, eller vi la den i søplekassa til folk vi kjente og hadde "avklart" det med, evt offentlige dunker eller noen som hørte til institusjoner/butikker. Det hender jo at søplekassene blir stappfulle innen neste tømming (her jeg bor nå tømmer de hver 14. dag), og da hender det man må klemme søpla sammen og få seg en artig overraskelse om det ligger en hundepose nedi der. For min del er ikke alternativet at enten legger man møkka i andres søplekasser, eller man lar den ligge. Som hundeeier har man ansvar for å ta med dritten uansett om det er søplekasser i nærheten eller ei. Hvis søplekassa man benytter tilhører en småbarnsfamilie som fra før irriterer seg over at kassa blir overfylt skaper man et tilleggsproblem for disse.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #44 Skrevet 17. april 2006 Sånn rent hypotetisk, om du bor ved et populært hundelufteområde og f.eks. 10 mennesker lufter bikkja si der 1 gang hver dag og hiver drittposen i din søppeldunkt hver dag, hvor mange poser hundedritt har du da i søppeldunken din hver uke?? 70 poser!!!!! Så for min del så er det frekt å kaste drittposen i andres søppel! Nå er ikke mitt problem så stort heldigvis, men jeg kunne godt vært uten drittposene i dunken min!! ← Er mange steder søppeldunken kun blir tømt hver 14. dag fra september til juni - så da blir det enda mer bærsj i dunkene mellom hver gang. Enig med Ønyx - ta med dere posen hjem, noe annet er frekt.
Gjest Gjest1 Skrevet 17. april 2006 #45 Skrevet 17. april 2006 Sånn rent hypotetisk, om du bor ved et populært hundelufteområde og f.eks. 10 mennesker lufter bikkja si der 1 gang hver dag og hiver drittposen i din søppeldunkt hver dag, hvor mange poser hundedritt har du da i søppeldunken din hver uke?? 70 poser!!!!! Så for min del så er det frekt å kaste drittposen i andres søppel! Nå er ikke mitt problem så stort heldigvis, men jeg kunne godt vært uten drittposene i dunken min!! ← Men det er et veldig usannsynlig regnestykke du har der. Det kan umulig være så mange som har det problemet. I de tilfellene der det er et reelt problem får man ta konsekvensene av hvor man bor og finne en bedre og mindre tilgjengelig plass til søppeldunken sin da. Eller be kommunen henge opp en søppelbøtte eller to. Klaging fører ingen steder hen.
Gjest Gjest1 Skrevet 17. april 2006 #46 Skrevet 17. april 2006 Også handler det om å ha forståelse for budsjettforhandlinger i kommunen - iallefall hvis man skal diskutere kommuneøkonomi. ← Nei. For min del handler det ikke om det. Jeg er en sluttbruker, og forventer at de som er valgt inn i kommunen klarer å utføre jobben sin.
Gjest kommunegjesten Skrevet 17. april 2006 #47 Skrevet 17. april 2006 For min del er ikke alternativet at enten legger man møkka i andres søplekasser, eller man lar den ligge. Jeg stusset også over at det kun var nevnt de to alternativene - å ta med seg posen hjem var ikke en gang tema.
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #48 Skrevet 17. april 2006 Bare så det er sagt: * Jeg kommer oftest hjem fra tur med bæsjeposer. Jeg går helst i skogen, hvor det ikke finnes dunker. * Går jeg forbi en full dunk så putter jeg selfølgelig ikke posen min nedi der. * Har jeg kort vei hjem, bruker jeg min egen dunk. Men jeg har vel fått svar på det jeg lurte på jeg. (Pokker at jeg ikke lagde en avstemning mens jeg var igang! ) Det virker i alle fall som et stort flertall ser på det som en uting om jeg skulle bruke deres dunk. Det tar jeg inn over meg.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #49 Skrevet 17. april 2006 Nei. For min del handler det ikke om det. Jeg er en sluttbruker, og forventer at de som er valgt inn i kommunen klarer å utføre jobben sin. ← Ja ikke sant - for at du som sluttbruker skal kunne bruke alt absolutt sånn som det passer deg å bruke det du har lyst til å bruke. (Du fornekter deg ikke ) Hvorvidt de i kommunen ikke klarer å gjøre jobben sin fordi de mener at hundefolket kan ta med møkka si hjem, er kanskje en annen diskusjon?
Gjest kommunegjesten Skrevet 17. april 2006 #50 Skrevet 17. april 2006 Det tar jeg inn over meg. ← Og det tar iallefall jeg av meg hatten for. Måtte tro om du er alene i denne tråden om det?
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #51 Skrevet 17. april 2006 Jeg stusset også over at det kun var nevnt de to alternativene - å ta med seg posen hjem var ikke en gang tema. ← Det var fra min side bare ment som å sette det på spissen. Jeg er faktisk en av dem som ALLTID plukker opp.
Gjest Gjest1 Skrevet 17. april 2006 #52 Skrevet 17. april 2006 Ja ikke sant - for at du som sluttbruker skal kunne bruke alt absolutt sånn som det passer deg å bruke det du har lyst til å bruke. (Du fornekter deg ikke ) Hvorvidt de i kommunen ikke klarer å gjøre jobben sin fordi de mener at hundefolket kan ta med møkka si hjem, er kanskje en annen diskusjon? ← Nei det mener jeg ikke. Kommuneansatte skal utføre en jobb. Hva deres personlige mening rundt temaet er bør ikke ha stor innvirkning på hvordan den utføres. Det skulle tatt seg ut.
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #53 Skrevet 17. april 2006 Og det tar iallefall jeg av meg hatten for. Måtte tro om du er alene i denne tråden om det? ← Kanskje det? Det var ikke mange hundeeiere her....
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #54 Skrevet 17. april 2006 Kommuneansatte skal utføre en jobb. Hva deres personlige mening rundt temaet er bør ikke ha stor innvirkning på hvordan den utføres. Det skulle tatt seg ut. ← Selvfølgelig skal de utføre en jobb, men den jobben er ikke å alltid tilfredsstille deg - det finnes flere enn deg og dine krav i samfunnet. Kommunepolitikerne skal lage et budsjett som gavner alle brukerne best mulig - derfor blir det et snitt av behovene som må taes hensyn til, for ikke å snakke om en rangering.
Gjest Gjest1 Skrevet 17. april 2006 #55 Skrevet 17. april 2006 Selvfølgelig skal de utføre en jobb, men den jobben er ikke å alltid tilfredsstille deg - det finnes flere enn deg og dine krav i samfunnet. Kommunepolitikerne skal lage et budsjett som gavner alle brukerne best mulig - derfor blir det et snitt av behovene som må taes hensyn til, for ikke å snakke om en rangering. ← Javisst. Og de aller fleste er tjent med at det ikke flyter boss og dritt langs turstier. For erfaringen tilsier at det er alternativet til å sette opp offentlige søppeldunker.
Gjest kommunegjesten Skrevet 17. april 2006 #56 Skrevet 17. april 2006 Kanskje det? Det var ikke mange hundeeiere her.... ← Det spiller vel egentlig ingen rolle om man har hund eller ikke? Jeg hadde tatt med meg møkka hjem hvis jeg hadde hatt. Tror det faktisk har litt mer med respekt for andre å gjøre. Men noen sluttbrukere har jo sitt eget ego foran alt (mente ikke deg).
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #57 Skrevet 17. april 2006 Javisst. Og de aller fleste er tjent med at det ikke flyter boss og dritt langs turstier. For erfaringen tilsier at det er alternativet til å sette opp offentlige søppeldunker. ← Ja ikke sant - for det finnes jo ikke noe alternativ som tilsier at folk skal ta hensyn og rydde etter seg selv. Er det kommunepolitikerne sin skyld at folk tar med seg noe som genererer søppel ut i friluft også?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #58 Skrevet 17. april 2006 Bare så det er sagt: * Jeg kommer oftest hjem fra tur med bæsjeposer. Jeg går helst i skogen, hvor det ikke finnes dunker. * Går jeg forbi en full dunk så putter jeg selfølgelig ikke posen min nedi der. * Har jeg kort vei hjem, bruker jeg min egen dunk. Men jeg har vel fått svar på det jeg lurte på jeg. (Pokker at jeg ikke lagde en avstemning mens jeg var igang! ) Det virker i alle fall som et stort flertall ser på det som en uting om jeg skulle bruke deres dunk. Det tar jeg inn over meg. ← Sel om dunken ikke er full når du putter posen i den kan det godt hende familien som eier den har to fulle søppelposer ståemnde i gangen. Ellers; jeg skrev et innlegg over her, og selv om jeg synes man bør ta med møkka hjem, så hadde ikke JEG reagert om du puttet posen i min søppeldunk. Vi er en liten husstand og jeg har vært hundeeier selv. Men jeg har forståelse for at det kan være et problem for andre likevel. Det beste hadde jo vært om du, en gang jeg var ute i hagen, slo av en liten prat om dette, så kunne du fortsette å hive møkk i kassa mi uten at du trengte å bekymre deg for om jeg sto og bannet bak gardinene. (Du og jeg-formen er ofrrresten kun et virkemiddel, jeg vedder på at vi ikke bor samme sted. Bor på landet og det kommer ingen hundeeiere forbi her)
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #59 Skrevet 17. april 2006 (Du og jeg-formen er ofrrresten kun et virkemiddel, jeg vedder på at vi ikke bor samme sted. Bor på landet og det kommer ingen hundeeiere forbi her) ← Jeg skjønte den biten med virkemiddel da.
Gjest Gjest1 Skrevet 17. april 2006 #60 Skrevet 17. april 2006 Ja ikke sant - for det finnes jo ikke noe alternativ som tilsier at folk skal ta hensyn og rydde etter seg selv. Er det kommunepolitikerne sin skyld at folk tar med seg noe som genererer søppel ut i friluft også? ← Fakta er at folk roter. Sånn er det bare. Du kan godt ansette vakter som passer på at de ikke gjør det, men jeg tror faktisk at det er dyrere enn bare søppeldunkene. Det er ikke kommunepolitikerne som betaler for søppeldunkene. Det er bare dem som forvalter skattepengene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå