Gå til innhold

Putt dritten i lomma!

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

På tur med hunden i dag gikk jeg forbi en søppeldunk med denne påskriften: TA MED BIKKJEDRITTEN HJEM TIL DEG SJØL!

Er det sånn folk føler det? Får jeg ikke kaste en liten svart pose (knyttet igjen) i søppelkassen din, om bikkja mi driter rett ved huset ditt? Helt seriøst, jeg bryr meg ikke om noen bruker min søppeldunk til det formålet. Heller det enn at de ikke plukker opp, tenker nå jeg. Hva tenker du?

(Moderator: Jeg la denne bevisst på generell debatt, da det ikke bare er aktuelt med de som har hund og kanskje svinser innom kjæledyrforumet.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg har tenkt på det samme, men ser ikke helt problemet. Bleier kan gå i vanlige bosspann, men ikke poser med hundedritt som man knytter godt igjen?

Gjest gjest1
Skrevet

Heeeilt greit å putte innpakka hundebæsj i andres søppelbøtter, det har eg ALDRI stussa på!

Gjest Gjest1
Skrevet

Men nå skal det sies at det tydeligvis finnes mennesker som bare nekter å akseptere at hunder finnes i samfunnet vårt. Det samme med katter og andre dyr.

Skrevet

Sikkert noen som ikke liker dyr.

Jeg har aldri hatt problemer med at noen putter en pose oppi min søppelbøtte. Så lenge det ikke er rett ved en tursti der hundeeiere samles i hopetall selvsagt.

(jeg for min del tar med meg posen hjem, men at andre ikke gjør det ser jeg på som helt uproblematisk!!)

Gjest Gjest1
Skrevet

Om man har bil med eller det er veldig langt å gå skjønner jeg godt at man ikke gidder å bære den med seg om det står en søppelbøtte i nærheten.

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg ville vært utrolig takknemlig om folk kastet hundebæsj i søppeldunken min i stedet for å la den ligge utenfor porten min...

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Jeg har faktisk stor forståelse for at enkelte vil ha søppeldunken sin litt mere i fred.

Mine foreldre bor som første hus etter et populært turområde, og de er ganske lei av å måtte kjøre bort sitt eget søppel (og betale for å få levere det) fordi deres egen dunk er stappfull av andres hundedritt.

Skrevet

Jeg har reagert på akkurat det samme.

Kjenner flere som synes det er UHØRT å putte igjenknytte- hundebæsjposer i DERES søppelkasse, det lukter jo så fælt...

For det første pleier jeg ikke gå og snuse i søppla mi, dessuten lukter det ikke når posen er knytt ordentlig igjen

For det andre må det være MYE bedre at det ligger en bæsjepose i søppla deres enn at de tråkker i en bæsj rett vedsidna søpplekassene deres!

Gjest Gjest1
Skrevet

Det skal temmelig mye hundredritt til for å fylle en søppeldunk da.

Skrevet
Jeg har faktisk stor forståelse for at enkelte vil ha søppeldunken sin litt mere i fred.

Mine foreldre bor som første hus etter et populært turområde, og de er ganske lei av å måtte kjøre bort sitt eget søppel (og betale for å få levere det) fordi deres egen dunk er stappfull av andres hundedritt.

Det skal JÆVLIG mye dritt til for å "fylle opp en dunk", men da burde

de foreslå for kummunen å få satt opp en egen dunk til turgåerne.

Gjest gjesta
Skrevet
fordi deres egen dunk er stappfull av andres hundedritt.

:hoho:

Det tror jeg ikke...

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Ja, det skal jævlig mye hundedritt til, og det er jævlig mye hundelufting der.

Skrevet

Kan gjerne puttes i min kasse, er lei av dritt på veien.

-hundeløs

Gjest gjesta
Skrevet

Men om foreldrene dine seriøst må kjøre bort med søppla si fordi den er stappfull av hundedritt, så bør de ta kontakt med kommunen for å få satt opp søppeldunk til alle turgåerene. (Eller flytte søppeldunken sin litt bort fra veien.)

Skrevet

Hvis problemet er så stort skulle det ikke være vanskelig å få kommunen til å sette opp egne dunker på turveien.

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Men om foreldrene dine seriøst må kjøre bort med søppla si fordi den er stappfull av hundedritt, så bør de ta kontakt med kommunen for å få satt opp søppeldunk til alle turgåerene. (Eller flytte søppeldunken sin litt bort fra veien.)

Kommunen er overhode ikke interessert i problemet. Og de har hage kun på forsiden av huset, og da synes dunken fra veien uansett.

Gjest gjesta
Skrevet

Men hundeeiere går da ikke inn i hagen til folk for å kaste drittposen! :overrasket: Jeg kaster bare i dunker som står rett ved veien, og det tror jeg de fleste gjør.

Hvis problemet med dritten er så stort som du beskriver hadde jeg i hvert fall prøvd å flytte dunken.

Skrevet
Hvis problemet er så stort skulle det ikke være vanskelig å få kommunen til å sette opp egne dunker på turveien.

Ikke det nei? :ler:

En egen dunk til hundebærsj betyr kostander både i forbindelse med innkjøp av dunken og tømming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...