Gjest Gjest_Greta_* Skrevet 17. april 2006 #1 Skrevet 17. april 2006 Jeg og mannen er inviterte i konformasjon til min fetter om en måneds tid. Jeg har vært i konfirmasjon til mange fettere og kusiner tidligere, men da var jeg såpass mye yngre at jeg 'hørte til' mors og fars gave... (Som var 500,- tror jeg). Nå lurer jeg på hvor mye det er 'passe' å gi til min fetter? Vil helst ikke være hverken for voldsom eller for gnien... Kan også legge til at jeg slett ikke har sans for disse pengegavene, men kan ikke komme på noe som han ville blitt glad for av andre ting - det er en vanskelig alder! Bibel er en flott gave, men det har han - han ønsker seg sikkert en gitar, men det blir litt dyrt... I alle fall - vil gjerne vite hva dere andre gjør/mener!
Gjest Virvel Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Hvis dere ikke har et veldig nært forhold ville jeg si maks 500 kroner. Til min konfirmasjon fikk jeg 2-300 kroner fra de litt mer perifere slektningene og venner av familien. Synes det burde være passe. I ettertid skulle jeg ønske flere hadde gitt meg ting jeg hadde hatt nytte av i stedet for penger, faktisk. Som flere har sagt i en annen konfirmasjonstråd her: Hva har egentlig konfirmanten gjort for å fortjene disse voldsomme summene enkelte får?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 2-300 kr er passe synes jeg.. ← Pr. pers så er jeg enig - ellers er det gnient hvis man blir bedt i selskap. Kr 100 pr pers er rett og slett uhørt. ----- Som gave bruker jeg å kjøpe sølvkakespade.
Gjest Gjest_Donna_* Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 Hvis dere ikke har et veldig nært forhold ville jeg si maks 500 kroner. Til min konfirmasjon fikk jeg 2-300 kroner fra de litt mer perifere slektningene og venner av familien. Synes det burde være passe. I ettertid skulle jeg ønske flere hadde gitt meg ting jeg hadde hatt nytte av i stedet for penger, faktisk. Som flere har sagt i en annen konfirmasjonstråd her: Hva har egentlig konfirmanten gjort for å fortjene disse voldsomme summene enkelte får? ← Er det ikke bedre at de unge kan kjøpe noe de selv ønsker seg ? Jeg synes pengegaver er helt glimrende.
Cilla Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 Jeg og broren min ga 500 kr tilsammen i vår fetter sin konfirmasjon. Vi var bedt, men hadde ikke anledning til å dra. Vi hadde nok gitt det samme om vi hadde dratt.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #7 Skrevet 18. april 2006 Kjøp en koffert da vel, alltid kjekt å ha!
Gjest Gjest_Greta_* Skrevet 18. april 2006 #8 Skrevet 18. april 2006 Kjøp en koffert da vel, alltid kjekt å ha! ← Kanskje det...? Hm. Tror jeg skal lage en ny tråd med konformasjonsgavetips... (fins sikkert fra før, men...)
MAcy Skrevet 18. april 2006 #9 Skrevet 18. april 2006 Jeg synes ca halvpaten av det foreldrene gir er greit å gi til søskenbarn. Jeg og min samboer var i konfirmasjon til fettere på begge sidene i fjord og de fikk henholdsvis 200 og 250 hver. JEg er studen og han jobber ,men tviler på at vi hadde gitt mer om jeg jobbet. Jeg er selv eldst i søskenbarnflokken og er derfor også den først som gir egengave. Flere av de andre har også forlatt rede men siden de ikke har med partner er de med på gaven til foreldrene. men synes det er litt vanslie å finne ut hva man skal gi, men så synes jeg også at summe skal være litt symbolsk. Det er jo ikke vits i å overdrive heller, det blir for tullete!!! Og til du som synes det blir litt fordøyt med 200 kr(100 per pers) så synes jeg det er helt latterlig. (eks) Hva med tante som har mann og fire barn og gir 500 kr, det blir jo mindre enn 100kr per pers. må hun da gi mer en tante med mann men er barnløs. Synes det er greit jeg om tanter-onkler blir enige om en sum og søskenbarn en annen, de er jo tross alt lengre ute i slekta!!!
Gjest Hippopotamus Skrevet 18. april 2006 #10 Skrevet 18. april 2006 Jeg og min samboer har gitt 250 kr til hvert av våre søskenbarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå