Gå til innhold

Spiser du kjøtt?

Fremhevede innlegg

Gjest camillo
Skrevet
tenk på dyret da , der det hang opp ned etter en krok med kuttet pulsåre og ventet bare på å blø tom. God apetitt.

Jeg gadd ikke å lese det som stod på den siden, fordi det gjerne er propaganda-lignende. Det gjelder fra begge sider. Jeg vil ha nøytral informasjon hvis jeg skal endre noe jeg gjør. Nøytral og troverdig.

Jeg har forresten ikke noe imot at et dyr henger i en krok for å blø tom, dersom det er dødt. Det siste er selvfølgelig viktig, jeg er helt klart sterkt imot dyremishandling i alle former.

Men hva med deg/dere - har dere sjekket at absolutt ingen av tingene dere har i hus er laget av barnearbeidere, f.eks.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet
Jeg gadd ikke å lese det som stod på den siden, fordi det gjerne er propaganda-lignende. Det gjelder fra begge sider. Jeg vil ha nøytral informasjon hvis jeg skal endre noe jeg gjør. Nøytral og troverdig.

Jeg har forresten ikke noe imot at et dyr henger i en krok for å blø tom, dersom det er dødt. Det siste er selvfølgelig viktig, jeg er helt klart sterkt imot dyremishandling i alle former.

Men hva med deg/dere - har dere sjekket at absolutt ingen av tingene dere har i hus er laget av barnearbeidere, f.eks.?

Støttes.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg har ikke spist kjøtt på 8 år.

Jeg er selvsagt motstander av dyremishandling, men det har ikke noen direkte tilknytning til hvorfor jeg ikke spiser kjøtt. I så fall kunne jeg jo gått på jakt og spist selvskutt vilt uten problemer.

Skrevet

Ja, jeg spiser kjøtt. Nei, jeg støtter (naturligvis!) ikke dyremishandling av noe slag.

Jeg synes at klær av pels/skinn er en fryktelig uting.

Skrevet
tenk på dyret da , der det hang opp ned etter en krok med kuttet pulsåre og ventet bare på å blø tom. God apetitt.

Og?

Gjest Varg-Menja
Skrevet
men ved å spise og kjøpe kjøtt så støtter du jo organisert dyremishandling, ikke bare selve slaktingen, men livet de lever før slakt også. Det er ikke noe bedre i Norge.

Det er for det første bedre i Norge når vi snakker om sau og storfe, Norge er feks det landet i verden hvor vi bruker mest penger på at kuene skal ha det bra, så det spiser jeg uansett med god samvittighet. Når det gjelder svin og fjærfe-produksjon er ikke dyrenes behov like godt ivaretatt, så der velger jeg først og fremst økologisk produsert kjøtt, også for å unngå spor av kunstgjødsel, falske hormoner osv. Vilt har jeg heller ingen etiske problemer med å spise, av åpenbare årsaker.

Skrevet

Jeg spiser kjøtt med god samvittighet, og jeg kan fortsatt være mot dyremishandling.

Gjest -eline-
Skrevet
Jeg spiser kjøtt med god samvittighet, og jeg kan fortsatt være mot dyremishandling.

Signerer denne jeg.

Skrevet

Nei, jeg spiser ikke kjøtt og prøver å holde inntaket av animalske produkter på et minimum p.g.a. dyrevelferd.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja, jeg spiser kjøtt. Kjøtt er godt og mettende. :)

Skrevet
Ja, jeg spiser kjøtt. Kjøtt er godt og mettende. :)

*serverer Bellatrix en god og mør biff*

Skrevet

Jepp. Enig.

Skrevet
Ja, jeg spiser kjøtt, og nei, jeg kommer ikke til å slutte med det. Kroppen min er beregnet på å spise både dyr og planter, så hvorfor klusse med det? Jeg prøver å være litt bevisst på hva slags kjøtt jeg kjøper, jeg bruker ikke pels, og jeg prøver så godt jeg kan å kjøpe kosmetikk osv. som ikke er testet på dyr.

:Nikke:

Gjest Bellatrix
Skrevet
*serverer Bellatrix en god og mør biff*

:sikle: Takk.

Gjest Gjest1
Skrevet
Fanatisme virker bare mot sin hensikt.

Ja. Og det samme med skremselspropaganda.

Skrevet

Jeg har ikke spist kjøtt ca 11 år nå. Det er mitt valg. At andre spiser kjøtt er deres valg, og ikke noe jeg har noe med.

Noe som derimot irriterer meg litt, er at endel "kjøttetende" mennesker ofte begynner diskusjoner med meg fordi de vil provosere meg. Hva er vitsen? Mitt valg hva jeg gjør, ditt valg hva du gjør.

Jeg skjønner faktisk at man kan bli provosert av noen av kommentarene til det jeg antar er trådstarter her, men hva er egentlig vitsen i å hisse seg opp over det? Er det pga dårlig samvittighet? Eller er det fordi det er provoserende at vi som ikke spiser kjøtt har tatt et standpunkt til dette, og står ved det?

Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt. Av de fleste grunner man kan ha til å la være.

Men selv om jeg gjerne vil påvirke andre til å ta samme valg som meg, så forklarer jeg bare hvorfor JEG er vegetarianer. Det hjelper bare ikke å prakke på folk dårlig samvittighet og direkte be dem gjøre det samme som deg, heller gå frem med et godt eksempel og vise at det kan være herlig å leve som veggis. :) Det er iallfall min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...