Gå til innhold

Spiser du kjøtt?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg eter forsatt kjøtt. Men det må være lov å være mot dyremishandling for det.

Skrevet

men ved å spise og kjøpe kjøtt så støtter du jo organisert dyremishandling, ikke bare selve slaktingen, men livet de lever før slakt også. Det er ikke noe bedre i Norge.

Gjest camillo
Skrevet

Jeg spiser kjøtt, og kommer helt klart til å fortsette med det.

Gjest Emeldina
Skrevet

Jeg har aldri vært spesielt glad i kjøtt, og var vegetarianer da jeg var 16, men så fant jeg ut at jeg egentlig like godt kan spise det kjøttet jeg liker. Så jeg spiser noe kjøtt fortsatt, men det er mye jeg heller spiser enn kjøtt.

Skrevet
Jeg spiser kjøtt, og kommer helt klart til å fortsette med det.

Hvorfor?

Skrevet

Helt enig.

Skrevet

Jeg er veldig glad i å spise kjøtt og kommer til å fortsette med det. Men jeg er i mot dyremishandling. Selv om jeg kjøper kjøtt så betyr ikke det at jeg er for orginasert dyremishandling. Mat må jeg ha uansett hva det er.

Skrevet

men jeg er heller enig med innleggeren som sier

men ved å spise og kjøpe kjøtt så støtter du jo organisert dyremishandling, ikke bare selve slaktingen, men livet de lever før slakt også. Det er ikke noe bedre i Norge.

Skrevet

Jeg spiser kjøtt, og jeg er i mot dyremishandling.

Jeg kommer aldri til å ha pels og jeg kjøper ikke produkter som testes på dyr.

Skrevet
Hvorfor?

Må man ha en spesiell grunn?

Skrevet
Hvorfor ikke?

fordi dyrene er proppet fulle av medisiner, antibiotika og stresshormoner for å hele sykdommer de har fått pga følgene av industrielt landbruk. Og disse stoffene får DU i deg når du spiser kjøttet.

men også pga dyreplageriet når dyrene er i live, på vei til slakteriet og i slakteriet.

Gjest camillo
Skrevet
fordi dyrene er proppet fulle av medisiner, antibiotika og stresshormoner for å hele sykdommer de har fått pga følgene av industrielt landbruk. Og disse stoffene får DU i deg når du spiser kjøttet.

men også pga dyreplageriet når dyrene er i live, på vei til slakteriet og i slakteriet.

Jeg vet hvor kjøttet jeg spiser kommer fra.

Gjest Solsikke
Skrevet

Jeg spiser veldig lite kjøtt, ikke mer enn et par-tre ganger i måneden, og da spiser jeg kun fisk eller kylling. Vurderer å bli vegetarianer. Har begynt å tenke mer og mer på hva jeg faktiskt spiser, og hvordan disse dyrene mishandles for at vi skal få mat. :(

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg spiser kjøtt og det kommer jeg til å fortsette med.

Skrevet

Jeg også. Tenk hvor ressurskrevende det også er å ale opp dyr for slakting. Dyr spiser noe sånn som 80% av kornet og soyabønnene i verden! Tenk hvor mange munner dette kornet kunne ha mettet, istedet for at kjøttet blir fraktet til vestlige land/i-land for at vi skal kunne fråtse i det. Tenk hvor mye regnskog som blir hugd ned for å gi plass til beite for dyra og for å dyrke de uante mengdene korn/soya de trenger å spise for å vokse seg store.

Gjest Virvel
Skrevet

Ja, jeg spiser kjøtt, og nei, jeg kommer ikke til å slutte med det. Kroppen min er beregnet på å spise både dyr og planter, så hvorfor klusse med det? Jeg prøver å være litt bevisst på hva slags kjøtt jeg kjøper, jeg bruker ikke pels, og jeg prøver så godt jeg kan å kjøpe kosmetikk osv. som ikke er testet på dyr.

Skrevet
Spiser du kjøtt?

De er ingenting så smaker så godt som en godt og mør biff. Sammen med et godt glass vin til. Jeg får nesten vann i munnen når jeg tenker på de. :)

Skrevet

tenk på dyret da , der det hang opp ned etter en krok med kuttet pulsåre og ventet bare på å blø tom. God apetitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...