Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #1 Skrevet 17. april 2006 Hvor lenge kan man la en åpnet rødvinsflaske stå åpen og hvor kan den "lagres" ?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Hvor mange ganger må vi se det spørsmålet her? En åpnet rødvinsflaske kan bevares til en grei og akseptabel brukbar smak i 4-5 dager dersom du bruker en spesialkork og tilhørende vakumpumpe for å suge ut all luft i flasken etter at den åpnes (igjen og igjen). Du får kjøpt en slik gummikork og vakumpumpe i kjøkkenforretninger og jernvarehandler til ca. kr. 100,- +
Gjest Shadowlyn Skrevet 17. april 2006 #3 Skrevet 17. april 2006 Hvor mange ganger må vi se det spørsmålet her? ← Ja, for trådstarter kan vite hvor mange ganger det har blitt spurt.
Gjest Trådstartern Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 Hvor mange ganger må vi se det spørsmålet her? En åpnet rødvinsflaske kan bevares til en grei og akseptabel brukbar smak i 4-5 dager dersom du bruker en spesialkork og tilhørende vakumpumpe for å suge ut all luft i flasken etter at den åpnes (igjen og igjen). Du får kjøpt en slik gummikork og vakumpumpe i kjøkkenforretninger og jernvarehandler til ca. kr. 100,- + ← Vet ikke om jeg har så lyst til å takke for hjelpa når du himler så sinnsykt med øya men jeg vet jeg har folkeskikk så; Tusen Takk
skrue Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 Hvor mange ganger må vi se det spørsmålet her? I mange fora på nettet er det en slik holdning at dersom et spørsmål er stilt en gang så plikter alle å finne den tråden og holde kjeft om svaret står der. Resultatet er rimelig døde fora etter en stund. Jeg foretrekker at man spør på nytt.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 Ja beklager da. Jeg vil legge til en tilleggsopplysning: du kan, ifølge vineksperter, oppbevare din rødvinsflaske (etter åpnet) i kjøleskapet. På vinkurs fortalte de at man kan fint oppbevare rødvinen (åpnet og uåpnet) i kjøleskapet. Men den må gjerne serveres romtemperert til gjester/dere selv. Andre liker rødvinen litt kjølig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå