Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #1 Skrevet 17. april 2006 Jeg er som sagt alenemor med en jente på 9 og et halvt år. Jeg har ingen familien i område, men vil ta en ukes ferie, alene (dvs uten ungen) slutten på sommer. Da lurer jeg på hvor jeg kan søke for å finne en "nanny" som kan enten bor her eller evt. at jentungen bor med henne. Er det noen som vet om noe sant? Vil gjerne begynne med processen å finne ut/intervju nå. Bor i Stavanger område. Hvis noen har råd eller tips ta jeg gjerne i mot!
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Slikt kan jeg ingenting om, men vet at i Oslo finnes det sommerleir for barn der ubemidlede foreldre har førsteprio på plass. Eller hva med å sjekke ut rideleir, hundeleir, fotball-treningsleir etc ettersom hva jenta di har interesser til?
Lemming Skrevet 17. april 2006 #3 Skrevet 17. april 2006 Slikt kan jeg ingenting om, men vet at i Oslo finnes det sommerleir for barn der ubemidlede foreldre har førsteprio på plass. Eller hva med å sjekke ut rideleir, hundeleir, fotball-treningsleir etc ettersom hva jenta di har interesser til? ← Dette synes jeg også var en god ide! Hiver meg med på denne.
Gjest Catwoman Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 (endret) 4H har bondegårdsferier rundt omkring i hele landet. Det er 2-4 barn ca som bor hos en familie på en gård en uke. Så får de være med på forskjellige aktiviteter på gården. Hvis du søker på nett finner du sikkert mer. Jeg var på det da jeg var 11 år, og synes det var helt topp. Endret 17. april 2006 av Catwoman
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 4H har bondegårdsferier rundt omkring i hele landet. Det er 2-4 barn ca som bor hos en familie på en gård en uke. Så får de være med på forskjellige aktiviteter på gården. Hvis du søker på nett finner du sikkert mer. Jeg var på det da jeg var 11 år, og synes det var helt topp. ← Hei, takk for svaret. Har søkte litt men det jeg ser er at barna må være 10 år, også er det ikke overnattings, bare lang dag (dvs 9-16) Eller mener du noe annet?
Nella Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 http://www.stavanger.kommune.no/publikum/f...ex?openframeset Her er masse forskjellig... Se under program så er det noe for de fleste aldersgruppene. Men vet at Stiftelsen Hudøy som kun er for Oslo ungdom regner ut prisen på oppholdet ut i fra inntekten til familien, vet ikke om det finnes noen sånne stiftelser i nærheten av deg. Kan du spørre kommunen om de har oversikt over i tilfelle.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #7 Skrevet 17. april 2006 Slikt kan jeg ingenting om, men vet at i Oslo finnes det sommerleir for barn der ubemidlede foreldre har førsteprio på plass. Eller hva med å sjekke ut rideleir, hundeleir, fotball-treningsleir etc ettersom hva jenta di har interesser til? ← her arrangerer Røde Kors sommerleir for barn en uke. barn av foreldre som jobber og ikke har annen fam. barn der foreldre ikke har råd til ferie osv. ring røde kors
Gjest Donna Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 (endret) I Stavanger har de noe som heter: Fiks ferigge ferie - Der finnes alle mulige aktiviteter for skolebarn - et kjempepopulært tiltak som fort blir fullbooket - så vær raskt ute. Endret 17. april 2006 av Donna
LilleBille Skrevet 17. april 2006 #9 Skrevet 17. april 2006 Bor du i Oslo er Hudøy et godt alternativ - evt. Solåsen et godt alternativ. Kjenner flere som har hatt barn/selv vært på Hudøy - og de har vært veldig fornøyde. Om du ikke er fra Oslo - kan det vel tenkes at kommunene andre steder også har lignenede tilbud.
Gjest Bodillen Skrevet 17. april 2006 #10 Skrevet 17. april 2006 http://www.stavanger.kommune.no/publikum/f...ex?openframeset Her er masse forskjellig... Se under program så er det noe for de fleste aldersgruppene. Men vet at Stiftelsen Hudøy som kun er for Oslo ungdom regner ut prisen på oppholdet ut i fra inntekten til familien, vet ikke om det finnes noen sånne stiftelser i nærheten av deg. Kan du spørre kommunen om de har oversikt over i tilfelle. ← I vår kommune arrangerer de turer til Hudøy hvert år... Åpent for alle, kommunen annonserer i lokalavisa, også er det "først til mølla". Tror det er sånn at de som er "ubemidlede" betaler mindre enn andre. Full pris tror jeg lå på rundt 2000 kroner for en uke, inkludert alt.
Nella Skrevet 17. april 2006 #11 Skrevet 17. april 2006 I vår kommune arrangerer de turer til Hudøy hvert år... Åpent for alle, kommunen annonserer i lokalavisa, også er det "først til mølla". Tror det er sånn at de som er "ubemidlede" betaler mindre enn andre. Full pris tror jeg lå på rundt 2000 kroner for en uke, inkludert alt. ← Ok, stod på nettsiden at det dessverre kun var for barn i Oslo kommune. Men da er det sikkert i regi av stiftelsen og ikke når andre kommunder leier plasser eller noe sånt. På Solåsen som er under samme stiftelse nå var vi på kalsseleir et år husker jeg. Ligger fint til.
momo Skrevet 17. april 2006 #12 Skrevet 17. april 2006 Jeg var på hudøy 3 ganger når jeg var liten. Hadde det utrolig gøy, og er ferier jeg aldri vil glemme.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #13 Skrevet 17. april 2006 Hva med å sende henne med en venninne som kanskje har hytte?
Gjest påskegjest Skrevet 17. april 2006 #14 Skrevet 17. april 2006 Hva med å sende henne med en venninne som kanskje har hytte? ← Dette kjenner jeg flere som har gjort, altså: En uke er barnet ditt på ferie med en venns familie, og uken etter er barnets venn på ferie hos dere. Da er det to familier som hjelper hverandre med å få en uke "barnefri" hver.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #15 Skrevet 18. april 2006 Du skriver at du ikke har familie i området, men hva med å sende henne til besteforeldre eller noe selv om de bor et stykke unna? Garantet stas for begge parter!
Annie Skrevet 18. april 2006 #16 Skrevet 18. april 2006 Lurer på det samme som gjest over. Hvorfor ikke sende henne til familie, selvom de ikke bor i nærheten?
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #17 Skrevet 18. april 2006 Lurer på det samme som gjest over. Hvorfor ikke sende henne til familie, selvom de ikke bor i nærheten? ← Litt langt nå det er snakk om et annet land (dvs en dags flytur) så nei det går ikke dessverre....
Gjest Catwoman Skrevet 18. april 2006 #19 Skrevet 18. april 2006 (endret) Hei, takk for svaret. Har søkte litt men det jeg ser er at barna må være 10 år, også er det ikke overnattings, bare lang dag (dvs 9-16) Eller mener du noe annet? ← ja, man bor der hele uken. Altså overnatter. Men nå er det mange år siden jeg var på det da, så kanskje ikke de har det samme tilbudet nå lenger. Ta kontakt med 4H, de vet sikkert. Endret 18. april 2006 av Catwoman
Gjest ufda Skrevet 18. april 2006 #20 Skrevet 18. april 2006 hvor er familien her i norge? dette problemet er nok veldig utbredt og ingen i familien stiller opp lenger. Har en "søster" med samme problemet og jeg gikk til henne og tilbød meg å være ferie onkel for hennes 4 barn, jeg hadde det kjempekoselig med ungene og tror nok de også hadde det. I dag skal jeg flytte til thailand så det blir ikke så enkelt lenger. Men jeg kan råde deg til å ta kontakt med frivillighets sentralen i din kommune, det er veldig mange "bestemødre" som ønsker et "barnebarn" å dulle og skjemme litt bort. min "søster" fikk det rådet av barnevernet i hennes kommune.. Kanskje det er noen som venter på akkurat deg Lykke til og du trenger litt tid for deg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå