Gå til innhold

Utradisjonell bryllupskake

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktkake
Skrevet

Jeg føler ikke en veldig trang til å følge tradisjonen om tre etasjers bryllupskake med masse marsipanroser på. Jeg kunne derimot tenke meg en kake som består av to firkantete marsipankaker som enten står i etasjer eller står ved siden av hverandre (med en slags bro over?). Den ene kaka skal ha giraffmønstret marsipanlokk, og den andre skal være som en slags fotballbane. Med spillere på selvsagt. Høres dette helt på bærtur ut? Folk vil nok trekke litt på smilebåndet, og en slik kake illustrerer meg og Øyvind ganske så bra.

Og hvor mye kake må man beregne? Vi skal ha veldig mange kaker utenom bryllupskaka. Vi blir ca 80 gjester.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres kult ut :) Kommer til å bli artig og noe utenom det vanlige.

Ang kaker så om alle har vært til middag så er de fleste rimlig mette og det går sjelden så mye kake. Kommer også litt ann på størrelsen på kakene selvfølgelig.

Men om du på vanlige runde kaker regner 4 stk på en kake (mye kake...) så kommer du til 10 kaker med bryllupskaka inkludert.

Skrevet

Det høres artig ut!

Dersom du blander melis og eggehvite og brer det ut i en firkant på et bakepapir og legger det til tørk over en bøtte eller kakeboks så har du en bro også. Hvis den skal ha en farge er det bare å tillsette konditorfarge.

Lykke til!

Skrevet

Det er veldig forskellig hvor mye kake folk spiser, men det er alltid greit at det er endel igjenn, pinlig å gå tomt, og alltid noe som er mer populært enn annet. Noen spiser et stykke, noen spiser fem stykker. tre rause stykker pr person er kansje greit? (mange tar jo et lite-lite stykke av alle kakene, men til sammen så er vel tre stykker fornuftig)

Anng bryllupskaken så synes jeg det hørtes supert ut! Skikkelig personlig. En ide er forresten å lage girrafen og fotballbanen i hver sin smak! Men det er gjerne slik at alle ønsker et stykke av bryllupskaken (selv om det er masse andre kaker). Så du bør beregne bryllupskake til alle gjestene.

NBNB. selv om det har blitt litt sånn i dag at mange unge ikke "liker" kake, og følgelig ikke vil ha så mye kake i bryllupet, så er det fortsatt slik at fedre, tanter, onkler og en del av vennene synes kake er digg. Har vært i bryllup med _en_ kake, og selv om brudeparet tror det var bra, så murret gjestene (men hvem klager på slikt til brudeparet)

Gjest Fruktkake
Skrevet

Tusen takk for svar! Skal høre med konditoren om dette lar seg gjøre. Tror Ø også synes dette var en god idé. Resten av bryllupet blir så tradisjonelt som mulig, så noen "sprø" innfall må vi jo ha :)

Skrevet
Jeg føler ikke en veldig trang til å følge tradisjonen om tre etasjers bryllupskake med masse marsipanroser på. Jeg kunne derimot tenke meg en kake som består av to firkantete marsipankaker som enten står i etasjer eller står ved siden av hverandre (med en slags bro over?). Den ene kaka skal ha giraffmønstret marsipanlokk, og den andre skal være som en slags fotballbane. Med spillere på selvsagt. Høres dette helt på bærtur ut? Folk vil nok trekke litt på smilebåndet, og en slik kake illustrerer meg og Øyvind ganske så bra.

Og hvor mye kake må man beregne? Vi skal ha veldig mange kaker utenom bryllupskaka. Vi blir ca 80 gjester.

Høres morsomt ut :) Hva er det med giraffen egentlig? ;)

Gjest Fruktkake
Skrevet

Og det spør du om? :overrasket:

Verdens vakreste dyr!

Skrevet
Og det spør du om?  :overrasket:

Verdens vakreste dyr!

Ok :) hehe...

Gjest Bryllupsgjest
Skrevet

Det var/er et forum som hater giraff jeg kjenner flere som fant sine framtidige partnere gjennom giraff.

Var det sånn med dere også?

Gjest Fruktkake
Skrevet
Det var/er et forum som hater giraff jeg kjenner flere som fant sine framtidige partnere gjennom giraff.

Var det sånn med dere også?

Som hater giraff? :ler: Morsom skriveleif.

Nei, vi møttes ikke der. Han er ingen giraffentusiast, den lidenskapen har jeg for meg selv.

Skrevet
bolleh er min helt!

:ler: Så det er ikke deg altså? Eller?
Gjest Fruktkake
Skrevet
:ler:  Så det er ikke deg altså? Eller?

Hehe, nei! Men jeg må si jeg ble overrasket da jeg oppdaga internett i mine tidlige tenår og oppdaga at det finnes like entusiastiske giraffelskere som meg :)

Gjest -eline-
Skrevet
Hehe, nei! Men jeg må si jeg ble overrasket da jeg oppdaga internett i mine tidlige tenår og oppdaga at det finnes like entusiastiske giraffelskere som meg  :)

...jeg har ei venninne som er på tuppa etter giraffer, jeg ender opp med å kjøpe mye rart med giraffer gitt :ler: ...et tips: dersom du skal innom UK den nærmeste tiden så har de de søteste trusene med giraffer på på Topshop!!! :-D

Gjest Fruktkake
Skrevet
...jeg har ei venninne som er på tuppa etter giraffer, jeg ender opp med å kjøpe mye rart med giraffer gitt  :ler:  ...et tips: dersom du skal innom UK den nærmeste tiden så har de de søteste trusene med giraffer på på Topshop!!!  :-D

Takk for tipset!

Jeg har også noen omtenksomme venninner som dropper innom med en giraffting i ny og ne til meg. Moro er det :)

Skrevet

Noen slo meg - jeg var for treig...skulle også til å spørre om det var du som var Bolleh :danse:

Jeg syns kakeforslaget ditt var kjempe fint! Den representerer jo dere og det er mye bedre enn en kjip marsipankake!

Syns forslaget var godt ang å ha ulik kake i de to...feks en sjokoladekake og en gulrotkake/bløtkake etc etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...