Gå til innhold

Sex betyr lite for han

Frk Snus

Anbefalte innlegg

Kjæresten meddelte nettopp at han har sex med meg mest fordi jeg vil. Han synes det er deilig osv. men det utgjør en liten og heller ubetydelig del av forholdet vårt. Ifølge han. For meg er sex er ganske vesentlig del, og å passe sammen fysisk må da være ganske essensielt, om ikke like viktig som den mentale delen? Ble ordentlig såret... :cry:

Er det mange menn som føler det sånn? Må legge til at han var jomfru da jeg møtte han, og at jeg er veldig fornøyd med sexen når den først finner sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kommer det sikkert til å komme bøttevis med meldinger fra gutter her inne som vil hevde at det er noe galt med typen din..... for nei, en mann tenker/føler selvsagt ikke sånn.... vi er jo kaniner som tenker på sex døgnet runt og nedlegger enhver dame vi får muligheten til å hoppe til køys med.

Dette med ulik sexlyst i et forhold er desverre ofte et problem... enten det er gutten som vil oftest eller motsatt vei..... i årevis har vi hørt om jenter som klager over liten sexlyst og som føler seg presset av kjæresten sin..... han som alltid maser om sex hele tiden.

Jentene har kommet mer på banen når det gjeder egen sexualitet enn tidligere generasjoner.... de er mer utforskende og vil oftere være den som tar initiativ til sex, og det er blitt mer akseptert at jenter har en egen sexualitet. Selv om det er noen tråder her inne som tyder på at en del av oss gutta ikke ser ut til å like dette. Jenter kan nå altså i langt større grad ytre sin lyst på sex og også misnøye med sex når det ikke fungerer tilfredsstillende.

Så når typen din seier at sex ikke betyr så mye i forholdet deres så kan han altså snakke sant om det, det er andre ting i deres forhold som betyr mer for han. Han er glad i deg fordi om lysten ikke alltid er tilstede i samme grad som hos deg. At du syns det er leit ja det er forståelig, har man lyst så har man lyst og da skulle man helst ha sett stjerner hver gang.

En ordentlig prat om hva du ønsker og hva han ønsker er nok viktig her, prøve å finne på noe som gir han lyst oftere slik at det også passer mer inn med dine ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo lyst! Nesten like mye som meg. Det er ikke noe problem å få han i køya, for å si det sånn. Selv om det er jeg som oppmuntrer oftest til det.

Det bare betyr ikke noe for han. Det har ikke noe å si for forholdet vårt om vi har sex eller ikke, og det synes jeg blir feil. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kjæresten din egentlig mener dette som et kompliment; jeg vil tolke det slik at det også er andre og viktige ting som binder dere sammen.

Tenk motsatt vei; om det andre ikke skulle hatt noen betydning, kun sex'en for han; da hadde du ihvertfall blitt såret, eller?

Jeg forstår jo at du reagerte på utsagnet hans og kjenner igjen din 50%-50%-tankegang. Har du fått forklart hvordan du tenker rundt ting som er viktige for deg i et forhold? Har du latt han få presisere hva det er han setter høyest ved deg, ikke bare hva han ikke synes er så viktig?

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...