Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange sier at de elsket eller var forelsket i kjæresten da de var utro. Hvorfor var dere utro da? Jeg tenker ikke på midle former for utroskap som kyssing o.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsket samboeren veldig. I mitt tilfelle så var det sånn at jeg var utro pga samboeren. :forvirret:

Vi har vært sammen i 5 år, og igjennom den tid har jeg følt det som om jeg lever et liv som samboeren ikke har noe lyst å dele med. Følte meg ofte alene. :tristbla:

Han ga veldig lite av seg selv. Følte at jeg elsket han mer enn han elsket meg. Det var til og med noen episoder at jeg fikk en sånn uggen følelse en del ganger han var på guttetur, og da han var på ferie i hjemstedet sitt.. tok ikke telefonen da jeg ringte, masse unnskyldninger her og der om at han ikke rakk det osv..

Jeg følte på meg at han var utro. Jeg orket ikke å spørre han om akkurat det for jeg visste at han kom nok bare til å nekte.

Så derfor innledet jeg et forhold med en på jobben.. med en som hadde alltid visst interesse for meg, og en som alltid var der for meg. Forholdet varte i et halvt år ca, fordi jeg klarte ikke mer. Ble bare mer og mer forvirret. Det gjorde situasjonen enda verre. :sjenert: Fikk en sånn kjempe dårlig samvittighet overfor samboeren.. selv om jeg fortsatt lurer på om han er til å stole på. Klarer fortsatt ikke å stole 100% på han nå. Vi er fortsatt sammen.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Men hvorfor snakker du ikke med samboeren om disse tingene? Eller finner deg en som du føler du kan ha det bra med?

Skrevet
Men hvorfor snakker du ikke med samboeren om disse tingene? Eller finner deg en som du føler du kan ha det bra med?

Det er ikke så lett. :tristbla: Jeg elsker samboeren min kjempemasse. Det er bare han jeg vil være sammen med. Har aldri vært utro før det sidespranget som skjedde for et halvt år siden. Jeg hatet samboeren min pga det. For jeg tenker nemlig sånn at hadde ikke det vært for at han tok meg for gitt veldig ofte, så hadde ikke jeg vært utro heller. Jeg trengte noen, og følte at jeg måtte hevne meg! Da ble det sånn. Følte meg til og med tvunget til å være utro. Bare for å hevne meg for han!! Får tårer i øyne nå når jeg tenker tilbake. :tristbla:

Jeg har faktisk konfrontert han en del ganger om det før.. om at jeg følte at han var utro.. og at jeg følte at jeg elsket han mer.. men han nektet bare, og påsto at han elsket meg like mye og at det er bare meg. :forvirret:

Jeg elsker han veldig.. jeg vil gjerne bli en stund til og få det til å fungere, og håpe at det kommer til å ordne seg.

Skrevet

Jeg var sammen med en periodedranker i flere år som kunne bli borte i en uke av gangen uten at jeg hørte et ord. Etter noen år mistet jeg mer og mer respekten for han og følte at vi bare levde sammen uten et egentlig forhold. Jeg hadde par ONS, men jeg fortalte det ikke til han. Det ble selvfølgelig slutt da det en dag gikk opp for meg at jeg hele tiden bare satt og ventet på neste gang han skulle forsvinne og få en fyllekule.

Jeg var også sammen med en som aldri taklet en diskusjon og som holdt sine venninner for seg selv. Dvs. at han sa at de ikke likte meg og laget en situasjon hvor jeg ikke var velkommen, selv om jeg hadde vært venninne med en av dem før jeg møtte han. Hver gang vi kranglet, dro han til venninnene sine, men når jeg ringte hun jeg kjente (han pleide si at han var der), så sa hun at han ikke var der... Det skjedde flere ganger. Jeg tok han i løgn og begynte å skjønne at han var utro. Det fikk jeg bevist senere.

Da var jeg utro med en eks men det ga meg ingenting. Det var før hans utroskap ble avslørt. Jeg tror han var utro mange ganger, men det nytter ikke hevne utroskap med utroskap.

Gjest Vickan
Skrevet

Du vet, en vakker kvinne kan ikke slå seg til ro med oppmerksomhet fra bare èn...derfor kan dessverre utroskap skje.

Skrevet

Samboeren min og jeg var ikke på bølgelengde i senga. Han var av typen misjonær med lyset av. Det er ikke jeg.

Skrevet
Du vet, en vakker kvinne kan ikke slå seg til ro med oppmerksomhet fra bare èn...derfor kan dessverre utroskap skje.

Og en gutt med dårlig selvbilde tror han blir mere mann av å pule rundt. Begge deler er like logisk. :roll:

Gjest lilletroll
Skrevet
Jeg hatet samboeren min pga det. For jeg tenker nemlig sånn at hadde ikke det vært for at han tok meg for gitt veldig ofte, så hadde ikke jeg vært utro heller.

Unnskyld meg, men DET var vel å plassere skyld på feil sted??? Den eneste man kan skylde på når man er utro er seg selv!

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
Unnskyld meg, men DET var vel å plassere skyld på feil sted??? Den eneste man kan skylde på når man er utro er seg selv!

Enig. Og føler man at forholdet er dårlig så gjør man det slutt.

Endret av Bellatrix
Skrevet

Ja, men jeg tror nettopp dette er en rasjonalisering som er veldig vanlig blant de som har vært utro - enten den er uttalt eller uuttalt.

Altså at det er ytre forhold, gjerne feil med partner eller forholdet, som gjorde at det var "greit" og "forståelig" å være utro.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg tror det er veldig lett for noen å si dette her.

For de som ikke har vært i samme/liknende situasjon så er det alltid sånn at den som har vært utro er den som bør straffes. Men det vi fort glemmer er hva som ligger bak..og hvorfor det ble som det ble.

Det fins sikkert noen som også er utro, bare for å være utro. Men vanligvis så har utroskap en grunn. Det som har opplevd det samme som meg vet nok hva jeg snakker om.

Derfor hatet jeg samboeren min en god stund. Men nå gjør jeg ikke det lenger. Jeg elsker han. Det har jeg alltid gjort.. Jeg skulle bare ønske at han elsker meg tilbake like mye. :tristbla: Mens jeg hadde det sidespranget, forsto jeg at det var ikke det jeg ville ha..selv om det var der jeg fikk alt jeg trengte fra samboeren. Elskeren har også skjønt det hele tiden at jeg på en måte bare brukte han. Men han var veldig tålmodig å ventet på min beslutning og håpet på at jeg skulle velge han til slutt.. men jeg gjorde desverre ikke det..FORDI han var ikke samboeren.. og det er samboeren jeg vil dele livet mitt med.

Gjest Gjest_thea_*
Skrevet
Jeg skjønner hva du mener. Men jeg tror det er veldig lett for noen å si dette her.

For de som ikke har vært i samme/liknende situasjon så er det alltid sånn at den som har vært utro er den som bør straffes. Men det vi fort glemmer er hva som ligger bak..og hvorfor det ble som det ble.

Det fins sikkert noen som også er utro, bare for å være utro. Men vanligvis så har utroskap en grunn. Det som har opplevd det samme som meg vet nok hva jeg snakker om.

Derfor hatet jeg samboeren min en god stund. Men nå gjør jeg ikke det lenger. Jeg elsker han. Det har jeg alltid gjort.. Jeg skulle bare ønske at han elsker meg tilbake like mye. :tristbla: Mens jeg hadde det sidespranget, forsto jeg at det var ikke det jeg ville ha..selv om det var der jeg fikk alt jeg trengte fra samboeren. Elskeren har også skjønt det hele tiden at jeg på en måte bare brukte han. Men han var veldig tålmodig å ventet på min beslutning og håpet på at jeg skulle velge han til slutt.. men jeg gjorde desverre ikke det..FORDI han var ikke samboeren.. og det er samboeren jeg vil dele livet mitt med.

Hei "Gjest"!

Takk for at du har delt din historie, og takk GODE GUD for at ingen har ødelagt denne tråden ved å skjelle deg ut. Det fortjener du ikke.

Jeg synes du er sterk, og det må du fortsette å være. Bare pass på at du ikke ofrer for mye uten å få noe glede igjen for strevet. Husk på at du skal elske deg selv, og at du selv på skape din egen lykke. Også synes jeg at du skal vise samboern din hvilken flott dame han har! Kanskje samboern din ser deg bedre dersom du gjør små endringer i hverdagen deres? Bryt rutiner, flørt med han, overrask han, gå på "date" eller liknende som kan vekke han fra dvalen og få han til å omfavne det han har.

Lykke til! :klem:

Skrevet

Det er forskjell på oppmerksomhet og sex.

Skrevet

DET er vel å gjøre ting litt vel svart/hvitt...

Skrevet

DET er vel å gjøre ting litt vel svart/hvitt...

Enig med deg Donni Darko. :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...